''Ostan kirppishintaan''
Joskun huomaan osto-ilmoituksissa tämän ilmaisun, aika epämääräinen sanonta mielestäni, koska se on niin subjektiivista. Jos myyjä on ostanut tavaran itse 40 eurolla ja se on jäänyt käyttämättä, myyjä voi ajatella että kirppishinta on tuosta puolet. Ostaja taas voi olla sitä tyyppiä joka ei koskaan maksa mistään kirpparijutusta viittä euroa enempää, hänelle se on kirppishinta. En itse ymmärrä koko käsitettä, koska riippuen tavarasta ja sen kunnosta sekä siitä miten kovasti olen etsinyt jotain tiettyä asiaa, voin olla valmis maksamaan 0,50 - 500 euroa.
Miksi ostaja ei voi sanoa esimerkiksi, että kunnosta riippuen olen valmis maksamaan 5-10 euroa? Silloin myyjäkin tietää jaksaako vaivautua ottamaan yhteyttä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kirppishintaan = halvalla.
Sekin on kovin suhteellista, mitä kukin pitää halpana. Jollakin 20 euroa on halpa hinta ja toisella 2 euroa.
ap
kirppishintaan tarkoittaa maksimissaan 30% alkuperäisestä hinnasta, kun kyseessä on uutta vastaava tuote
Ihan hyvä sanonta, joka karsii ne tarjoukset pois, jotka koittaa tarjota liian kallista.
Kirppishintaan haluavat eivät halua maksaa mistään mitään, vaan haluavat ostaa uudenveroista 10 %:n hinnalla alkuperäisestä hinnasta. Kehuskelevat ostoillaan. Eivät muista, että kirpparitavaraa ei ole, jos joku ei osta tuotteita ihan oikeasta kaupasta ja jopa ovh-hinnalla.
Ei kannata myydä röyhkeille tinkaajille, vaan viedä tavarat vaikka SPR:n kirpparille.
Itseä alkanut veetuttaa koko kirppiskonsepti. Olen nyt laittanut kaverien kehotuksesta tavaraa nettikirppareille eikä kukaan osta mitään. Pyydän esim kaksi kertaa käytetystä tosi nätistä mekosta 2€ , niin ei mene. Vaatepaketti jossa 6 todella hyväkuntoista vaatetta teinille, 3€ eikä mene. Ei viitsisi ihan ilmaiseksi antaa kun tuossa on aina se vaiva kun pitää sopia nouto. En haluaisi ottaa kirppispöytää. Olen näin tehnyt kaksi kertaa. Ekalla kerralla jouduin maksamaan 20€ eli jäin sen verran miinukselle ja toisella kerralla sain kolmen viikon myynnistä 70€. Siihen kun laskee bensat kun käy melkein päivittäin siivoamassa pöytää niin olipa kannattavaa... V*tuttaa kuunnella kun muut kehuskelee että on tienattu viikossa etelän matkan verran.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä sanonta, joka karsii ne tarjoukset pois, jotka koittaa tarjota liian kallista.
Se mikä on sinulle liian kallista on toiselle halpaa.
Vierailija kirjoitti:
kirppishintaan tarkoittaa maksimissaan 30% alkuperäisestä hinnasta, kun kyseessä on uutta vastaava tuote
Kuka tämän on päättänyt ja miten kaikkien pitäisi se tietää? En kysy kettuillakseni, vaan kiinnostaisi tietää taustaa tälle max 30 %.
Kirppishintaan = halvalla.