Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä " vikaa" on pojissa? Miksi niin moni toivoo lapsistaan tyttöjä?

Vierailija
20.10.2006 |

Vastaa rehellisesti: Säälitkö poikalapsen äitejä? Onko mielestäsi tyttölapsi " parempi" kuin poikalapsi? Jos on, niin miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapsen kiinnostuksen kohteet ole sukupuolisidonnaisia, itse olen tykännyt urehilusta ja rajummista jutuista, nyt meidän esikoispoika on tosi herkkis ja tahtoo vain maalailla, eikä tosiaan suostu edes yrittämään pyörällä ajamista...

Vierailija:

Olen se 3:n tytön äiti ja voisin myös puolet tästä listasta laittaa " syiksi" haluta tyttöjä. Siis juuri nämä ulkoiluun ja urheiluun liittyvät asiat. Taitaa ISI luulla, että tyttöjen kans vaan laitetaan ponnaria tukkaan ja ommellaan barbien vaatteita! t

Tuttavapiiriin kuuluu muutama tällaisten ennakkoluulojen mies, ja ne tosissaan himetteli, että käydäänkö me TYTTÖJEN kanssa luistelemassa!! En edes osannu suutahtaa, kun niin nauratti!

T. nro 7

Heh. Isi vastaa.

Meillä on pelkästään poikia.

Pirun kiva. Kyllä meille tyttökin olisi käynyt ja miksei vielä voisi tullakin mutta on ne pojat niin mukavia:

Mainittakoon yhteisistä ajanvietteistä:

-jalkapallo + muu urheilu

-jääkiekko + jos jotain jäi aiemmin toteamatta

-ralli ja formulat

-polkupyörät ja pyörälenkit

-retket, telttailu ja kalastus

-mopot ja moottoripyörät

-autot, koneet ja työkalut

-tytöt (jotain eroa ehkä mielipiteissä)

-junaradat, lennokit ja muut radio-ohjattavat

-akuankat ja autolehdet

-musa, sähkökitarat ja muut soittimet

-pelit, pleikkarit, kaikenmaailman härvelit

Siis, pikkupoikien kanssa isän on aika helppo olla. Rentoutuu hieman ja huomaa olevansa ihan oikeassa paikassa ja mielentilassa...

Jos meillä olisi tyttö, niin siitä varmaan tulisi se " poikatyttö" ... Ei silti, niistähän ne kaikki pojat eniten tykkäävätkin.

Vierailija
22/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaihtelun vuoksi hyvä, jos joku pitää tytöistä enemmän, koska yleismaailmallisesti poikia pidetään " parempina" . Tuttavien keskuudessa ollaan ihmetelty, kun poikia saavia onnitellaan usein kovasti ja tytön saaneille todetaan, että no niin, onhan se tyttökin ihan kiva (nämä onnittelijat usein kyllä miehiä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tätä mä just tarkoitin...

22

Vierailija
24/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi on harkinnassa, ja en osaa sanoa, toivoisinko poikaa vai tyttöä. Oikeastaan ainoat syyt, miksi haluaisin mieluummin tytön on tässä:

- tyttöjen lelut on ihanampia

- tyttöjen vaatteet on ihanampia

- tyttöjen hiuksia on hauska laittaa

- keksisin tytölle helpommin nimen.

No, kun mulla ei ole omaa tyttöä, ostelen niitä nättejä vaatteita ja leluja suloiselle kummitytölleni lahjaksi. Meidän pojat tykkään myös pukeutua hyvin, ja varsinkin vanhempi on varsin tarkka myös hiuksistaan.

Meidän poikien harrastukset on varsin sukupuolineutraaleja ainakin tässä vaiheessa (uinti, koripallo, luistelu, tietokonekerho, telinevoimistelu, tanssi... kaksi viimistähän on oikeastaan enemmän " tyttöjen lajeja" ). Eikä pojat isän kanssakaan tee mitään äijäjuttuja, missä ei tyttö muka voisi olla mukana.

Vierailija
25/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetty aina vähän toivotumpana. En tiedä mistä se johtuu.

Vierailija
26/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. kaupungilla tyttölapsille tullaan lässyttämään ja kehumaan kuinka kaunis ja söpö tämä pikkuinen neiti onkaan. Itsellä on poika ja kaverillani tyttö. Kaupungilla ollessamme hänen tytölle tullaan kyllä paljon useammin höpöttelemään. On ne tytöt sitten varmaan suloisempia ja herttaisempia pikkuisena kuin pojat.

Vierailija
27/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että esim. kaupungilla tyttölapsille tullaan lässyttämään ja kehumaan kuinka kaunis ja söpö tämä pikkuinen neiti onkaan. Itsellä on poika ja kaverillani tyttö. Kaupungilla ollessamme hänen tytölle tullaan kyllä paljon useammin höpöttelemään. On ne tytöt sitten varmaan suloisempia ja herttaisempia pikkuisena kuin pojat.

Mä olen lapsen saatuani ollut ihan yllättynyt, miten paljon onkaan lapsirakkaita ihmisiä, jotka tulevat juttelemaan ventovieraalle lapselle. En sitten tiedä, miten paljon tytöille oikein tullaankaan höpöttelemään, jos enemmän kuin pojille.

Meni nyt ot:ksi, eikä tainnut muutenkaan olla mikään tärkeä tieto...

Vierailija
28/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella on poikia ja jatkuvasti saan kuulla siitä kuinka " menetän heidät ensin isälleen sitten vaimoilleen" . Kuulemma voin unohtaa ajatuksen että eläkepäiviäni sitten joskus tulisi poikani ja lapsenlapseni piristämään. Ehei, tulevaisuudessa he ovat vain ja ainoastan vaimojensa perheiden ja sukulaisten kanssa.

En usko että asia ihan näin on, mutta toisaalta on surullista tavallaan huomata että emme me kovin paljon ole miehen vanhempien kanssa tekemisissä. Enemmän minun vanhempieni. Yritän kyllä sanoa miehelleni että pitäisi useammin käydä hänenkin kotonaan, mutta ei me silti jostain syystä käydä. Ja en minä ole kovin läheinen anoppini kanssa ja myönnän että en ehkä haluakaan olla. Mieluummin kerron raskauksiin ja lapsiin liittyviä yksityiskohtia omalle äidilleni.

Ehkä tästä syystä monet toivovat tyttöä. Minäkin tavallaan toivon vaikka en iki päivänä vaihtaisi poikiani mihinkään!

Vierailija
29/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onnellinen poikalapsen äiti enkä häntä tyttöön vaihtaisi kuuna päivänä!!

Vierailija
30/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäret selkeästi enemmän tuntuvat viettävän aikaa vanhenevien vanhempiensa kanssa ja kantavan huolta heistä. Tästä syystä voisin itsekin toivoa myös tyttöä - poika on jo. Tyttäret nayttävät pysyvän kiinteämpänä osana lapsuudenperhettään kuin pojat.

Vierailija
31/31 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla on yksi lapsi, tyttö, josta olen ikionnellinen. Jotenkin vain raskauden alussa tuntui, että tyttö olisi mukava, kun olisi tuttua sukupuolta. Preppasin itseäni siihen, että poikapa sieltä kuitenkin tulee ja yhtä ihanahan sekin on. No, ultrassa kuulin odottavani tyttöä ja riemullani ei ollut rajoja.

Tyttöni kulkee ' puolivillinä' , ' tukka takussa' , onnellisena ja vapaana. Kyllä meiltä toki prinsessa kamatkin löytyvät. . . ;)

Jos alkaisin odottamaan toista lasta, kuvittelisin lapsen olevan tyttö. Se vain tuntuisi niin luontevalta ja mieskin puhuu aina meidän toisesta tytöstä.

Tosin täytyy sanoa, että tyttärellämme on kaksi aivan ihanaa pikkuista serkkupoikaa ja yksi vähän isompikin eli jos pojan saisin, niin varmasti hänkin olisi aivan mahtava ja rakastettu lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi