Tulin juuri kotiin eksoottiselta Tallinnan risteilyltä. Haluatko kysyä jotain?
Molempiin suuntiin oli ikkunahytti yläkansilta, kun kyllä sitä lomalla pitää vähän repästä vaikka maksaakin.
Kommentit (58)
Oi Tallinna on ihana ja olen onnellinen puolestasi kun pääsit käymään. Voisin koska vain itse muuttaa myös tai edes lähteä käymään.
Minä kävin kanssa kuluneella viikolla. Säästin kaksi vuotta matkaa varten, mutta kyllä kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palstalaisilta on sarkasmintaju hukassa. Mutta vakavissaan: oliko tungosta laivalla? Miltä vaikutti hintataso ja ilmapiiri Tallinnassa?
Kännäsitkö, ja oliko hauska reissu?
Sarkasmin kukka on kaunein kukka.
Porukkaa oli liikkeellä tosi paljon, huomaa, että nyt lähdetään taas risteilylle.
Tallinna alkaa menemään tietyin osin hinnoissa kohta Helsingin edelle, eli kannattaa esim. Tripadvisorin kautta vähän vilkaista ennakolta jos esim. ruokaravintolan hinnalla on väliä.
Jäi fiilis, että suurin osa paikallisista oli hyvillään, kun suomalaiset ovat tulleet takaisin, mutta toki perinteistä kommunismiasiakaspalveluakin sai, se kuuluu matkakokemukseen.
Aika iisisti kännäämisen kanssa, kun perhe oli mukana ja oli hauska reissu, ylipäätään tekee hyvää lähteä johonkin lomalla niin saa työajatukset pois, onneksi ehtii vielä muuallekin.
Itse olen lähdössä huomenna tuonne etelän maalle. Jännittää, ihan maha kuralla kun niin iso reissu. Illalla tulen takaisin.
Minkälainen ilmasto siellä on?
Paljo savujuusto makso? Entä 24 pack - olut lähimmässä superalkossa. Tarviiks Passii?
Oliko kulttuurishokkia? Sopeuduitko palattuasi nopeasti takaisin suomalaiseen elämänmenoon?
Korona? Mun 6 kaveria kävi viime viikolla ja kaikilla korona
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: Miksi Helsingissä tai Turussa ei ole vastaavaa keskiaikaista kivitaloaluetta kuin Tallinnassa?
Vastaus.Siksi kjun Suomi pommitettiin rikki sodan aikana.
Miten matkustaa Rundalen palatsiin Latviaan?
Miten Ludmila voi? Oli vähän allapäin kuin viimeksi jätin lähtiessäni laivaan.
Kamalaa kuin kateellisia ja törppöjä vastauksia.Herregud. Jos ihminen tekee kivan reissun, olkaamme myötäiloisia hänen puolestaan!
Kaipaan Tallinnaan ,mutta en halua mennä niillä vanhoilla Sijalaivoilla RUotsista .Inhottava ruoka ja muutenkin...........Että Hesan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: Miksi Helsingissä tai Turussa ei ole vastaavaa keskiaikaista kivitaloaluetta kuin Tallinnassa?
Suomessa ei keski-ajalla ollut muita kaupunkeja kuin Turku, joka sekin oli lähinnä puurakenteinen. Vähät kivirakennukset purettiin pois.
Ostitko McLaarenin aidon takin sadamarketista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sanot, jos sanon että venäläiset pommittivat Tallinnaa ja Helsinkiä rajusti vuonna 1944, mutta vain Helsingissä homma jäi käytännössä yritykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähdössä huomenna tuonne etelän maalle. Jännittää, ihan maha kuralla kun niin iso reissu. Illalla tulen takaisin.
Minkälainen ilmasto siellä on?
I feel you. Vanha lastenlaulu ei ollut ihan kohdillaan, kun siinä jännitys alkoi vasta, kun lautalle astui. Kyllä se aina on jännä kokemus, kun vieraisiin kulttuureihin lähtee tutustumaan. Jännitystä voi lieventää hakemalla kirjastosta lukemista ja tutustua ennakolta matkakohteeseem ja varmistaa, että vaadittavat rokotukset ovat ajantasalla. Muista myös matkustusilmoitus.
Sää on noilla leveysasteilla hyvin yllättävä tähän vuodenaikaan. Välillä voi olla trooppisia yöhelteitä ja välillä monsuunisateiden kaltaisia ryöpsäytyksiä salamoineen ja jyrinöineen. Ota rutkasti huumorintajua mukana äläkä anna sään pilata ainutlaatuista matkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Paljo savujuusto makso? Entä 24 pack - olut lähimmässä superalkossa. Tarviiks Passii?
Multa ei kysytty passia ja lähtöselvityksetkin tein itse automaatilla. Kätevää...
Vierailija kirjoitti:
En viitsi yleensä raijata ruokatarvikkeita, että ei tule tullissa ongelmia kotoperäisten tuotteiden suojelua koskevien säädösten kanssa joista "Australian rajalla" -sarjassa varoitellaan. SuperAlko jäi tältä reissulta kokematta ja henkkari on hyvä matkakumppani, kun menee kivasti lompakkoon ja sen yleensä muistaa ottaa mukaan vaikka muu unohtuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kulttuurishokkia? Sopeuduitko palattuasi nopeasti takaisin suomalaiseen elämänmenoon?
Tulin hetki sitten vasta kotiin ja olen vieläkin saapumisshokissa aikaeron, jetlagin ja muiden muutosten vuoksi. Yritän parhaani mukaan psyykata itseäni, että en sanoisi huomenna naapurille rapussa Tere tai kaupassa "Palun", vaikka se selkäytimestä helposti jo tulisikin, kun tällaisilla pitkillä reissuilla suomen kieli pääsee hieman unohtumaan.
Helsinki perustettiin vasta 1550 ja siinä kesti melko pitkään ennen kuin sinne löydettiin vapaaehtoisia muuttajia muuten kuin uhkailulla ja Turku on palanut pariin kertaan joten tuo saattaa selittää.