Lapsivettä taisi lirahtaa. Onko aihetta lähteä sairaalaan?
Mulla on raskausviikkoja kasassa tänään 37+2. Tuossa tunti sitten syötin esikoiselle marjoja sellaisessa kyykkyasennossa ja silloin taisi lirahtaa lapsivettä housuihin. Ei paljon, mutta sen verran, että huomasin.
Ei supistele eikä liruttelekaan enää. Osaisitteko neuvoa, täytyiskö tässä nyt kuitenkin ryhtyä johonkin varotoimenpiteisiin lähdön suhteen...?
Ekassa synnytyksessä vedet tuli vasta synnytyssalissa kalvojen puhkaisun jälkeen.
Viimeisen parin päivän aikana on kyllä ollut henkisesti sellainen jännä " taitaa tulla lähtö pian" -olo. Ja rinnat on olleet tänään kipeät. Onkos nää mahdollisesti merkkejä, että lähtö saapuu piankin? Kokemuksia kyselen, kiitos!!!
Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!
Kommentit (10)
Mulla alkoi synnytys siitä, että lapsivesi " lirahti" housuihin, ja 4h 10min päästä poika olikin jo syntynyt. Supistukset alkoivat vasta tunnin päästä. Esikoinen kyseessä. Raskausviikkoja 35+6.
Taidan kuitenkin odotella niitä supistuksia vielä...?
Odottelet supistuksia ja kun niitä tulee sietämättömästi niin menet sairaalaan. Terv. 8 lapsen äiti.
samaa mieltä ku kuutonen...ei mikään kiire vile, mut voi sinne soittaa jos oikein mietityttää eikä saa rauhaa, mut muuten voit rauhassa ootella supistuksia..
Itse olisin omien kokemusten perusteella jo matkalla sairaalaan
Niin teen! Kiitos ja hyvää yötä!!!
Jokainen menköön sairaalaan, kun itse siltä tuntuu.
T: Itsekin terveydenhuollon ammattilainen ( En sentään synnytysten)
Eka synnytys kesti aika kauan. Avautumisvaihe aamuseitsemästä iltakahdeksaan. Ja ponnistusvaihe tunnin päälle.
Nyt siis toinen raskaus menossa. Sairaalaan on lyhyt eli vartin ajomatka.
Ap
Jos lirahtaa lisää niin mene polille ja VAADI tikkutesti, jolla näkevät onko lapsivettä oikeasti!
nim. kokemusta löytyy
siellä käydä näytillä, jos oikeasti tuntuu, että on lapsivettä. Ettei tule ainakaan mitään tulehduksia, jos synnytys ei käynnistykään heti.
Mä kävin vast. tilanteessa näytillä ja olikin veeeeetistä valkovuotoa hirveä kasa ollut.