Haluaisin vain taiteilla menemään. Onko tosiaan että suomessa ei ole mahdollista saada taiteilijaeläkettä?
Yhteiskunnan pitäisi nähdä lisärahoitus taiteen tuottamiseen sijoituksena. Mutta jos onkin niin että suomessa taiteilija saa lisätukia niin missä voin ilmoittautua taiteilijaksi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisikin kätevää, kun jokainen voisi vain päättää toimia haluamallaan alalla. Eikä olisi väliä onko osaamista tai lahjoja alalle. Saisi vain päättää, että minä olen nyt lääkäri, psykologi, muusikko, tanssija, ammattiurheilija. Ja yhteiskunta olisi sitten velvollinen maksamaan jokaiselle hänen päähänpistonsa mahdollistaminen.
Öö, tuohan on jo olemassa. Sitä kutsutaan koulutukseksi. Ihmistä kiinnostaa jokin juttu. Yhteiskunta järjestää koulutuksen siihen parhaimman kykynsä mukaan. Ihminen on onnellinen kun pääsee tekemään sitä mikä kiinnostaa. Jos työmarkkinat ovat täynnä syystä tai toisesta, yhteiskunta maksaa lohdutusrahaa. Tätä taas kutsutaan työttömyysturvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisikin kätevää, kun jokainen voisi vain päättää toimia haluamallaan alalla. Eikä olisi väliä onko osaamista tai lahjoja alalle. Saisi vain päättää, että minä olen nyt lääkäri, psykologi, muusikko, tanssija, ammattiurheilija. Ja yhteiskunta olisi sitten velvollinen maksamaan jokaiselle hänen päähänpistonsa mahdollistaminen.
Öö, tuohan on jo olemassa. Sitä kutsutaan koulutukseksi. Ihmistä kiinnostaa jokin juttu. Yhteiskunta järjestää koulutuksen siihen parhaimman kykynsä mukaan. Ihminen on onnellinen kun pääsee tekemään sitä mikä kiinnostaa. Jos työmarkkinat ovat täynnä syystä tai toisesta, yhteiskunta maksaa lohdutusrahaa. Tätä taas kutsutaan työttömyysturvaksi.
Hauska näkökulma :D
Ite ainakin taiteilen vaan menemään perustoimeentulotuella. Aivan hyvät puitteet meillä täällä suomessa.
Tavalliset markkinatalouden lait eivät kuitenkaan ihan kosketa kuvataidetta.
Hiukan sama kuin myydään konsulttipalveluita. Myydään ideoita, joiden tarkoitus on nostattaa muuta yhteiskuntaa. Mansikat kermakakun päälle.