Italialaismedia: Sanna Marin perhelomalla Venetsian lähettyvillä fiini kartanohotelli laatuviinien alueella
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9a0b7dc4-9860-417c-90a2-634d969bd…
On se kiva, että Uniperin sotku ei pääministeriä paina.
Kommentit (882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä sinä joka puolustat Sannaa Miksi kansalaisen tulee olla pennilleen läpinäkyvä joka paikassa, mutta Sanna saisi olla pimennossa rahankäyttönsä suhteen? Hänen palkan maksaa veronmaksajat samoin.
Minne sinä olet pennilleen läpinäkyvä esim. aamiaisostoksistasi?
Jos ostan aamiaista valtion varoilla niin taatusti joudun toimittamaan pomolleni sekä kuitin asiasta että selvityksen siitä miksi ostan aamiaista valtion varoilla sillä kertaa.
Eli mikä se pointtisi olikaan? Huomaa kyllä että te hallituksen avustajat olette eläneet kuin siat pellossa rahankäyttönne kanssa kun teillä ei ole hajuakaan siitä miten rahankäyttöä normaalisti valvotaan.
Eli sinusta jokaisen kansalaisen tulee tietää mitä pm ostaa aamiaiselsi? Hän ei ole siitä sinulle tilivelvollinen. Kuten muillakin, hänellä on palkkiota maksava taho, jolle hän on tilivelvollinen. Se et ole sinä,
Ne aamupalarahat olivat niin huikeita että mITÄ se osti niin isoilla summilla aamiaiseksi? Kyllä kuuluu tietää. Miten ihmeessä kukaan voi tuhlata aamiaispöydässä minieläkeläisen vuoden tulot????
Juuri tämä takia perusteellinen selvitys on tarpeen, koska kohtuu ylitetty? Onko ylitetty nytkin? Kiinnostaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä matka pimitettiin ja tärkeistä tapaamisista piti lukea italolehdistä.
KESÄLOMAMATKA.
Miksi hänellä on välttämättömiä tapaamisia kesälomamatkallaan jos ne eivät liity viranhoitoon? Miksi näistä tapaamisista pitää lukea iltalehdistä Italian viestimien kautta?
Asia ei kuulu sinulle eikä muillekaan hevosen paskaa.
Kyllä se kuuluu meille kaikille "hevosen paskaa*. Sanna on luottamustehtävässä ja tekee töitä meille kaikille.
Vaikka demarit tykkäsivät enemmän dikraattoritouhusta ja köyhän kyykyttämisestä, olemme me kaikki Sannan työnantajia. Sanna ja muutkin päättäjät työskentelevät kansan alaisuudessa, eivät sen yläpuolella.
Paska duunihan se on, mutta itse hän on siihen hakeutunut.Ei alaisten kesälomamatkan tapahtumat kuulu kyllä ns. palkanmaksajille missään muuallakaan. Sinun täytyy nyt vain kiehua epätietoisuuden liemissäsi. Polttaa, polttaa.
Jos alainen tekee töitä kesälomallaan kuuluu se todellakin palkanmaksajalle.
Niin, työ kuuluu, muut tapaamiset ja tekemiset eivät. Ja sinulle eivät välttämättä kuulu henkilökohtaisesti edes pääministerin kaikki työasiat. Semmosta se on.
Kyllä sekin kuuluu jos haet kelalta veronmaksajien rahoja, jokainen euro pitää olla tiedossa.
Pm saa työstään palkkiota eikä mitään Kelan tukia.
Valtiolta samoin. Ja on julkisessa virassa , hänen asiat kuuluvat vielä enemmän kaikille ikinä.
Rli esim. jokaisen hoitsun tai insinöörin tai opettajan joka on julkisella töissä, tulee mun halutessani raportoida mulle rahankäytöstään ja ostoskassinsa sisältö, koska olen hänen työnantajansa. Kiintoisaa.
Aion alkaa itse ottaa tämän julkisten varojen käytön vahtimisen oikein tosissani. Välillä olen miettinytkin, että mitähän se yksi lasten koulun ope vetää illalla napaansa kun paino vaan nousee ja nousee. Tarkistan kuitista työnantajana ostoskassin sisällön ja annan vähän rakentavaa palautetta julkisten varojen vastuullisemmasta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pm kavalsi valtion varoja nautiskelemalla perhekuntineen aamiaisia valtion piikkiin. Se ei unohdu, ei.
Kerran varas, aina varas.
Lässytilää.
"
Jyrki Katainen ja Mari Kiviniemi käyttivät samaa VEROVAPAATA etua hyväkseen kuin Marin, koska "heille oli kerrottu että se on valtioneuvoston kanslian sääntö". Lainaus IS uutisesta:
"Elintarvike-etu on ollut käytössä jo ennen Marinia, mutta pääministerit ovat hyödyntäneet sitä vaihtelevasti. Esimerkiksi Antti Rinne (sd) ja Alexander Stubb (kok) eivät hyödyntäneet palvelua. Jyrki Katainen (kok) kertoi käyttäneensä niin sanottua ruokapalvelua kolmen kuukauden ajan. Mari Kiviniemi (kesk) viestitti, että valtioneuvoston kanslialla oli selkeät säännöt, joiden mukaan toimittiin ja vastaavanlainen järjestely oli käytössä.
– Asuminen on aktivoinut palvelun, ja se on ollut saatavilla myös Kesärannan väliaikaisen ja lyhyenkin käytön aikana. Pysyvämpää käyttöä on ollut aiempienkin pääministerien aikana, Hovi viestitti."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008004150.html
Ja toinen lainaus linkkeineen, Katainen veteli sekä aamiaiset että päivälliset valtion piikkiin:
"Jyrki Katainen (kok) kertoi käyttäneensä niin sanottua ruokapalvelua sen kolmen kuukauden ajan, kun hän asui pääministeriaikanaan Kesärannassa.
– Siinä taisi olla aamiainen ja päivällinen. Kun muutimme Kesärantaan, meille kerrottiin, että tähän kuuluu tietty ennaltamäärätty palvelukokonaisuus. Palvelut kuuluivat vain Kesärannassa asumiseen. Tämä perustui johonkin valtionhallinnossa tehtyyn linjaukseen.
Mari Kiviniemi (kesk) viestitti, että valtioneuvoston kanslialla oli selkeät säännöt, joiden mukaan toimittiin ja vastaavanlainen järjestely oli käytössä."
Pääministeri Marinin ateriaetu ollutkin 300 euron sijasta noin 850 euroa kuussa. IL
Aivan yhtä paljon ateriaetu oli Kiviniemellä ja Kataisella. Lue nuo linkit. Sanna maksoi joka euron takaisin, Kiviniemi ja Katainen eivät maksaneet mitään.
Sannalla meni aamiaisiin 850 kuussa, mikä on todella kunnioitettava summa vaikka suomessa asutaankin.
Moni perhe pärjää paljon vähemmällä kuukauden ruokaostostensa kanssa. Mutta se, että tuosta demarien taholta edelleen jankataan normaalina kertoo vaan ettei noilla ole tajua edes siitä mitä asiat suomessa normaalisti maksaa.
Katkeraa on toisten hyväosaisuus, niin katkeraa. Melkein sääliksi käy teitä.
Valtion varojen hillitön käyttö omiin kuluihin ei ole hyväosaisuutta vaan jotain muuta. Hyväosaisuutta olisi käyttää omia rahojaan tuo summa aamiaisiin.
Raha on Sannalle kuin viina, meni päähän.
Jokohan tänään on puhkaistu kaksi promillea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä sinä joka puolustat Sannaa Miksi kansalaisen tulee olla pennilleen läpinäkyvä joka paikassa, mutta Sanna saisi olla pimennossa rahankäyttönsä suhteen? Hänen palkan maksaa veronmaksajat samoin.
Jos ostan aamiaista valtion varoilla niin taatusti joudun toimittamaan pomolleni sekä kuitin asiasta että selvityksen siitä miksi ostan aamiaista valtion varoilla sillä kertaa.
Eli mikä se pointtisi olikaan? Huomaa kyllä että te hallituksen avustajat olette eläneet kuin siat pellossa rahankäyttönne kanssa kun teillä ei ole hajuakaan siitä miten rahankäyttöä normaalisti valvotaan.
Jos olet ollut valtiolla tai kunnalla töissä, niin jokaista viineriä ei tosiaankaan mihinkään kuitata. Vähän sinne päin on enemminkin tapana. Haetaan kortilla kokouksiin eväät, kuitti menee kirjanpitoon, ei sieltä kukaan kysele söittekö oikeasti nämä kaikki (vai ottiko joku kotiinsakin), tai muutenkaan niitä syynää. Loppusumma merkitsee, ei lopulta se, ostettiinko myös paketti kahvia joka jäikin työntekijöiden omaan käyttöön taukokahveille. Vaikka se oli tarkoitettu kokousvieraille. Jne jne. Tällaista pientä tapahtuu aivan koko ajan. Jokaisessa kunnassa, kaupungissa, virastossa.
Tai mites ihan omat veroilmoitukset. Onko jokainen tulo ilmoitettu? Kirpparimyynnit, koiranpennun myynti, vanhan polkupyörän myynti? Vähennykset oikein?
Ethän koskaan ole kävellyt päin punaisia? Tai painellut lievääkään ylinopeutta?
Ihmiset laittaa lipsuen niin monissa asioissa ihan jokainen meistä, että tähän kävisi se vanha sanonta raamatusta... ihmiset on niin tekopyhiä, kytätään vain muiden virheitä vaikka itse tekee pahempaa. Eikö ole kumma, ihmiset on tällaisia toisen kyttääjiä ja omaan pussiin pelaavia olleet jo tuhansia vuosia sitten.
Harva on yhtä näkyvällä paikalla kuin pm, eikä hän itse hoida jokaista asiaansa. Ei siinä asemassa ehdi, ei yksinkertaisesti ehdi. Ennemmin voisi olla huolissaan tavallisten tallaajien verorahojen käytöstä.
Mutta kyllä meillä on asiat hyvin kun pitää rutista tällaisista.
Voi hyvää päivää että menee demareilla epätoivoiseksi.
Eli selityksesi on että "kaikkihan kusettaa kuitenkin joka asiassa joten miksei sitten meidän hallituksemmekin" eikä tuo argumentti oikein herätä näin kansalaisena hirveästi luottamusta hallitukseemme. Kumma kyllä /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä matka pimitettiin ja tärkeistä tapaamisista piti lukea italolehdistä.
KESÄLOMAMATKA.
Miksi hänellä on välttämättömiä tapaamisia kesälomamatkallaan jos ne eivät liity viranhoitoon? Miksi näistä tapaamisista pitää lukea iltalehdistä Italian viestimien kautta?
Kyllä se kuuluu meille kaikille "hevosen paskaa*. Sanna on luottamustehtävässä ja tekee töitä meille kaikille.
Vaikka demarit tykkäsivät enemmän dikraattoritouhusta ja köyhän kyykyttämisestä, olemme me kaikki Sannan työnantajia. Sanna ja muutkin päättäjät työskentelevät kansan alaisuudessa, eivät sen yläpuolella.
Paska duunihan se on, mutta itse hän on siihen hakeutunut.Ei alaisten kesälomamatkan tapahtumat kuulu kyllä ns. palkanmaksajille missään muuallakaan. Sinun täytyy nyt vain kiehua epätietoisuuden liemissäsi. Polttaa, polttaa.
Niin, työ kuuluu, muut tapaamiset ja tekemiset eivät. Ja sinulle eivät välttämättä kuulu henkilökohtaisesti edes pääministerin kaikki työasiat. Semmosta se on.
Kyllä sekin kuuluu jos haet kelalta veronmaksajien rahoja, jokainen euro pitää olla tiedossa.
Valtiolta samoin. Ja on julkisessa virassa , hänen asiat kuuluvat vielä enemmän kaikille ikinä.
Rli esim. jokaisen hoitsun tai insinöörin tai opettajan joka on julkisella töissä, tulee mun halutessani raportoida mulle rahankäytöstään ja ostoskassinsa sisältö, koska olen hänen työnantajansa. Kiintoisaa.
Aion alkaa itse ottaa tämän julkisten varojen käytön vahtimisen oikein tosissani. Välillä olen miettinytkin, että mitähän se yksi lasten koulun ope vetää illalla napaansa kun paino vaan nousee ja nousee. Tarkistan kuitista työnantajana ostoskassin sisällön ja annan vähän rakentavaa palautetta julkisten varojen vastuullisemmasta käytöstä.
Marin on varsin hoikka eli ei se ainakaan syönyt niitä eväitä?
Kyllä Sanna on lomansa ansainnut. Ei helpoin kausi. Ja kaikki tekemiset nostetaan tikunnokkaan. Vetäisi kunnon lärvätsalot!😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KESÄLOMAMATKA.
Jos ostat julkisilla (tai yksityisen firman) rahoilla jotain töissä niin tottakai joudut tekemään asiasta selvityksen pomollesi ja maksusi ehkä hyväksytään jos se oli sääntöjen mukainen tai saat huonossa tapauksessa maksaa sen itse jos ei ollut.
Ilmeisesti teistä sannan puolesta länkyttäjistä ei ole kukaan ollut oikeissa töissä kun te ette näytä osaavan hommasta edes alkeita.
Niin siis onko kansalainen julkisessa työssä olevan ihmisen pomo, jolla on oikeus kaikkeen yksityiseksi laskettavaankin tietoon? Ymmärrän että työnantaja ja palkkaa maksava taho on, mutta yksikään kansalainen ei maksa palkkaa julkisessa virassa tai tehtävässä olevalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KESÄLOMAMATKA.
Marin on varsin hoikka eli ei se ainakaan syönyt niitä eväitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KESÄLOMAMATKA.
Jos ostat julkisilla (tai yksityisen firman) rahoilla jotain töissä niin tottakai joudut tekemään asiasta selvityksen pomollesi ja maksusi ehkä hyväksytään jos se oli sääntöjen mukainen tai saat huonossa tapauksessa maksaa sen itse jos ei ollut.
Ilmeisesti teistä sannan puolesta länkyttäjistä ei ole kukaan ollut oikeissa töissä kun te ette näytä osaavan hommasta edes alkeita.
Niin siis onko kansalainen julkisessa työssä olevan ihmisen pomo, jolla on oikeus kaikkeen yksityiseksi laskettavaankin tietoon? Ymmärrän että työnantaja ja palkkaa maksava taho on, mutta yksikään kansalainen ei maksa palkkaa julkisessa virassa tai tehtävässä olevalle ihmiselle.
Ja taas kerran joka vastauksessa vaihtuu aihe kuten näemmä teillä nykyään aina. Kunnon salailuhallinto.
Kannattaa käydä koulut kunnialla loppuun ja hankkia hyvä ammatti, niin on varaa lomailla ulkomailla jos huvittaa. Tosin kotimaassa lomailu on lentomatkoja lukuunottamatta monesti kalliimpaa. Itse en tänä kesänä viitsinyt mennä Tanskaa kauemmaksi, kun ei nuo keskikesän helteet niin houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänesssä huijari haissut kovastikin.
Ehkäpä se tunne ettei kaikki olekaan totta Marinin seiskalla pääministeriksi tarinassa - vaisto sanoo että jokin on pielessä.
Noloa, niin noloa, että pm ei keskeytä lomaansa tässä katastrofaalisessa tilanteessa.
Eräs taloustieteilijä totesi eilen, että Suomen menetykset tässä Uniper-sotkussa voivat kohota summaan, joka vastaa kolminkertaisesti Suomen sotakorvauksia Neuvostoliitolle.
Mutta onhan se niin hienoa, että pm maistelee viinejä Italiassa... Kun se on niiiiiin kaunis! 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta jokaisen kansalaisen tulee tietää mitä pm ostaa aamiaiselsi? Hän ei ole siitä sinulle tilivelvollinen. Kuten muillakin, hänellä on palkkiota maksava taho, jolle hän on tilivelvollinen. Se et ole sinä,
Ne aamupalarahat olivat niin huikeita että mITÄ se osti niin isoilla summilla aamiaiseksi? Kyllä kuuluu tietää. Miten ihmeessä kukaan voi tuhlata aamiaispöydässä minieläkeläisen vuoden tulot????
Ja jos onnistui noin tekemään, miten Sanna voi olettaa sen minieläkeläisen elävän ? Ja miten julkeaa vielä mennä kehottamaan häntä lisäksi säästötalkoisiin.
MITEN hän voi olettaa kenenkään elävän KOKO VUODEN hänen omien aamupalojen hinnalla? Kertokaapas tämä nyt?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Avoin_hallinto
"Avoin hallinto, avoimuus ja osallisuus on myös vahvasti mukana Marinin hallituksen hallitusohjelmassa"
Kuten ketjustakin näemme miten nää räyhää kyselijöille ettei heidän tekemisensä tai rahankäyttönsä kuulu sen paremmin kansalle kuin kenellekään muullekaan :D
Vierailija kirjoitti:
Noloa, niin noloa, että pm ei keskeytä lomaansa tässä katastrofaalisessa tilanteessa.
Eräs taloustieteilijä totesi eilen, että Suomen menetykset tässä Uniper-sotkussa voivat kohota summaan, joka vastaa kolminkertaisesti Suomen sotakorvauksia Neuvostoliitolle.
Mutta onhan se niin hienoa, että pm maistelee viinejä Italiassa... Kun se on niiiiiin kaunis! 🤪
Minusta sinne pitäisi saada nyt joku pätevä taloustietäjä neuvottelemaan tai edes neuvomaan, ja Tuppuraista en pidä kovin ansiokkaana tällä saralla. Oikeastaan on parempi, että Marin lomailee Italiassa eikä sekaannu asiaan, saisi pysyäkin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos onnistui noin tekemään, miten Sanna voi olettaa sen minieläkeläisen elävän ? Ja miten julkeaa vielä mennä kehottamaan häntä lisäksi säästötalkoisiin.
MITEN hän voi olettaa kenenkään elävän KOKO VUODEN hänen omien aamupalojen hinnalla? Kertokaapas tämä nyt?
En pikein ymmärrä tätä teidän meuhkaamistanne. Tuleeko yllätyksenä että maailmassa on rikkaita ihmisiä ja köyhiä
Ihmisiä ja jokaisen täytyy tulla toimeen sillä rahamäärällä joka käytössä on? Rikas elää leveämmin ja köyhä niukemmin. Ihan kuin olisitte havahtuneet tähän vasta Marinin aamupalojen ja Italian matkan myötä. Hämmästyttävää.
"Kaikkien tulee osallistua säästämiseen"-Marin
>menee Bilderberkin superrikkaitten kokoukseen
> syö aamupaloina jättisummat, siis ennennäkemättömän isot summat
> menee coronaa kiskomaan, kun muitten jäätävä kotiin
> menee Ruisrokkaamaan
> kirsikaksi kakussa: menee luxuskartanoon oleilemaan Italiaan , jonne pumppaili rahaa
Hallinnon avoimuus ei ole tuttu käsite? Jännä kyllä pääministerinä on hallintotieteilijä...