Mitä mieltä lauantaikoulusta kerran kuukaudessa, tätä on presidentti ehdottanut
Meillä ainakin lauantai ja sunnuntai ovat sellaisia päiviä, että ollaan yhdessä koko perhe (perheen isä on viikot muualla töissä).
Mieluummin sitten kerhoja koulupäivän päätteeksi viikolla.
Kommentit (30)
Kuka oikeasti tuollaista pakollisuutta haluaa, itsenäisestihän voi harrastaa miten paljon lystää.
Lapsi on lapsi ja kaipaa välillä rauhaakin. 25 tuntia viikossa hälinää ja sosiaalista taistelua olemassa olosta on psyykkisen kestokyvyn ylärajoilla. Ihan tosi, älkää pidentäkö koulupäiviä enää, päästäkää ne lapset välillä kotiin rauhoittumaan!
No ehkä vapaaehtoisuuden pohjalta, mutta tuskinpa tulisi silloin toimimaan. Tässä ehdotuksessa unohdetaan, että vaikka osa on tosi huonossa kunnossa, on paljon niitä jotka liikkuvat ja urheilevat, ja nimenomaan viikonloppuisin.
minä haluan vietttää sen lauantain OMAN lapseni kanssa. Meillä on kyllä liikuntaa ja taidetta viikonloppuisin ja lomilla, mutta me menemme keskenämme vaellukselle tai askartelukurssille tms. EN TODELLAKAAN halua tehdä sitä luokka"kaverien" vanhempien kanssa. Meillä on as-lapsi ja on kyllä kuultu, mitä mieltä nämä luokka"kaverien" vanhemmat meistä ovat - ei tee mieli viettää heidän kanssaan yhtään ylimääräistä minuuttia. Lapsellekin koulua on ihan tarpeeksi jo viikolla, hän kaipaa välillä omaa rauhaa.
en ymmärrä tälläisiä ihmisiä, jotka eivät osallistuisi
Kuka sanoi ettei osallistuisi? Jos lapset siis jo harrastavat lauantaipäivät urheilua! Ei siinä koululiikuntaa enää kaivata lauantaipäivisin.
Mutta haluaisin sen sitten mieluummin vaikkapa iltapäiville. Minusta eka- ja tokaluokkalaisten päivät ovat älyttömän lyhyitä. Iltapäivälle voisi olla jotain kerhotoimintaa. Meillä on vain koulun jällkeen ip-kerho eikä siellä harrasteta mitään liikuntaa eikä mitään "taiteita".
kertoo todella jääräpäisestä ihmisestä, joka ei anna demokratian toimia ja nyt tämä. Haluaisin todella jo uuden presidentin, minulla on mennyt täysin maku. Minä en myöskään toivo lapsille la-koulua ihan niinkuin en toivo itselleni lauantaityöpäivää. Yhtä hyvin läskit vähän liikkuvat aikuiset voitaisiin pakottaa urheilemaan työnantajan toimesta, että jaksavat paremmin tehdä töitä.
1 kokonainen viikonloppu vapaata. Jos tämä lauantai sattuisi useamman vuoden aikana minun viikonloppuvapaille, kirjoittaisin kyllä poissaololapun aina.
Nykyään puhutaan paljon muutenkin siitä, että lapset ei saa viettää aikaa tarpeeksi vanhempiensa kanssa niin nyt sitä oltaisiin taas vähentämässä.
Toiseksi, monella on juuri harkat lauantaina juuri siitä lajista, mistä itse on kiinnostunut. Eli tämän myötä lapsi saisi harrastaa vain juuri sitä, mitä yhteiskunta haluaa.
Kolmanneksi, miltä tuntuu koulukiusatusta, joka muutenkin inhoaa koulun liikuntatunteja kun häntä kiusataan. Nyt olisi yksi lisäpäivä, milloin häntä saataisiin lisää kiusata.
Neljänneksi. 1 päivä kuukaudessa ei nosta peruskuntoa. Joka tähän uskoo, ei todellakaan tiedä kunnonkohotuksesta mitään.
Päivät lyhyitä, iltapäivään pari kerhotyyppistä harrastustuntia lisää viikossa olisi enemmän kuin tervetullut! Eikös valtiolta tullut tähän muuten jotain lisärahaa??? meidän koulussa ei ole mitään kerhotoimintaa eli pitänee kysellä sen perään?