Miten opettaa vauva omaan sänkyyn, kun esikoinen herää jos vauva huutaa...
Eli meillä esikoinen vajaa 2v, nukutaan kaikki samassa huoneessa vielä, esikoista ei vielä voi laittaa omaan huoneeseen, koska lähtee sieltä yöllä kuitenkin harhailemaan, eikä suostu nukahtamaan yksin. Muutenkin meidän tuleva lastenhuone on tällä hetkellä vielä muussa käytössä.
Eli ongelma on se, että vauva (4kk) täytyy nukuttaa tissille meidän sängyssä, josta sitten nostan nukkuvana omaan sänkyynsä. Jos laitan suoraan hereillä tai puolihereillä omaan sänkyyn, niin alkaa huutaa ja esikoinen herää (eikä välttämättä sitten nukahda heti uudestaan). Eli onko mitenkään mahdollista opettaa vauva nukahtamaan omaan sänkyynsä ilman huutoa?? Pelkään, että kun on jo näinkin vanha, niin tottuu pian nukahtamaan tissille, eikä sitten vanhempanakaan osaa omaan sänkyynsä nukahtaa.
Kommentit (7)
Minä ja vauva nukumme molemmat levottomasti ja luulen meidän häiritsevän toistemme unta. Mutta olen lykännyt vauvan laittamista omaan sänkyyn juuri ap:n mainitsemasta syystä. Vauva on vielä hereillä ollessaankin todella läheisyydenkipeä, alinomaan kädet ojossa pyytämässä syliin.
Muutama vuosi menee. Pidä vauva vieressäsi.
Järkyttävintä on, että aikuiset vaativat lähelläoloa keskenään ja lasten " ulosheittoa" .
Ihan karmeaa, että vauvat ja pienet lapset väkisin laitetaan nukkumaan yksin, äidistä eroon.
Mikä hitto aikuisia miehiä ja naisia vaivaa, että haluavat nukkua vierekkäin. Siis laittavat omat tunnehalunsa pienten lasten tarpeiden ja tunteiden edelle.
Ihan sairasta siinä vaiheessa kun perheeseen on tullut vauva tai siinä on jo vuoden tai parin ikäinen pienokainen.
eikö se parisuhde ole miehen kanssa eikä lapsen. Luonnollista kyllä pitää lasta lähellään, mutta se tuskin siitä rikkoontuu jos nukkuu hieman äidin ihosta kauempana.
Me ollaan nukutettu molemmat lapset samaan aikaan. Vauva vähän örisee ja örveltää pinnarissaan ja esikoinen oikeastaan nukahtaa silloin jopa paremmin kun pikkuveli alkuun mekkaloi... itse siis pötkötämme samassa huoneessa kunnes nukkuvat. Välillä joutuu rauhoittelemaan vauvaa, mutta nopeasti jo nykyään nukahtavat samaan aikaan.
Tilanpuutten takia emme nuku " perhepedissä" vaan puhtaasta tahdosta. En voisi kuvitella meille vielä vähään aikaan muuta nukkumisjärjestelyä.
Lykkyä tykkyyn.. voimia! Pidä lähellä jos se tuntuu teistä molemmista hyvältä.
PS: käy hernekepin sivulla lukemassa perhepedistä juttu.. on tosi hyvä ja avaava. googlella vaan perhepeti.
Vierailija:
Muutama vuosi menee. Pidä vauva vieressäsi.Järkyttävintä on, että aikuiset vaativat lähelläoloa keskenään ja lasten " ulosheittoa" .
Ihan karmeaa, että vauvat ja pienet lapset väkisin laitetaan nukkumaan yksin, äidistä eroon.
Mikä hitto aikuisia miehiä ja naisia vaivaa, että haluavat nukkua vierekkäin. Siis laittavat omat tunnehalunsa pienten lasten tarpeiden ja tunteiden edelle.
Ihan sairasta siinä vaiheessa kun perheeseen on tullut vauva tai siinä on jo vuoden tai parin ikäinen pienokainen.
Esikoinen on jo omassa huoneessaan. Ei hän sieltä ainakaan minnekään lähtenyt, nukkuipa vaan rauhallisemmin siirron jälkeen.