Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettääkö teitä työttömyys?

Vierailija
18.07.2022 |

Itseäni kirpaisee kovasti...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.  Miksi pitäisi hävetä.

Sanot vaan niinkuin jenkit, "olen töitten välissä, mulla on välivuosi, harrastan nyt ja relaan"

Vierailija
2/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyys mutta rahattomuus. Varmasti vaikka joku lottomiljonääri on ns suositumpi ja kadehditumpi kuin liki minkä vaan alan työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Kiusaaminen tietysti tuntuu ikävältä aiheesta kuin aiheesta, ja työttömiä tuntuu saavan kiusata vapaasti.

Vierailija
4/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Toista kuukautta työttömänä.

Vierailija
5/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. Kiusaaminen tietysti tuntuu ikävältä aiheesta kuin aiheesta, ja työttömiä tuntuu saavan kiusata vapaasti.

Työtön on nykyään samassa asemassa kuin tummaihoiset muutama vuosikymmen sitten. Varmaan osa heistä uskoi oikeasti olevansa muita huonompia, mutta osa taas ymmärsi että vika on siinä ylenkatsojassa rasis tissa.

Vierailija
6/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä itseäni ja jos työttömyyteni jatkuu yli 3kk vedän itseni narun jatkeeksi.

En halua loisia muiden kustannuksella.

Vierailija
7/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden työttömänä monta vuotta sitten ja kyllä se hävetti ja osoitti kuka lähipiirissä oli hienotunteinen eikä joka tapaamiskerralla kysynyt että onko töitä löytynyt, ootko ees hakenut, mitä oot hakenut. Sanoin aika monta kertaa että kerron sitten kyllä kun töitä löydän. Ei kauhean mieltäylentävä puheenaihe ollut se työnhaku

Vierailija
8/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei tarvitse kenenkään sellaisesta häpeää tuntea, minkä kaikki tietää johtuvan palkkatyöpaikkojen vähyydestä maassamme !

Vierailija
9/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää. Lähipiirin ja kavereiden seurassa ei hävetä, mutta sitten jossain sukujuhlissa tai muissa ihmisten kokoontumisissa ihmiset kyselee työssäkäynnistä, silloin hävettää sanoa että olen työtön. Joskus kyllä valehtelen ihan pokkana olevani töissä, mutisen jotain epämääräistä. 

Vierailija
10/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä vaikka jo 4v työttömänä, olen työkyvytön tai ainakin pahasti rajotteita työnteolle. Ärsyttää vain kun on niin vähän rahaa.

Vierailija
11/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo hävettää. Vaikka kuvittelisi, että tähän on tottunut, kun työttömyys on jo 15 vuotta kestänyt. 

Ehkä olen tottunut siinä mielessä, että en sitä itseksi enää niin paljon ajattele, mutta kyllähän se niin paljon hävettää, että en kenellekään työttömyydestäni kerro, jos kysyvät vaan valehtelen, että olen töissä.

Vierailija
12/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt mitään jatkuvasti painavaa häpeän tunnetta ole. Mutta ei ole kiva sanoa olevansa työtön, kun asia tulee puheeksi ihmisten kanssa.

Vierailija
13/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyttään tuntuvat häpeävän ne, jotka oikeasti haluaisivat olla töissä. Elämäntapatyöttömät eivät ymmärrä hävetä tahallista loisimistaan.

Vierailija
14/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää. Hävettää myös työ kun se on koulutustasoani huomattavasti alhaisempaa (olen maisteri ja työhöni ei vaadita koulutusta). Sukujuhlissa minulla on tapana kertoa kysyjälle, millaisessa firmassa olen töissä ja liioitella työnkuvaani, että tehtäväni kuulostaa paremmalta.

Vierailija
15/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan hävetä. Eikä kenenkään muunkaan pitäisi.

Vierailija
16/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysraha on valtion korvaus siitä että ei löydä töitä ihmiselle. Pieni sellainen mutta kuitenkin.

Vierailija
17/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muttta älytöntä istuua tyhjänpanttina varsinkin nuoren ihmisen.

Vierailija
18/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muttta älytöntä istuua tyhjänpanttina varsinkin nuoren ihmisen.

Ei sinun tarvitse istua tyhjänpanttina, voit opetella vaikka kuvankäsittelyä. Tai opiskella omalla ajallasi, kun odottelet töitä. Ihmeellistä mielenköyhyyttä että tekeminen muka loppuu kesken.

Vierailija
19/19 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kehittää fyysistä kuntoa. Silloin henkinen puolikin paranee ja ei tule näköalattomaksi.