Voiko minulla olla endometrioosi
Hei, minulla on tullut ajan mittaan pelko mennä lääkäriin sillä aiemmin on ollut huonoja kokemuksia ja ei ole uskottu/vähätelty oireitani. Nyt olen muutaman vuoden kärsinyt todella paljon alapääni kanssa minulla on monia oireita, seksitaudit on pois suljettu viime vuonna mutta en uskaltanut mennä enää lääkäriin pelkoni takia. No minulla on nyt oireita jatkuvasti ja pelkään oireistoni olevan endometrioosia. Ajattelin että listaisin oireeni, kuukautiseni ovat aina olleet todella kivuliaat ja välillä en pääse töihin tai teini ikäisenä kouluun. Kivut eivät hellitä kipulääkeillä. Minulla on myös aina ollut ulostuskipua ja pissaaminenkin on ikävää kuukautisten aikana. Nyt viimeisin vuoden aikana olen huomannut että saan muutenki kipuja tuohon alavatsan kohdalle joskus on parempia kuukausia mutta välillä olen todella kipeä. Väsymystä on aina ollut mutta en tiedä yhdistäisinkö sitä tuohon. Minulla on myös ollut useita hiivatulehduksia ja pissaaminen välillä tuntuu ikävältä ja tarvitsee ravata vessassa. Suoliston kanssa ei ole myöskään mitään positiivista sanottavaa. Kannattaisiko minun kirjata nämä ja mennä sitten lääkäriin vai miten uskaltaisin mennä. Pelkään todella paljon diagnoosia ja lapsettomuuden mahdollisuutta.
Kommentit (3)
Kannattaa mennä lääkäriin. Käsittääkseni endometrioosia sairastavia on saanut lapsiakin, ei välttämättä tarkoita lapsettomuutta. Toivossa on hyvä elää.
Voi olla. Kipu ei ikinä ole normaalia joten senkin takia olisi jo hyvä tutkia. Itse sain lapset (2) parikymppisenä. 10 vuotta myöhemmin ei enää onnistunut, kun huono hoito johti endometrioosin pahenemiseen niin paljon.
Ja lisään vielä isoimman syyn miksi tätä pelkään eli yhdyntäkipu en ole moneen vuoteen pystynyt harrastamaan seksiä niin ettei se sattuisi ja tämä on kumppanille vaikeaa ja minulle koska emme oikeen harrasta enää mitään. Vuotohäiriöitäkin on mutta ne ovat yleensä mielestäni ovulaatio vuotoa ja joskus on sellaisia vuotoja että tuntuu kuin olisin päästänyt housuun ja se on taas kirkasta valkovuotoa.