Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut käyttävät kampaamoshampoita ja -hoitoaineita? Rahaa menee järjettömästi

Vierailija
18.07.2022 |

Aivan samanlaisia tuotteita löytää kaupasta pikkurahalla.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kampaamotuotteet kuten goldwell ovat toimineet erittäin hyvin hiuksilleni. Sen sijaan esim four reasons ja tigi eivät ole mitään kummoisia. Lähinnä syväpuhdistavia ostan joskus kampaamoista. En ole huomannut kovinkaan suurta eroa sen välillä onko tuote marketista vai kampaamoista. Lisäksi tykkään usein vaihdella ja kampaamotuotteet kestävät todella kauan.

Vierailija
62/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sinulla on paksut luonnonkiharat vyötärölle ulottuvat ikiomat hiukset, niin voidaan alkaa juttelemaan kunnolla tästä asiasta. :)

Sitä paitsi ei minulla ole mitään rahaongelmia, joten voin laittaa shampooseen ja hoitoaineeseen vaikka 50 e rahaa, enemmänkin, jos tarvitsee. Käytän niitä purnukoita muuten aika pitkään ja hiukseni ovat kauniit.

Minulle on toisaalta ihan sama mitä kukin päähänsä laittaa. En ole oikeastaan muiden ostokäyttäytymisistä kiinnostunut ja minua vain naurattaa ap:n kaltaiset katkerat ja vihamieliset ihmiset. Rakkautta sinnekin XOXO!

Voi, minulla on "vain" rintakehän puoliväliin ylettyvät hiukset, enkä todellakaan hassaa rahojani pelkällä brändillä myytäviin kampaamotuotteisiin. Shampooni maksaa noin 3 € puteli (200 ml, sulfaatiton, silikoniton, hajusteeton ja biohajoava LV) ja hoitoaineeni 10€ (500 ml, Four Reasons, Ultra Moisture Treatment, silikoniton). Hiukseni ovat pehmeät ja kiiltävät, vaikka hiuslaatuni on karhea ja paksu. 

Köyhän pitää säästää kaikesta. Työssäkäyvä voi panostaa laadukkaampiin tuotteisiin. 

Laatua se on kuviteltukin laatu. Olen yli 30-vuotisen elämäni aikana kokeillut jos jonkinmoista hiustuotetta ja aina palannut näihin markettituotteisiin takaisin, koska kulutan rahani paljon mieluummin oikeisiin elämyksiin kuin markkinointimielikuviin ja ilmaan hinnassa.

Etkä vielä yli 30-vuotiaanakaan ole oppinut, että se mikä sopii sinulle ei sovi kaikille? Ei se mitään kuviteltua laatua ole jos LV shampoo saa päänahan kihisemään, mutta esim. SIM-shampoo ei. Halpa hinta ei tarkoita automaattisesti kaikille sopivuutta. 

Ei ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikki sopii kaikille. Tulkitset aivan omiasi rivien väleistä. Kaupoissa on lukemattomia muitakin shampoita kuin käyttämäni biohajoava LV (joka on muuten eri tuote kuin se perus LV). En ole kokenut, että kampaamotuotteet toisivat MINULLE yhtikäs mitään lisäarvoa, enkä MINÄ halua tuhlata rahojani mielikuvilla ratsastavaan kalliiseen hiustenhoitoon.

Minäminäminäminä. Minä olen parempi ihminen, kun ostan 3€ shampoota. Melko säälittävä elämä, jos joku shampoon hinta on pätemisen arvoinen asia omasta mielestä :D

Ensin valitetaan, että näkökulmani on liian yleistävä ja sitten kun korostan, että tässä on kyse vain omasta kokemuksestani, niin sitten olenkin itsekeskinen minäminäminä-moukka? Kelpaako teille mikään? 

MINÄ yksilönä en halua maksaa kampaamotuotteista, koska niistä ei ole MINULLE yksilönä mitään lisäarvoa. Jos joku muu haluaa hassata rahansa 50€ premiumshampooseen, niin siitä sitten. 3€ shampoo ei tee minusta yhtään sen parempaa ihmistä, mutta jääpähän se 47€ muuhun kuluttamiseen.

T: Sulfaatiton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Taas jotkut hienohelmat koittavat perustella yletöntä tuhlaamistaan epäloogisesti :D;D

Hyvin mennyt naisten lehtien propaganda läpi.

Vierailija
64/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta opin, että ei kannata kasvattaa hiuksia pidemmäksi (nyt lapaluiden alle ulottuvat, luonnonkiharat ja paksut), koska vyötärölle ulottuvat hiukset vaativat pesuun kampaamosta ostettavan tuotteen. Toki vyötärölle ulottuvat hiukset kuulostavat muutenkin epäkäytännöllisiltä, enkä muista nähneeni yksiäkään hyväkuntoisia sellaisia. Mutta ehkä suurin osa ei tajuakaan hoitaa niitä kampaamotuotteilla, joita toki kuluukin merkittävä määrä noin pitkiin hiuksiin.

Vierailija
65/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sinulla on paksut luonnonkiharat vyötärölle ulottuvat ikiomat hiukset, niin voidaan alkaa juttelemaan kunnolla tästä asiasta. :)

Sitä paitsi ei minulla ole mitään rahaongelmia, joten voin laittaa shampooseen ja hoitoaineeseen vaikka 50 e rahaa, enemmänkin, jos tarvitsee. Käytän niitä purnukoita muuten aika pitkään ja hiukseni ovat kauniit.

Minulle on toisaalta ihan sama mitä kukin päähänsä laittaa. En ole oikeastaan muiden ostokäyttäytymisistä kiinnostunut ja minua vain naurattaa ap:n kaltaiset katkerat ja vihamieliset ihmiset. Rakkautta sinnekin XOXO!

Voi, minulla on "vain" rintakehän puoliväliin ylettyvät hiukset, enkä todellakaan hassaa rahojani pelkällä brändillä myytäviin kampaamotuotteisiin. Shampooni maksaa noin 3 € puteli (200 ml, sulfaatiton, silikoniton, hajusteeton ja biohajoava LV) ja hoitoaineeni 10€ (500 ml, Four Reasons, Ultra Moisture Treatment, silikoniton). Hiukseni ovat pehmeät ja kiiltävät, vaikka hiuslaatuni on karhea ja paksu. 

Köyhän pitää säästää kaikesta. Työssäkäyvä voi panostaa laadukkaampiin tuotteisiin. 

Laatua se on kuviteltukin laatu. Olen yli 30-vuotisen elämäni aikana kokeillut jos jonkinmoista hiustuotetta ja aina palannut näihin markettituotteisiin takaisin, koska kulutan rahani paljon mieluummin oikeisiin elämyksiin kuin markkinointimielikuviin ja ilmaan hinnassa.

Etkä vielä yli 30-vuotiaanakaan ole oppinut, että se mikä sopii sinulle ei sovi kaikille? Ei se mitään kuviteltua laatua ole jos LV shampoo saa päänahan kihisemään, mutta esim. SIM-shampoo ei. Halpa hinta ei tarkoita automaattisesti kaikille sopivuutta. 

Ei ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikki sopii kaikille. Tulkitset aivan omiasi rivien väleistä. Kaupoissa on lukemattomia muitakin shampoita kuin käyttämäni biohajoava LV (joka on muuten eri tuote kuin se perus LV). En ole kokenut, että kampaamotuotteet toisivat MINULLE yhtikäs mitään lisäarvoa, enkä MINÄ halua tuhlata rahojani mielikuvilla ratsastavaan kalliiseen hiustenhoitoon.

Minäminäminäminä. Minä olen parempi ihminen, kun ostan 3€ shampoota. Melko säälittävä elämä, jos joku shampoon hinta on pätemisen arvoinen asia omasta mielestä :D

Ensin valitetaan, että näkökulmani on liian yleistävä ja sitten kun korostan, että tässä on kyse vain omasta kokemuksestani, niin sitten olenkin itsekeskinen minäminäminä-moukka? Kelpaako teille mikään? 

MINÄ yksilönä en halua maksaa kampaamotuotteista, koska niistä ei ole MINULLE yksilönä mitään lisäarvoa. Jos joku muu haluaa hassata rahansa 50€ premiumshampooseen, niin siitä sitten. 3€ shampoo ei tee minusta yhtään sen parempaa ihmistä, mutta jääpähän se 47€ muuhun kuluttamiseen.

Hyvin tuot tuossakin esiin, miten mielestäsi on jotenkin hienoa, että saa shampoopurkin hinnassa "säästettyä" ostamalla halvinta mitä löytyy. Todellisuudessa sitä säästöä ei välttämättä juurikaan synny, koska usein halpoja shampoita on laimennettu niin paljon, että niitä myös kuluu enemmän kuin laadukkaita shampoita. Todellinen säästö näkyy siinä, kun katsotaan paljonko shampooseen menee rahaa vuositasolla. Siinä saattaa tulla yllättäviä havaintoja. 

Vierailija
66/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta opin, että ei kannata kasvattaa hiuksia pidemmäksi (nyt lapaluiden alle ulottuvat, luonnonkiharat ja paksut), koska vyötärölle ulottuvat hiukset vaativat pesuun kampaamosta ostettavan tuotteen. Toki vyötärölle ulottuvat hiukset kuulostavat muutenkin epäkäytännöllisiltä, enkä muista nähneeni yksiäkään hyväkuntoisia sellaisia. Mutta ehkä suurin osa ei tajuakaan hoitaa niitä kampaamotuotteilla, joita toki kuluukin merkittävä määrä noin pitkiin hiuksiin.

sivusta: ne vyötärölle ulottuvat hiukset eivät ole hyväkuntoiset, jos niitä varten tarvitsee jotain ökykalliita erikoistuotteita. huonoille hiuksille tarvitaan tietenkin erityistuotteita niitä korjaamaan.

Vierailija
67/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaamoshampoo, n. 2x18e/vuosi = 36e. Kaupan shampoo, 6x3,50e/vuosi = 21 e. 36-21 on 15.

Tämän laskelman perusteella kaupan shampoolla säästää noin 15e vuosi. Mielestäni ei ole paha, jos hiuskustannus on 15 tai jopa 30 e enemmän vuodessa, jos hiukset näyttävät ja tuoksuvat paremmilta silloin.

Lidlistä saa toki varmaan niin halpaa shampoota että kustannus on vain 8e/vuosi, mutta tajuatte varmaan pointin.

Kuinka monen gallonan purkeissa tuota kampaamoshampootasi ostat, kun tarvitset vain kaksi putelia vuodessa.

Vierailija
68/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Taas jotkut hienohelmat koittavat perustella yletöntä tuhlaamistaan epäloogisesti :D;D

Hyvin mennyt naisten lehtien propaganda läpi.

Kerro jo miksi sinua näin paljon kiinnostaa toisten ihmisten shampoovalinnat? Kaljuuntuvalla setämiehellä kuitenkin "hieman" eri tarpeet shampoon suhteen kuin pitkähiuksisella naisella. 

Vierailija
69/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaamoshampoo, n. 2x18e/vuosi = 36e. Kaupan shampoo, 6x3,50e/vuosi = 21 e. 36-21 on 15.

Tämän laskelman perusteella kaupan shampoolla säästää noin 15e vuosi. Mielestäni ei ole paha, jos hiuskustannus on 15 tai jopa 30 e enemmän vuodessa, jos hiukset näyttävät ja tuoksuvat paremmilta silloin.

Lidlistä saa toki varmaan niin halpaa shampoota että kustannus on vain 8e/vuosi, mutta tajuatte varmaan pointin.

Kuinka monen gallonan purkeissa tuota kampaamoshampootasi ostat, kun tarvitset vain kaksi putelia vuodessa.

Ei tarvitse kovinkaan isoja puteleita ostaa. Puolet vettä sisältävillä halpashampoilla lotraamaan tottuneelle voi tulla yllätyksenä, että laadukkaampaa shampoota myös kuluu vähemmän, koska siinä ei ole ylimääräistä vettä niin paljoa. 

Vierailija
70/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markettishampoossa on silikoonia ja tukka pitoo pois joka kerta kun sillä pesen.

Nyt minuun iski ongelma luetun ymmärtämisessä.

Vierailija
71/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosia Joicon shampoita, hoitoaineita ja maskeja, mutta nyt niitä saa aika heikosti enää mistään. Niitä sai kampaajalta ja mm. Sokos Emotionista, hinta oli ehkä jotain 25-35 e/pullo (tai alessa halvemmalla), mutta riittoisuus todella hyvä. Netistä saisi, mutta en ala laittamaan rahojani jonnekin epämääräiseen nettikauppaan, joka sijaitsee ties missä. Harmi juttu todellakin, sillä en ole löytänyt vastaavia oikeasti hyviä tuotteita.

Olaplexin tuotteet ovat ihan ok, mutta en ole kuitenkaan täysin ihastunut, Four reasons oli minun hiuksilleni ihan kauhistus ja en kokeile sitä enää ikinä, Moroccanoil sai aikaan sellaiset kutinat, että meinasin saada hepulin. Kaikki nuo on kampaajalta aikoinaan ostettu, mutta Emotionista niitä saa myös.

Olen käyttänyt mökkireissulla välillä niitä shampoita, mitä sieltä on löytynyt, eli näitä ihan muutaman euron peruspulloja marketista, elvitalia, garnieria jne. ja kyllä niillä homma hoituu, mutta ekstrapitkien hiusten kanssa aineitakin meni rutkasti. Hoitoaineet ja maskit eivät taas olleet mistään kotoisin, vaikka kovasti olisin halunnut niihin uskoa.

Etsin siis omaani yhä vieläkin, mutta onneksi Joicoa on vielä tippa jäljellä. N48

Vierailija
72/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain polkkamittaiset hiukset, mutta silti tarvitsen kampaamotuotteita, koska päänahkani ei kestä markettishampoita. Ei shampoon sopivuus itselle ole hiusten pituudesta kiinni.  

Vierailija
73/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole markettishampoista löytänyt yhtä hyvää, mitä yksi kampaamoshampoo on. Eron huomaa selvästi. Harmikseni lempparishampoo on lopetettu ja pitää etsiä uusi. Hajusteettomuusvaatimus rajaa valikoimaa tosi paljon.

LV, Erisan.

Itse käytän LV:tä, mutta tiedän, että se on monen hiuspohjalle ihan liian kuivattava tai ärsyttävä. Erisanilta en voi käyttää mitään pesutuotteita, koska olen allerginen niiden pesevälle ainesosalle. LV-hoitoaine on ihan toimiva.

Olen allerginen paitsi hajusteille myös parille muulle ainesosalle, joita syytetään melkein joka shampooseen, vaikka vaihtoehtojakin olisi.

Kampaamoshampoota käytin allergian vuoksi vuosia. Oli vähemmän kuivattava kuin LV ja ihan hyvä tuote muutenkin. Sittemmin senkin koostumusta muutettiin.

- Eri

Vierailija
74/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta: ne vyötärölle ulottuvat hiukset eivät ole hyväkuntoiset, jos niitä varten tarvitsee jotain ökykalliita erikoistuotteita. huonoille hiuksille tarvitaan tietenkin erityistuotteita niitä korjaamaan.

sivusta: ne vyötärölle ulottuvat hiukset eivät myöskään pysy hyväkuntoisina, jos niitä ei hoida sopivilla tuotteilla. hinta ei ole se ratkaiseva tekijä, vaan laatu. siinä vaiheessa ollaan jo myöhässä, jos hiuksia pitää oikein korjaamalla korjaamaan ruveta. 

Vierailija
75/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Oletko huonokuntoisten hiusten asiantuntija vai ihanko muuten vain heittelet sieltä sivulta? 😄 Minun hiukseni ovat ekstrapitkät, paksut ja luonnonkiharat ja se kiharuus on pieni haaste hiuksissa. Hyvillä tuotteilla saan ongelmitta hiukset selvitettyä pesun jälkeen, eli siinä menee noin 15-30 sekuntia kammatessa, mutta huonoilla ja sopimattomilla aineilla pesun jälkeen selvittämisessä menee äkkiä 15 minuuttia ja sittenkin niihin pitää sumuttaa/laittaa jo hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

Sitä paitsi pitkät hiukset eivät ole todellakaan epäkäytännölliset, vaan todella helpot, kauniit ja näyttävät.

Minulla on ollut pitkät ja paksut hiukset nyt noin 45 vuotta ja toistaiseksi ne saavat ollakin pitkät.

Vierailija
76/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole markettishampoista löytänyt yhtä hyvää, mitä yksi kampaamoshampoo on. Eron huomaa selvästi. Harmikseni lempparishampoo on lopetettu ja pitää etsiä uusi. Hajusteettomuusvaatimus rajaa valikoimaa tosi paljon.

LV, Erisan.

Itse käytän LV:tä, mutta tiedän, että se on monen hiuspohjalle ihan liian kuivattava tai ärsyttävä. Erisanilta en voi käyttää mitään pesutuotteita, koska olen allerginen niiden pesevälle ainesosalle. LV-hoitoaine on ihan toimiva.

Olen allerginen paitsi hajusteille myös parille muulle ainesosalle, joita syytetään melkein joka shampooseen, vaikka vaihtoehtojakin olisi.

Kampaamoshampoota käytin allergian vuoksi vuosia. Oli vähemmän kuivattava kuin LV ja ihan hyvä tuote muutenkin. Sittemmin senkin koostumusta muutettiin.

- Eri

*syydetään...ei syytetä.

- Sama

Vierailija
77/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kovinkaan isoja puteleita ostaa. Puolet vettä sisältävillä halpashampoilla lotraamaan tottuneelle voi tulla yllätyksenä, että laadukkaampaa shampoota myös kuluu vähemmän, koska siinä ei ole ylimääräistä vettä niin paljoa. 

Pesen hiukset 2 kertaa viikossa ja minulla riittää Paul Mitchellin normaalikokoinen shampoopullo n. 1-1,5 vuotta. Olaplexin hoitoaine yli 2 vuotta (tosin joka toinen pesukerta käytän vaaleille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta.)

T. Pitkähiuksinen

Vierailija
78/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No elämä on valintoja. Ostaa jotkut 100000 € autonkin, vaikka uuden auton voi saada 15000 eurolla.

Tämä. Kuka käyttää tahansa mihinkin.

Vierailija
79/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut tilaa ne shampoot Saksasta, saa halvalla.

Vierailija
80/102 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tuot tuossakin esiin, miten mielestäsi on jotenkin hienoa, että saa shampoopurkin hinnassa "säästettyä" ostamalla halvinta mitä löytyy. Todellisuudessa sitä säästöä ei välttämättä juurikaan synny, koska usein halpoja shampoita on laimennettu niin paljon, että niitä myös kuluu enemmän kuin laadukkaita shampoita. Todellinen säästö näkyy siinä, kun katsotaan paljonko shampooseen menee rahaa vuositasolla. Siinä saattaa tulla yllättäviä havaintoja. 

No se on sitten sinun kokemuksesi se. Sama vajaa teelusikallinen shampoota riittää minulla päänahan pesemiseen niin markettishampoolla kuin eksklusiivisella kosmetiikallakin. Ostan uuden shampoon noin puolentoista kuukauden välein, sillä pesen hiukset 1-2 päivän välein (urheilen paljon, enkä halua, että hiki jää kosteana muhimaan päänahkaan paksun hiuspehkon alle). Minulla on mennyt tänä vuonna 12,80€ neljään shampooputeliini, menee varmaan 6,40€ loppuvuonna tuohon päälle. Mistään en saisi 20€ sellaista kampaamotuotetta, joka kestäisi käytössäni vuoden.