Tuliko sinulle kyyneleet silmiin aamun mursu-uutisista?
Minulle tuli. Tarkemmin ottaen siitä rekkakuvasta moottoritieltä, jonka kuvateksti oli "SIellä se mursu nyt matkustaa kohti korkeasaarta." Mutta ei kestänytkään matkaa.
Kommentit (57)
No ei mutta harmittaa mursun puolesta. Erehtyi rantautumaan maahan missä eläimestä ei ymmärretä tuon taivaallista joten se stressattiin ja doupattiin kuoliaaksi.
IS sivulla on hieno kuva, sen voisi joku tulostaa ja miltei kehystää.
Kyllä. Mä vielä katsoin ikkunastani puolen yön aikaan, kun kyseinen rekka ajoi Korkeasaarta kohti, ja olin niin iloinen, että mursu pääsee hoitoon. Mutta olikin jo kuollut siinä vaiheessa. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Monesko avaus mahtanee jo olla.
No sori, tulin vasta palstalle ja luin vasta juuri uutiset. ap
Mursu oli sairas, koska hakeutui pois veden ääreltä. Ikääkin oli jo runsaasti.
Hyvä, kun pääsi pois täältä kärsimästä enempää.
Ei, eikä ihminen sitä luultavasti tappanut vaan se oli huonokuntoinen ja ajautui itse kuivalle maalle makean veden alueelle missä se ei selviä. Jotkut eläimet irtautuvat lounasta kun lähtevät kuolemaan, ehkä tässä oli jo kyse siitä alunperin. Harmittaa tietysti, mutta odotettavissa se oli.
Tuli kyyneleet.
Mutta ne oli myös helpotuksen kyyneleet. Tuo eläin oli selvästi stressaantunut ja hädissään. Ei kuulu Suomeen eikä vankeuteen.
Parempi näin kuitenkin.
Taas yksi näyttö suomalaisesta ämpyilystä ja päätöksenteon hitaudesta ja vaikeudesta: pitäisjöhän sitä auttaa, eikö pitäis, tehtäskö jotain vai eikö tehtäis, kelle tää kuuluu, meille tää ei kuulu, jne., jne., jne, jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei, eikä ihminen sitä luultavasti tappanut vaan se oli huonokuntoinen ja ajautui itse kuivalle maalle makean veden alueelle missä se ei selviä. Jotkut eläimet irtautuvat lounasta kun lähtevät kuolemaan, ehkä tässä oli jo kyse siitä alunperin. Harmittaa tietysti, mutta odotettavissa se oli.
Irtautuvat laumasta siis, puhelin välillä muuttelee sanoja.
Mursun suurin synti oli vanhuus, Suomessa vihataan vanhuksia. Lopetuspiikki iskettiin mursuun.
Verkkokalvooni pqloi, kuinka lastauksen jälkeen vielä fistbumpattiin ennen lähtöä.
Mitä tehdään toisin, kun seuraava mursu saapuu Suomeen ilmastonmuutoksen seurauksena?
Se teki jo virheen siinä kun tänne eksyi. Mursu oli nääntynyt ja stressaantunut varmasti ennestäänkin kun sillä ei ollut ruokaa eikä elinympäristö oloiltaan vastaa yhtään sitä mitä sen luonnollinen ympäristö on. Loppu oli sille niitti. Käytännössa tässä viivästytettiin vain vääjäämätöntä.
Totta kai mursu kuoli Suomessa. Ei mikään muu vaihtoehto ollut edes mahdollinen.
Tartuttivat koronan mursuun Haminassa
Hyvät ne lähtee parempaan maailmaan🙏🏽. Ripp Mursu.
Odotan vain sitä, että joku alkaa syyttää eläinlääkäreitä väärin nukuttamisesta, eli tappamisesta. Helposti voisin kuvitella nykysomessa menevän läpi. Kunhan vain huutaisi tarpeeksi kovaa ja monta kertaa.
Monesko avaus mahtanee jo olla.