Nyt on työttömien kyykytys huipussaan - edes työ ei pelasta kiusaamiselta
Tosi hieno tämä vassareiden aktiivimalli.
Keväällä selitin TE-toimiston virkailijalle, menen nyt 5 kuukaudeksi töihin. Sovittiin siinä samalla että käyn hyväksymässä työnhakusuunnitelman. Kävin sen hyväksymässä.
Nyt, 2 kk työssä olon jälkeen tuli viestiä että olen laiminlyönyt velvollisuuteni ja jos toisen kerran teen saman virheen niin oikeuteni työttömyysturvaan perutaan 😳
Paniikissa hyppäsin TE -toimiston sivuille katsomaan, että minkä kyykytystoimen olen jättänyt tekemättä. En löytänyt mitään.
Siis mitähän v.ttua tämä nyt on. Onko niillä jotain mystisiä temppuja mitä pitäisi osata tehdä vaikka missään ei kerrota mitään?
Onko muilla kokemuksia tämmöisestä? Tuskin nyt sentään ainoa olen ketä he näin muistavat keskellä kesää.
Jätin soittopyynnön, mutta haluan silti kuulla muiden kokemuksia.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei enää hämmästytä.
TE- palvelut ja kuntakokeilut laiminlyövät tehtäviään ja mokailevat jatkuvasti kaikessa.
Tuossain virkailija on varmaankin jättänyt sovittuja asioita ja työssäolosi kirjaamatta.
Sitten automatiikka lähettelee näitä muistuksia ja karenssipäätöksiä asiakasta kuulematta. Päätökset menevät heti myös maksajalle (Kela tai kassat) mutta asiakas saa ne postissa joskus viikon parin päästä.
Syyllinen mokiin on kuitenkin aina asiakas, ja he itse arvioivat itseään aina, että hyvin menee kaikki. Palaute on ollut erinomaista. Just joo.
Karenssipäätöstä ei tehdä automaattisesti.
Ainakin maksujen keskeytyspäätökset tekee kone ihan automaattisesti ja lähettää lausunnon myös Kelalle. Yhtä automaattisesti. Sinua kuulematta.
Ihan suotta puolustelet noita Orwellin hirviöitä.
Tietenkin, koska silloin ei tule takaisinperintää. Vai haluaisitko systeemin, jossa saat tiistaina 500 e työttömyysetuutta tilille ja keskiviikkona ilmoituksen, että sinulla ei ole ollut oikeutta työttömyysetuuteen, palauta 600 e, maksuaikaa 14 vrk.
Jollakin TE-tantalla on täällä kova tarve puolustella näitä sairaita byrokraattisia älyttömyyksiä.
Hyvin on saatu tyhmä ihminen aivopestyä koneistoa palvelevaksi monsteriksi.
Olen töissä ja haen työkkärissä samaan aikaan töitä. Minun on pakko osallistua kehittymiskursseille ja oltava töistä pois viisi päivää tai muuten!!!!!
Miksi olet te-listoilla, jos olet (5kk) töissä?
Vierailija kirjoitti:
Päätitkö työnhaun? Jos et, niin systeemi olettaa sinun olevan työnhakijana ja silloin työnhakuvelvollisuus on voimassa.
Miksi olla järjestelmässä kun on töissä. Vaikka olisi 3 kk töissä niin järjestelmästä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkoi kuntouttava työtoiminta nyt toukokuussa ja juhannukselta oli jäätävä kotiin lapsen loman takia kun ei saa päiväkotiin kun ei pikea työ. Sosiaaliohjaajan mielestä hyväksyttävä syy että taukoa tulee elokuun alkuun ja hänen mielestä minun haettava 0 työpaikkaa eli ei ollenkaan. Luotin tähän mutta työkkäristä soitettiin jo samana päivänä kun kuntouttava loppui tai tuli tämä tauko ettei tämä käy. Tuohtunena kyseli mitä aion heinäkuun tehdä? Yh ja pieni lapsi ei ole syy ja jankkasi miten on sosohjaaja voinut laittaa ettei tarvi paikkoja hakea. Kuulemma heti elokuun alussa asiaan palataan ja kuntouttavassa oltava max aika eli 4krt vko 6h pv. Eli kuukaudessa kuntouduin näin paljon. Lisäksi minun on haettava 4 paikkaa kuukaudessa. Älkää ikinä luottako työkkäriin
Sinua huijataan, Finlex netissä Laki kuntouttavasta työtoiminnasta: 4 h kerran viikossa riittää ellet enempää halua. Ota yhteys kuntasi sosiaaliasiamiehen niin hän auttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkoi kuntouttava työtoiminta nyt toukokuussa ja juhannukselta oli jäätävä kotiin lapsen loman takia kun ei saa päiväkotiin kun ei pikea työ. Sosiaaliohjaajan mielestä hyväksyttävä syy että taukoa tulee elokuun alkuun ja hänen mielestä minun haettava 0 työpaikkaa eli ei ollenkaan. Luotin tähän mutta työkkäristä soitettiin jo samana päivänä kun kuntouttava loppui tai tuli tämä tauko ettei tämä käy. Tuohtunena kyseli mitä aion heinäkuun tehdä? Yh ja pieni lapsi ei ole syy ja jankkasi miten on sosohjaaja voinut laittaa ettei tarvi paikkoja hakea. Kuulemma heti elokuun alussa asiaan palataan ja kuntouttavassa oltava max aika eli 4krt vko 6h pv. Eli kuukaudessa kuntouduin näin paljon. Lisäksi minun on haettava 4 paikkaa kuukaudessa. Älkää ikinä luottako työkkäriin
Kaikki oltava mustaa-valkoisella.
Ei työnhakua tarvitse päättää, vaikka on töissä. Itse jäin työttömäksi 2017 vuoden alusta ja olen ollut siitä asti koko ajan työnhakija, vaikka olen ollut töissä melkein jatkuvasti .
Siksi puhutaan työttömistä työnhakijoista, koska työnhakija voi olla myös työllinen.
Ei tarvitse täytellä yhtään mitään, kun ilmoittaa te-keskukseen, että työt alkaa ja loppumisajankohtaa ei tiedä (jos ei tiedä, jos tietää ilmoittaa sen).
Yksi sijaisuus jota tein kesti 1vuoden ja 6kk ja kerran sinä aikana työkkäristä soitettiin, että vieläkö olen töissä ja kun kerroin, että olen, ei siitä sitten sen enempää.
Ainakaan tähän asti ei ole ollut mitään työnhakuvelvoitetta vaikka olen ollut työnhakijana samaan aikaan kun olen töissä.