Kannattaako ottaa sähkösopimus 11,4c/kWh
Ja 3.99 kuukausimaksu ja kahden vuoden sopimus?
Kiitos jo etukäteen vastauksista! Niistä asiallisista.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tarjoaa ja 1.8.asti voimassa. Mä taidan kyllä ottaa ton. Toi lähetettiin mulle keväällä, koska olen vanha asiakas (Lumme) ja ei näytä löytyvän mistään muualta enää noin halvalla.
Lumme tiputtaa hintaa tuosta, jos et hyväksy tarjousta.
Niillä menee siten, että jos en hyväksy, siirryn automaattisesti toistaiseksi voimassa oleville hinnoille
Tuollainen tarjous voi tulla vain konkurssiin menevältä firmalta, joka kerää viimeiset rahat ennen kuin konkurssi kolkuttaa ovelle. Se keskeytyy muutamassa kuukaudessa.
Tämän kuun loppuun pitäisi miettiä otanko vuoden määräaikaisen 18 sentillä ja 4e/kk. Toistaiseksi voimassaoleva soppari nyt halvempi, mutta hintaa tarkastetaan syyskuun lopussa eli varmaan pompsahtaa vähintään samoihin ellei ylikin. Ärsyttävää kun ei tiedä mitä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
No tsekkaisin vielä ensin mihin hintaan myyvät toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Ne voi irtisanoa kahden viikon irtisanomisajalla tarvittaessa. Todennäköisesti tosin niissäkin on hinnat nousseet jo. Itse sain vielä toukokuussa toistaiseksi voimassa olevan 8 sentillä, mutta se sopimustyyppi poistui myynnistä melkein heti sen jälkeen.
Se on 13,84 tjsp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sattuu vähän suoraan sanottuna kusiseen väliin sähkösopparin uusinta kun vanha 4,6c/kWh loppuu lokakuussa... Tähän mennessä halvin mikä löytynyt niin 13,9c/kWh 😐
Eikö sen sopimuksen voi uusia jo nyt ja tehdä se alkamaan sitten kun vanha loppuu eli ei ole pakko odottaa sinne lokakuulle saakka.
Ilmeisesti aikaisintaan 90 päivää ennen sopimuksen loppumista voi etukäteen sopia jatkosopparista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sattuu vähän suoraan sanottuna kusiseen väliin sähkösopparin uusinta kun vanha 4,6c/kWh loppuu lokakuussa... Tähän mennessä halvin mikä löytynyt niin 13,9c/kWh 😐
Eikö sen sopimuksen voi uusia jo nyt ja tehdä se alkamaan sitten kun vanha loppuu eli ei ole pakko odottaa sinne lokakuulle saakka.
Joo siis anteeksi oli vähän epäselvästi selitetty😅 eli siis todennäköisesti otetaan tuo sopimus koska ei tuo varmaan tuosta ainakaan laske, tuossa sopimuksessa oli kyllä se hyvä puoli että jos hinta laskee niin sen saa vaihtaa kesken sopimuskauden siihen edullisempaan.. jotenkin vaan tuntuu että lieköhän että mikä koira tähän on haudattuna🤔
Ehkä yhden vuoden sopimus olisi ok mutta 2v on ehkä liian pitkä, OL3:n on vuodessa valmis, ehkä.
No, mä nyt otin sen kahden vuoden 11,4c. 😬 Mistään ei saa enää läheskään noin halvalla ja tuo tarjous lähetetty 27.4... Saa nähdä miten käy. 😬
Vierailija kirjoitti:
Tämän kuun loppuun pitäisi miettiä otanko vuoden määräaikaisen 18 sentillä ja 4e/kk. Toistaiseksi voimassaoleva soppari nyt halvempi, mutta hintaa tarkastetaan syyskuun lopussa eli varmaan pompsahtaa vähintään samoihin ellei ylikin. Ärsyttävää kun ei tiedä mitä tekisi.
Ottaisin tuon kun on kuitenkin vain vuoden määräaikainen. Uskon että ensi kesänä hinnat on jo paljon halvemmat kuin nyt. Ja tuossa nyt hinta ei ihan hirveän korkea kuitenkaan ole tämänhetkiseen hintoihin nähen. Kun toistaiseksi voimassaolevat nousee varmasti ainakin talven ajaksi yli 20 s/kwh.
Yhtä yhtiötä katsoin niin toistaiseksi-hinta oli 30 snt ja vähän yli.