Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä, jos edellinen asiakas kaupassa jää jaarittelemaan kassan kanssa, vaikka kassa piippaa jo sinun tuotteitasi?

Vierailija
17.07.2022 |

Joillain ei ole tilannetajua.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää. On minun vuoroni olla palveltavana ja siihen kuuluu myös tervehdys. Jos ei sellaista kaipaa, voi käyttää myös itsepalvelukassaa.

Vierailija
2/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä osaa käyttää itsepalvelukassaa?

Kannattais jos kuulumisten vaihto noin paljon korpeaa.

Sinä et ole maailman tärkein henkiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. En tarvitse kassalta henkilökohtaista huomiota. Jos piippailu onnistuu juttelun lomassa, höpisköön vaikka koko päivän jonkun toisen kanssa. Minulle riittää, että kertoo loppusumman kaikki tuotteet piippailtuaan. 

Vierailija
4/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää. On minun vuoroni olla palveltavana ja siihen kuuluu myös tervehdys. Jos ei sellaista kaipaa, voi käyttää myös itsepalvelukassaa.

Kassa ei ole palvelija, vaan rahastaja. 

Vierailija
5/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli asiaa ostoksesta kassalle, joka pälpätti tuttunsa kanssa niin oli pakko alkaa puhumaan heidän päälle, että sain asian hoidettua.

Vierailija
6/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän, mutta selviän siitä kyllä. Kunhan mun ostostapahtuma etenee pulinoista huolimatta, niin ärsytys ei kasva.

Vierailija
7/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän S-kaupassa tuo on yleistä. Aina joku kassatädin "tuttu" jää rupatteleen ja jään ilman tervehtimistä ym kontaktia. Joskus kun on pienempi ostos juttelija jää vielä jälkeenikin lörpötteleen typeryyksiään kassalle.

Vierailija
8/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin satunnaisen hakemuksen kassamyyjäksi, ja siellä vaadittiin mm. seuraavaa: "Sinulla on positiivinen asenne ja aito halu työskennellä asiakaspalvelutehtävässä."

Jos kassan ainoa tehtävä on rahastaa, niin sitten kassamyyjillä ei ole mitään virkaa ja heidät voidaan kaikki korvata itsepalvelukassoilla. Sitä varmaan toivotkin.

Vierailija
9/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kassa ole niin tärkeä henkilö, ettei hänen tarvitsisi keskittyä asiakkaaseen ja työntekoon eikä rupatella tuttujen kanssa.

Vierailija
10/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa mitenkään, yleensä kassa aloittaa kuitenkin jo minun ostosteni koodaamisen siinä samalla, ja nyökkää tervehdyksen. Kun menen kauppaan niin kyllä minulla on sen verran aikaa että voin vaikka odottaa, en tykkää käydä kiireellä kaupassa,

Vierailija
11/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään jos kassa ei tee samalla virheitä ja saan esim aletuotteista alehinnat.

Siksi otan aina kuitin. Ja minähän menen ränknäämään alen, jos en sitä saanut. Mutta kiltisti jonoon, en etuile tai ala mesoamaan kassalle, herran jestas. Älkää kuvitelko!

Vierailija
12/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koettu sekin että kassat jaarittelevat keskenään työn ulkopuolisista asioista, mikä hidastaa työskentelyä ja tuntuu välinpitämättömältä/epäkunnioittavalta.

Vierailija
13/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin satunnaisen hakemuksen kassamyyjäksi, ja siellä vaadittiin mm. seuraavaa: "Sinulla on positiivinen asenne ja aito halu työskennellä asiakaspalvelutehtävässä."

Jos kassan ainoa tehtävä on rahastaa, niin sitten kassamyyjillä ei ole mitään virkaa ja heidät voidaan kaikki korvata itsepalvelukassoilla. Sitä varmaan toivotkin.

Ainahan työpaikkailmoituksissa jauhtetaan tuollaista merkityksetöntä diiba-daabaa. Vai luuletko oikeasti, että puhelinmyyjän pitää olla joku superpositiivinen tiimipelaaja, jolla hymy ei hyydy missään tilanteessa tms. Kassanmyyjän tehtävä on ensisijaisesti "piipata" tuotteet koneelle ja rahastaa asiakasta. Kaikki muu on extraa. Minulle ei ole ongelma, jos kassamyyjä ei ole mikään Aino-Aurinkoinen, joka loistaa täydellisen kirkkaalla hymyllään. Varsin erikoinen tulkinta, että toivoisin itsepalvelukassoja, koska tiedän, mikä on kassamyyjän työnkuva. 

Vierailija
14/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä. Höpöttäkää silloin kun ei ole jonoa perässä.

Vierailija
15/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko kyseessä tärkeä asia vai joku tyhmä juttu. Koska voi olla asia kesken ja kauppa hiljainen. Sylki ei saisi lentää ilmassa pisaroina tuotteille kuitenkaan ja hengitys suht raikas.

Vierailija
16/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jaarittelijatkaan.

Aivan niin kuin kassa joutaisi joka ikiselle jäämään jaarittelemaan.

Vierailija
17/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan työpaikkailmoituksissa jauhtetaan tuollaista merkityksetöntä diiba-daabaa. Vai luuletko oikeasti, että puhelinmyyjän pitää olla joku superpositiivinen tiimipelaaja, jolla hymy ei hyydy missään tilanteessa tms. Kassanmyyjän tehtävä on ensisijaisesti "piipata" tuotteet koneelle ja rahastaa asiakasta. Kaikki muu on extraa. Minulle ei ole ongelma, jos kassamyyjä ei ole mikään Aino-Aurinkoinen, joka loistaa täydellisen kirkkaalla hymyllään. Varsin erikoinen tulkinta, että toivoisin itsepalvelukassoja, koska tiedän, mikä on kassamyyjän työnkuva. 

Sitten heidät voi aivan hyvin korvata koneilla, jos heidän ei tarvitse muuta osata tai tehdä. Tai voivat siirtyä hyllyttämään ja rahastus tapahtuu pelkästään automaateilla. Mummoja ja näkövammaisia varten voi olla yksi kassaneuvoja opastamassa itsepalvelukassan käytössä. Alkoholijuomat voi hommata Alkosta. Eikös niin?

Vierailija
18/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ärsyttää kun kassa jää juttelemaan edellisen asiakkaan kanssa eikä kiinnitä minuun eikä ostoksiini mitään huomiota. Ei siis ala pippaamaan niitä sen laitteen läpi ja on muutenkin kuin minua ei olisi edes olemassa. Varsinkin jos takanani on muitakin ihmisiä jonossa odottamassa vuoroaan niin se ärsyttää.

Vierailija
19/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jaarittelijatkaan.

Aivan niin kuin kassa joutaisi joka ikiselle jäämään jaarittelemaan.

Hyvin näyttävät joutavan. Jos eivät joutaisi, voisi huomion kääntää pois siitä jaarittelijasta ja keskittyvä täysillä seuraavaan asiakkaaseen. Mutta kassalla on usein niin tylsää, että sitä ihan mielellään juttelee, jos joku haluaa jäädä juttelemaan. Siinä sivussa pystyy myös hoitamaan sen seuraavan ei-juttelutuulella olevan asiakkaan ostosten kuittaamiset. 

Vierailija
20/28 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten heidät voi aivan hyvin korvata koneilla, jos heidän ei tarvitse muuta osata tai tehdä. Tai voivat siirtyä hyllyttämään ja rahastus tapahtuu pelkästään automaateilla. Mummoja ja näkövammaisia varten voi olla yksi kassaneuvoja opastamassa itsepalvelukassan käytössä. Alkoholijuomat voi hommata Alkosta. Eikös niin?

No tuohan se on suuntaus joka tapauksessa. En nyt ymmärrä, miksi tuosta keuhkoat. Ihan kuin se minun syyni olisi, jos kassa ei olekaan sinun nöyrin palvelijasi :D