Miksi jotkut ottavat aspaan yhteyttä juuri ennen asiakaspalvelun sulkeutumista?
Pahimmillaan olen joutunut vänkäämään asiakkaan kanssa kaksi tuntia työvuoron päättymisen jälkeen, kun asiakas ei voinut käsittää, että en voi tehdä muuta kuin laittaa asiaa eteenpäin ja otamme yhteyttä, kun asia on hoidettu.
Muutenkin jotkut asiakkaat ottavat yhteyttä sillä mentaliteetilla, että aspa ei tee mitään, vaikka parhaimmillaan olen hoitanut asian ensimmäisen kahden minuutin aikana yhteydenotosta ja seuraavat puoli tuntia asiakas ignooraa täysin, että hänen asiansa on hoidettu ja vain räyhää aspalle.
Kommentit (11)
Jos se kerran on auki ilmoitettujen aukioloaikojen puitteissa, niin miksi en soittaisi?
Useimmat ihmiset ottavat yhteyttä aspaan, kun on jokin ongelma selvitettävänä ja hoitavat asiansa mahdollisimman nopeasti. Näitä on joku 95% ihmisistä. Sitten on se loppu 5%, joka on sekalainen seurakunta mt-potilaita, etuoikeuskompleksista kärsiviä, ammattivalittajia, neurootikkoja, hulluja, hyväksikäyttäjiä tai muuten elämän katkeroittamia, jotka tietätävät, että aspan on oltava aina ystävällinen ja palvelualtis ja ei saa sanoa rumasti, tai väittää vastaan ja joita voi huoletta tylyttää ilman pelkoa vastareaktiosta.
Tämä sivusto kuvaa tuota 5% poppoota, mutta sitä lukemalla voi tulla kuva, että se osuus onkin 95% asiakaskunnasta. Osanottoni, alta saat vertaistukea.
Minä en vastaa viimeminuuteilla puhelimeen. Näin välttyy tekemästä ilmaiseksi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerran on auki ilmoitettujen aukioloaikojen puitteissa, niin miksi en soittaisi?
Jos se asiasi on niin nopea että ehtii aukioloaikojen puitteissa hoitaa.
En ymmärrä miksi ap jäänyt puhumaan, sano heippa ja sulje puhelin.
Lähipiiriin kuuluva. Ei tunne yhtään huonoa omatuntoa mennä kauppaan 5 min ennen sulkeutumista ja ihan rauhassa vaan katsella hyllyjä ja tehdä ostoksia. Kerran selitti hyvin tuohtuneena kun "hänen armonsa" komennettiin pois kaupasta. Tietämättä diagnooseja niin on narsistinen henkilö joka ei tekisi itse minuuttiakaan töitä yli työajan.
Se riippuu. Jos on oikea hätä ja kiireellinen asia, ehkä asiakas tarvitsee rauhoittavat tiedot tai avun. Tai sitten on tyyppi joka haluaa vääntää asiasta, on kokenut töykeäksi asiakaspalvelun tai riittämättömäksi avun. Riippuu mistä kyse. Olisiko tarvetta että joku päivystää asioita firmassa tai paikassa.
Mä olin opiskeluaikana pikkukaupan kassalla.
Kun kello tuli 21.00, en vetänyt enää yhtään tuotetta skannerin läpi. Sanoin mattimyöhäsille, että skanneri on ohjelmoitu sammumaan klo 21.00.
Jouduin tietysti joskus sitten viemään tavaroita takaisin hyllyihin, mutta sain asiakkaat heti ulos.
En opiskellut kaupan alaa😁
Fiksussa firmassa aspapuhelin menee kiinni 30min ennen sulkemista.
Vänkääminen erikseen, mutta oletan, että aspaan saa soittaa annettuina aikoin. On sitten ihan työnantajan vastuulla, loppuuko apan työaika minuutilleen samaan aikaan kun ilmoitettu aukioloaika päättyy vai esim. 15 minuuttia sen jälkeen.
Hyvä idea, taidankin tänään rimputtaa johonkin aspaan ihan vaan jängätäkseni jotakin turhanpäiväistä.
Höpö höpö.