Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison ainainen jahkaaminen aiheuttaa sen että useampi juttu on mennyt sivu suun

Vierailija
18.07.2022 |

Esim nyt kun pitäisi etsiä edullisia huonekaluja. No sehän tarkoittaa sitä, että selaan tuntikaupalla toria ja muita käytetyn tavaran nettikauppoja. Sitten kun kerrankin löytyy joku kaikinpuolin sopiva juttu ja kysyn että tilaanko/mennäänkö katsomaan tms niin sitten alkaa se vatvominen että onko se nyt kumminkaan hyvä, odotellaan vielä jos hinta laskeekin, jne. Ja sitten kun saa vihdoin viimein päätöksen tehtyä joskus aikojen kuluttua että joo ostetaan se minkä näytit, niin se onkin mennyt. Raivostuttavaa.

Ja joo, AV:lla aina aloittaja on väärässä joten odotan kommentteja että tämä on ihan kokonaan minun vikani :D

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en moista siedä. Olenkin ostanut itse mitä olen halunnut. Helppoa, kun on omat rahat.

Varmaan myös oma koti, jos ei tarvitse puolison mielipidettä huonekaluihin kysellä?

No jos toinen vain miettii eikä oikeasti ole edes kiinnostunut. Minä etsin tuotteet ja maksan. Jos ei miellytä niin ostakoon omansa.

Varmaan todella kotoisa olo puolisolla siellä sinun omin päin sisustamassa kodissa.

Vähän kuin kylässä olisi.

Helppo ainakin vaihtaa maisemaa, kun ei ole mitään itseä miellyttäviä kiintopisteitä kämpässä.

Vierailija
22/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää, millainen tämä jahkailija on muulloin. Onko kaikki mahdollinen päätöksenteko vaikeaa vai pelkästään fyysiset kestohyödykehankinnat? Kykeneekö lähtemään matkalle, menemään syömään, menemään juhliin? Jahkailija on ihmistyyppi, jota en siedä yhtään; teen asioissa nopeita päätöksiä itse, enkä pystyisi menemään toisen laisen ihmisen kanssa yksiin. Onnistuuko ap:n miehellä muuten arjessa toimiminen vai onko se juuri tällaiset hankinnat, joissa kanittaa? Mitä sanoo mies, jos vaan hankit tarpeelliset asiat. Osa ihmisistähän ei kykene ruokaakaan hankkimaan, jollei sitä haeta pariskuntana kaupasta. Epätervettä toimintaa sellainen, ja yhtä hyödytöntä on jahkailijan vastuulle jättää yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa. Jos mies haluaa jahkailla ja odottaa hinnan laskevan, niin ok, menet ja ostat tavaran, sillä sehän oli ilmeisesti vain hinnasta kiinni, ei mistään muusta. Ja jos ei miellytä, niin pistät sen uudelleen myyntiin ja otat maksamasi rahat takaisin sitä kautta.

Olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta ja tottakai juttelemme joistakin hankinnoista, mutta kaikkea en kierrätä lapsekkaasti miehen kautta. Jos joku on omasta mielestäni hyvä, laadukas ja sopiva hinnaltaan, niin käyn hakemassa sen ja maksan itse.

Vierailija
24/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies samanlainen ja siksi ei saa päättää mistään. Osta heti tai jäät ilman.

Vierailija
25/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
26/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii "tekijän diktatuuri" niin hankinnoissa kuin esim matkoissakin eli jos toinen jättää asian toisen hoidettavaksi niin hän antaa myös vallan tehdä päätöksiä.

Puoliso matkustelee mielellään mutta ei jaksa etsiä lentoja, majoituksia ja vuokra-autoja, joten minä saan valita ne. Sama hankinnoissa.

Vierailija
27/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitkaskeleeko muissakin asioissa vai vaan silloin kun sinä ehdotat jotain? Voi olla ihan vallankäyttöäkin varsinkin jos tienaat vähemmän.

Vierailija
28/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on vähän samankaltainen. Hän ei halua tehdä heti ostopäätöstä, vaan jahkailee ja himmailee, kunnes kauppa menee sivu suun.

Aiemmin halusin huomioida hänen mielipiteensä tasavertaisesti ja annoin miettiä rauhassa, mutta kun lopputulos päättyi aina siihen, että a) hyvä tarjous ehti mennä ohi b) joku muu ehti ostaa tavaran tori.fistä c) tuote myytiin loppuun, alkoi vähän pänniä. Nykyään tivaan kyllä vai ei vastausta heti ja sitten joko tehdään ne kaupat tai ei.

Vierailija
29/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne, jossa nainen haluaa jotain ihan vain vaihtelun vuoksi, vaikka vanhassakaan ei sen puoleen mitään vikaa olisi. Miestä ei kiinnosta yhtään, mutta silti odotetaan, että hänkin osallistuu kustannuksiin.

Vierailija
30/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyy puolison mielipidettä, koska tarvitsen häntä kantamiseen ja kuljettamiseen. Ei aina niin helppo nakki, mutta huonekalut kelvanneet=D

Vierailija
31/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne, jossa nainen haluaa jotain ihan vain vaihtelun vuoksi, vaikka vanhassakaan ei sen puoleen mitään vikaa olisi. Miestä ei kiinnosta yhtään, mutta silti odotetaan, että hänkin osallistuu kustannuksiin.

Oletko sanonut vaimollesi, että koet tuon epäreiluksi?

Vierailija
32/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeaa. Jos mies haluaa jahkailla ja odottaa hinnan laskevan, niin ok, menet ja ostat tavaran, sillä sehän oli ilmeisesti vain hinnasta kiinni, ei mistään muusta. Ja jos ei miellytä, niin pistät sen uudelleen myyntiin ja otat maksamasi rahat takaisin sitä kautta.

Olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta ja tottakai juttelemme joistakin hankinnoista, mutta kaikkea en kierrätä lapsekkaasti miehen kautta. Jos joku on omasta mielestäni hyvä, laadukas ja sopiva hinnaltaan, niin käyn hakemassa sen ja maksan itse.

Meillä yhteisiä vuosia vasta 24, mutta kyllä aina tehdään yhteistä kotia koskevat päätökset ja hankinnat yhdessä vaikka maksaisikin omasta pussista. Minusta toisen mielipiteen kysyminen ja kunnioittaminen ei ole lapsekasta kierrättämistä. Ap

Vierailija
33/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhteisiä vuosia vasta 24, mutta kyllä aina tehdään yhteistä kotia koskevat päätökset ja hankinnat yhdessä vaikka maksaisikin omasta pussista. Minusta toisen mielipiteen kysyminen ja kunnioittaminen ei ole lapsekasta kierrättämistä. Ap

On se. Varsinkin ap:n tapauksessa, missä ostetaan Torista vanhaa. Jos huonekalu ei todella sitten tunnu sopivankaan, niin ap voi oikein hyvin pistää sen uudelleen myyntiin. Ehkä siinä menee muutama tunti aikaa, mutta ap:n miehelle ei tunnu olevan kiirettä muutenkaan. Sitä paitsi ap oli jo esittänyt kalun miehelleen, mutta tämä vänisi vain hinnan takia.

Vierailija
34/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en moista siedä. Olenkin ostanut itse mitä olen halunnut. Helppoa, kun on omat rahat.

Varmaan myös oma koti, jos ei tarvitse puolison mielipidettä huonekaluihin kysellä?

No jos toinen vain miettii eikä oikeasti ole edes kiinnostunut. Minä etsin tuotteet ja maksan. Jos ei miellytä niin ostakoon omansa.

Saattaa tulla jännittävä tyyli kotiin, jos molemmat ostavat omansa!

Miksi se olisi ongelma? En ole tuo, jolle vastasit, mutta minusta voisi olla ihan hauskaakin, että kodin tyylissä yhdistyisi "jännittävästi" kaksi erilaista makua. Silloinhan se juuri on asukkaittensa näköinen.

Vierailija
35/36 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä että tietenkin isommista hankinnoista kuten huonekaluista keskustellaan ja sovitaan jotta ne sitten miellyttävät molempia. Joutuuhan niitä yleensä molemmat katselemaan kotona useampia vuosia.

Oletko kokeillut kysyä mieheltä jahkailun aikana että jos saisin tuon puolet halvemmalla kuin mitä pyytävät niin tykkäätkö muuten siitä? Eli onko mies vaan hinnan takia jumittamassa vai eikö oikeasti tykkää mutta ei viitsi sanoa sitä suoraan jostain syystä. Koska tietää kokemuksesta hyvin että kun tarpeeksi jahkailee niin joku muu ostaa  sen ja sitten ei tarvitse sanoa sulle että sori, mun mielestä toi on hirveä.

Vierailija
36/36 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööö pitääkö mieheltä kysyä lupaa huonekalujen ostoonkin? En tiennytkään. Olemme olleet yhdessä 15 vuotta ja kertaakaan en ole lupia tai mielipiteitä kysellyt. Olen ollut siinä uskossa ettei suurinta osaa miehistä voisi vähempää kiinnostaa mokomat asiat, heille riittää kunhan on jotkut huonekalut...

Jos kerran asutaan yhdessä niin itse ainakin suuttuisin mikäli minulta ei edes kysytä mielipidettä vaan ostellaan omin päin asioita joita sitten joudun katsomaan joka päivä. Aikamoista yleistystä ettei miehet välittäisi pätkääkään.

Onhan ap kysynyt tossun mielipidettä, mutta tossulla ei ilmeisesti ole sellaista tai yhtään mitään muutakaan järkevää ajatusta. Jos sellaisen miehen kanssa yrittää pärjätä, niin asiat pitää ottaa omiin käsiin.