Eroon kofeiinista, kukaan onnistunut?
Kolmas päivä ilman energiajuomaa, eikä päänsärkyä. Voiko olla mahdollista että onnistuin pääsemään eroon energiajuomakierteestä? En juo kahvia/teetä.
Vaihdoin perinteiset energiajuomat ensin Noccoon, 1 tlk päivässä. Sitten jätin Noccon ja nyt 1 kofeiinitabletti/pv.
Ei mitään vieroitusoireita, lamauttavaa päänsärkyä tai väsymystä. Mitä huumetta energiajuomiin lisätään, että niistä on lähes mahdoton päästä eroon?
Kommentit (17)
Mulla kannabis toimi hyvin tähän tarkoitukseen.
Ei varmaan sama asia, mutta lopetin kahvinjuonnin 4kk sitten. Muuta kofeiinipitoista en ole käyttänyt.
Ei tullut mitään sivuvaikutuksia tai muutakaan
Jätin kahvin kerralla pois. Mulle ei tullut mitään vieroitusoireita vaikka join monta kuppia päivässä. Ihmettelin ettei tullut päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kannabis toimi hyvin tähän tarkoitukseen.
Ai kofeiinivieroitukseen? Energiatasojen nostoon?
Mistään aineesta ei kannata olla riippuvainen, se on heikon ihmisen merkki. Oli se sitten nikotiini, alkoholi, sokeri.. tai kofeiini. Saatikka laittomat aineet.
Vierailija kirjoitti:
Jätin kahvin kerralla pois. Mulle ei tullut mitään vieroitusoireita vaikka join monta kuppia päivässä. Ihmettelin ettei tullut päänsärkyä.
Mulla noista perinteisistä energiajuomista tulee niin kova päänsärky, että ei voi elää. Buranat ja kofeiinitabletit ei auta siihen kipuun, tuntuu että pää räjähtää.
Siksi epäilen että niihin laitetaan myös jotain muuta erittäin riippuvuutta aiheuttavaa ainetta.
Eli nautit kofeiinia ja ihmetteet, kun ei ole vieroituaoireita? Käyhän se noinkin
.
Olin jonkin kuukauden kuivilla, mutta nyt lomalla retkahdin. Varmaan pitää taas kärsiä vieroitusoireet. Yöunet ovat paremmat ilman kofeiinia.
Lopetin kahvinjuonnin hetkeksi kertalaakista. Lähinnä vain väsytti enemmän.
Kyllä tämä yleensä kerralla onnistuu, tämä kofeiinista irtautuminen. Niin itselläkin loppui kahvinjuonti ja vaikka teetä nyt juonkin, niin en koe tätä yhtä haitalliseksi.
Olen muutaman kerran vieroittautunut kahvista. Yhteen aikaan harrastin paastoviikkoja keväisin, ja sitä ennen oli viisainta vieroittautua kofeiinista - koska paastoaminen pakkaa muutenkin tekemään päänsärky, niin siihen ei todella kaivannut mitään vieroituspäänsärkyjä enää mukaan.
Jos juon kahvia (vahvaa) yleensä 6 - 7 isoa kuppia päivässä, niin ensin vain lopetan kahvin juonnin iltapäivällä viimeistään kolmelta. Jos päänsärky meinaa pukata päälle, voin ottaa 1 - 2 rkl kylmää kahvia. Sitten hilaan kellonaikaa pikku hiljaa aiemmaksi, kunnes juon pelkän aamukahvin. Sitten pienennän sitä kahvikupillista, tai vaihdan suoraan mustaan teehen. Ja siitä voikin mennä aika nopeasti vihreään teehen, mistä taas jo pääsee nopsaan esim. piparminttuteehen. Ja kas, olen irti kahvista, eikä säre pää.
Itselläni tässä menee noin pari viikkoa. Jos menen päänsäryn kautta, menee tietty nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran vieroittautunut kahvista. Yhteen aikaan harrastin paastoviikkoja keväisin, ja sitä ennen oli viisainta vieroittautua kofeiinista - koska paastoaminen pakkaa muutenkin tekemään päänsärky, niin siihen ei todella kaivannut mitään vieroituspäänsärkyjä enää mukaan.
Jos juon kahvia (vahvaa) yleensä 6 - 7 isoa kuppia päivässä, niin ensin vain lopetan kahvin juonnin iltapäivällä viimeistään kolmelta. Jos päänsärky meinaa pukata päälle, voin ottaa 1 - 2 rkl kylmää kahvia. Sitten hilaan kellonaikaa pikku hiljaa aiemmaksi, kunnes juon pelkän aamukahvin. Sitten pienennän sitä kahvikupillista, tai vaihdan suoraan mustaan teehen. Ja siitä voikin mennä aika nopeasti vihreään teehen, mistä taas jo pääsee nopsaan esim. piparminttuteehen. Ja kas, olen irti kahvista, eikä säre pää.
Itselläni tässä menee noin pari viikkoa. Jos menen päänsäryn kautta, menee tietty nopeammin.
Lisään vielä, että mun piparminttu"tee" = yrttijuoma, eli täysin kofeiiniton.
No, sinä et ainakaan ole onnistunut pääsemään kofeiinista eroon, kun napsit kofeiinitabletteja :)
Vierailija kirjoitti:
Eli nautit kofeiinia ja ihmetteet, kun ei ole vieroituaoireita? Käyhän se noinkin
.
Noista 100 mg kofeiinitableteista en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta, ei piristä, ei vie päänsärkyä pois. Ei toimi kuten juomat. En nyt vielä uskalla siitä luopua, puolitan ja asteittain lopetan, joskus. Mielestäni pieni paha se 1 tabletti verrattuna juomiin, pysyn jollain lailla toimintakykyisenä.
Nyt alkoi päänsärky, kolmas päivä ja nyt alkaa siis oireet😒 Yleensä alkanut nopeammin.
En ole onnistunut. Raskaana ollessa lopetin, mutta en tiedä miksi repsahdin taas uudestaan. Juon kaksi pientä kuppia päivässä (yksi aamulla ja toinen alkuiltapäivästä), jos jätän toisen kupin juomatta, saan noin kolmen tunnin päästä kammottavan päänsäryn. Välillä tuntuu siltä, että oksentaa kivun takia. Välillä skippaan kahvin siksi, että se on mielestäni pahaa - eli vielä typerämpää juoda sellaista, joka maistuu pahalta ja aiheuttaa jäätävät vieroitusoireet, jos sitä ei juo. Mieluummin hetken ällötys kuin päivien päänsärky. Tästä määrästä on vaikea vähentää, ehkä pitäisi siirtyä puolikkaisiin kupillisiin, koska tuo päivittäisen määrän puolittaminen aiheuttaa jo pahat oireet...
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tässä menee neoin pari viikkoa. Jos menen päänsäryn kautta, menee tietty nopeammin.
Joo, itsekin olen joskus vieroittautunut juomalla puolet pienestä tölkistä päivässä. Ongelma on, että jos kotona on energiajuomaa, helposti väsymyksen hetkellä tartun siihen tölkkiin, eli parempi kuin ei osta jääkaappiin ollenkaan.
Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!
Viikon kesti vierotusoireet, mm. päänsärky, sitten kaikki ok. E.li helposti pääsee eroon, jos haluaa.
Ja miksi haluan eroon kofeiinista? Tietenkin rahanmeno on yksi syy, juomaan menee lähes tuhat euroa vuodessa.
Toinen iso syy on että haluan paremmat ja syvemmät yöunet ja virkeämmän olon päivällä.
Koko vuosi ollut yhtä liisterissä tarpomista, eikä energiajuomakoukku ainakaan ole auttanut energiatasoihin.