Oletteko onnistuneet ostamaan mitään suoraan tuottajilta välttääksenne tämän feikki inflaation (=kauppat vaan riistää)?
Itse yritin mutta ne lähimaatilat nyt vasta riistääkin yksityishenkilö asiakkaitaan.
Kommentit (24)
Maitoa hain, 40 snt litra ja jauhelihaa 4 e/kg.
Kun on ollut puhetta siitä, että ensi talvena pitää säännöstellä sähköä, ja siitä seuraa sähkökatkoksia, herää kysymys, onko hallitus miettinyt sitä skenaariota, että ruokaa jouduttaisi säännöstelemään? Vai yllättääkö ruokapula Suomen ja koko EU:n päättäjät ns. housut kintuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torilla ja kauppahallissahan saa suoraan tuottajalta, mutta hinnat on yleensä kalliimpia kuin kaupassa. Ostan välillä, kun useimmiten on tuoreempaa ja parempaa.
Suoraan tuottajalta minäkin tykkään torilla ostaa, juuri tuoreuden vuoksi. On siellä välittäjiäkin, joilla sama ongelma kuin kaupoissa, eli ei ole aina niin tuoretta.
Olen hakenut myös suoraan tilalta mm. marjoja. Sama hinta kuin kaupassa, mutta kaikki menee tuottajalle. Jää riistokapitalistit nuolemaan näppejään.
Oletpa onnekas jos olet edes samaan hintaan löytänyt.
mansikat itse poimittuna 7 euroa/kilo on käytännössä sama kuin kaupassa myyty 6 euroa/kilo, koska niistä kaupassa myytävistä pitää heittää paljon huonoja roskiin, mutta itse poimituissa ei huonoja seassa ole. Itse poimittu voi tulla tuolla laskutavalla jopa halvemmaksi, jos mukaan lasketaan se, mitä pellolla syödään.