Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako laihdutus siihen, ettei jalkoja kuumota helteellä?

Vierailija
19.07.2022 |

Tuli vain mieleen voisinko päästä tästä vaivasta eroon, jos olisin kevyempi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse siis jalkaterien kuumotuksesta.

Vierailija
2/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä ihan käydä lääkärillä ja selvittää miksi jalkoja kuumottaa. Taustalla voi olla jokin sairaus, vaikka diabetes, tai jokin tulehdus.

Tuskinpa tuo pelkällä laihduttamisella korjautuu. 

Vierailija
4/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sulla ap ylipainoa?

- Jos on ylipainoa, ja jos on metabolinen oireyhtymä ja kakkostyypin diabetes, joka on huonossa tasapainossa ja aiheuttaa jalkojen kuumotusta, niin  laihduttamisesta voi olla apua diabeteksen hoidossa ja se tuntuu myös jaloissa. 

Vierailija
5/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä ihan käydä lääkärillä ja selvittää miksi jalkoja kuumottaa. Taustalla voi olla jokin sairaus, vaikka diabetes, tai jokin tulehdus.

Tuskinpa tuo pelkällä laihduttamisella korjautuu. 

Eikö diabetekseen liity muitakin oireita, kuten lisääntynyttä janontunnetta ja tiheentynyttä virtsaamistarvetta? Niitä ei ole. Kuukauden päästä on terveystarkastus ja yritän nyt kokeilla, jos auttaa säännöllisempi ateriarytmi, liikunta ja karkkilakko, että laihtuisin. Toivottavasti ei ole diabetesta, en sitä halua, pelottaa niin terveystarkastus :( Harmi, kun sitä suvussa diabetesta. Onneksi ei vanhemmillani kuitenkaan. Jalkojen kuumotusta ollut nyt neljättä vuotta ja tulee pääasiassa helteillä, joskus talvellakin, kun tulen hiihtämästä takaisin sisälle ja etenkin, jos ollut liian lämpimät sukat tai liian tiukalla kengällä, ettei saa jalat hengittää.

Vierailija
6/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos on ylipainoa, ja jos on metabolinen oireyhtymä ja kakkostyypin diabetes, joka on huonossa tasapainossa ja aiheuttaa jalkojen kuumotusta, niin  laihduttamisesta voi olla apua diabeteksen hoidossa ja se tuntuu myös jaloissa. 

Valitettavasti on ylipainoa. Voiko diabeteksen estää eli jos jalkojen kuumotus oire siitä, että meinaa tulla, mutta jos pääsisin normaaliin painoon, ei tulisikaan?

Vierailija
7/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää palstalta kysellä motivaatiota laihdutukselle? Kyllä sinä sen diabeteksenkin saat ennen pitkää, jos olet lihava. 

Vierailija
8/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus auttaa kaikkien läskien vaivoihin

Vierailija
9/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää palstalta kysellä motivaatiota laihdutukselle? Kyllä sinä sen diabeteksenkin saat ennen pitkää, jos olet lihava. 

En kysele mitään motivaatiota vaan mietin vain pääsisinkö eroon tuosta vaivasta.

Vierailija
10/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukava asento ja nosta jalat seinälle.

Voit myös tehdä jalkakylvyn, suolaa veteen. Sitten voi kynnetkin leikata helpommin.

Vältä halpoja kenkiä, omiin jalkoihin kannattaa sijoittaa.

Vierailija
11/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on ylipainoa. Voiko diabeteksen estää eli jos jalkojen kuumotus oire siitä, että meinaa tulla, mutta jos pääsisin normaaliin painoon, ei tulisikaan?

Diabetes on juuri niitä sairauksia joita laihduttamalla voi estää tai vaikka se tulisi, niin oikea ruokavalio voi korvata lääkityksen.

Vierailija
12/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mukava asento ja nosta jalat seinälle.

Voit myös tehdä jalkakylvyn, suolaa veteen. Sitten voi kynnetkin leikata helpommin.

Vältä halpoja kenkiä, omiin jalkoihin kannattaa sijoittaa.

Myös kovettumien hoito saattaa auttaa.

Vierailija
13/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysele mitään motivaatiota vaan mietin vain pääsisinkö eroon tuosta vaivasta.

Kysythän. Mietit, kannattaako nähdä vaivaa ja laihduttaa, jos vaiva sitten poistuisi. Mutta et viitsi kokeilla turhaan, koska onhan vähemmän syöminen nyt tylsää, joten kysyt asiasta ensin palstalta, jotta saisit vahvistuksen epäilyllesi ja motivaatiota.

Lisäksi kysyit, voiko diabeteksen täyden puhkeamisen estää, jos laihdut. Motivaatiota haet, kun olet muuten niin heikko, ettet voi tehdä päätöstä itse.

Vierailija
14/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös vaikuttaa, jos et juo riittävästi vettä päivän aikana? Ihmisen tulisi juoda 1,5-2 litraa päivässä, kuumina päivinä jopa enemmän. Myös valvominen voi vaikuttaa.

Vierailija
15/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysythän. Mietit, kannattaako nähdä vaivaa ja laihduttaa, jos vaiva sitten poistuisi. Mutta et viitsi kokeilla turhaan, koska onhan vähemmän syöminen nyt tylsää, joten kysyt asiasta ensin palstalta, jotta saisit vahvistuksen epäilyllesi ja motivaatiota.

Lisäksi kysyit, voiko diabeteksen täyden puhkeamisen estää, jos laihdut. Motivaatiota haet, kun olet muuten niin heikko, ettet voi tehdä päätöstä itse.

Ja sinä kun luulet tietäväsi kaikesta kaiken. Tiedoksi, että aloitin jo ruokaremontin eli olen jo tehnyt päätöksen laihduttamisesta enkä siitä aio livetä, mutta silti tuleva terveystarkastus huolettaa ja toivon vain, etten havahtunut liian myöhään.

Vierailija
16/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joidenkin pitää olla ilkeitä täällä? Ei tämä vaiva mikään mukava ole ja haluaisin siitä eroon keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
17/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä kun luulet tietäväsi kaikesta kaiken. Tiedoksi, että aloitin jo ruokaremontin eli olen jo tehnyt päätöksen laihduttamisesta enkä siitä aio livetä, mutta silti tuleva terveystarkastus huolettaa ja toivon vain, etten havahtunut liian myöhään.

Mikään selitys ei ilmeisesti auta, kun saa silti alapeukun.

Vierailija
18/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lähtee ennakko-oletuksista ja vaikka kuinka yrittäisi kertoa miten asiat oikeasti ovat, ei vain uskota. Ei ole mieltä ylentävää, jos moititaan, kun esitin vain kysymyksen. Kaikkea saa kysyä.

Vierailija
19/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen kuumotus? Olen itse sairaaloisen ylipainoinen, mutta en tiedä miltä tuntuu jalkojen kuumotus. Mulla pikemminkin palelee jalat aina. Minusta tuo kannattas selvittää, että mistä johtuu. Jos siihen (mistä ikinä onkin kyse) auttaa laihdutus niin toki se pitää sitten varmaan yrittää laihtua. 

Vierailija
20/22 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkojen kuumotus? Olen itse sairaaloisen ylipainoinen, mutta en tiedä miltä tuntuu jalkojen kuumotus. Mulla pikemminkin palelee jalat aina. Minusta tuo kannattas selvittää, että mistä johtuu. Jos siihen (mistä ikinä onkin kyse) auttaa laihdutus niin toki se pitää sitten varmaan yrittää laihtua. 

Kiitos vastauksesta :) Toivottavasti selviää syy, ettei joutuisi kärsimään ikuisesti. Netistä vaan oon tutkinut, ettei aina yleensä keinoa, mutta toivoisin, että löytyy. Viilentävät jalkavoiteet tuoneet joskus avun.