Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen vähän järkyttynyt partiolaisten jutuista tuolta Kajo-leiriltä

Vierailija
17.07.2022 |

Olen seurannut Kajo-leiriä somen kautta ja useampi tuttava on siellä parhaillaan. Virallisesti luodaan kuva, että partiolaiset on kaikkien kavereita ja hommat toimii.

Sitten kun lukee osan somepäivityksiä, niin valitetaan, että ruokaa ei tarpeeksi, vessojen kunto huono ja paljon jonotusta. Ja hämmentää myös, miten partiolaiset haikailee esim alkoholia leirillä ja suoranaista kiusaamista jotain yhtä alaleiriä kohtaan.

Onko nämä totta vai jotain vitsin heittoa, mitä en vaan nyt tajua?

Olen itsekin ollut partiossa eikä silloin kyllä ollut tuollaista. Tai sitten olin jossain omassa partiokuplassa Sanokaa pliis, että mä olen nyt vaan saanut ihan väärän kuvan asioista!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti hämmentää tuo, ettei ruoka riitä. En mä muista, että partioleirillä olisi ikinä ollut nälkä. Pikemminkin yrittivät tuputtaa yli jäänyttä ruokaa, että ottakaa vaan lisää.

Eikös partiolainen osaa hankkia ruokansa metsästä ja luonnosta? Se kai kuuluu partion ideaan. Vai onko nykypartiolainen niin krapulassa, ettei pääse makuupussista ylös?

Ei se ole mikään selviytyjät-kisa, missä taistellaan resursseista. :-D Jo loppuisivat jokamiehenoikeudet siihen paikkaan, kun partioilaiset alkaisivat hankkimaan itse luonnosta kaikki resurssinsa.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä miten sinä hankit ruokasi vaikkapa leirillä metsästä ihan itte. 

Partioon voi muuten mennä ihan aikuisenakin. Siellä opitaan erätaitoja, ensiaputaitoja jne. hyödyllisiä taitoja elämän kannalta. Oppia vaikka siitä, että ruoka tulee pellolta, eikä partioleiriltä.

Vierailija
22/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöiltä jäi ekaan kertaan lopettivat koko touhun eivät kertoneet edes tinkatessa mitä kaikkea siellä oli tehty mutta tuon kaltaista teini " valvojat" itsekkin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajo-leiri my ass. More like Pano-leiri.

Vierailija
24/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti hämmentää tuo, ettei ruoka riitä. En mä muista, että partioleirillä olisi ikinä ollut nälkä. Pikemminkin yrittivät tuputtaa yli jäänyttä ruokaa, että ottakaa vaan lisää.

Eikös partiolainen osaa hankkia ruokansa metsästä ja luonnosta? Se kai kuuluu partion ideaan. Vai onko nykypartiolainen niin krapulassa, ettei pääse makuupussista ylös?

Marjoilla ja sienillä joutuu pärjäämään. Kala ja liha on nykyään kiellettyjä partiolaisilta

Onhan tää vitsi?

Vierailija
25/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvun lopussa partioleirillä. Se oli yhtä hiton simputusta koko ajan. Lopetin partion siihen paikkaan. En myös ole sallinut lapsilleni partiota mikä jälkeenpäin ajateltunakin oli viisas päätös.

Vierailija
26/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 70-luvun lopussa partioleirillä. Se oli yhtä hiton simputusta koko ajan. Lopetin partion siihen paikkaan. En myös ole sallinut lapsilleni partiota mikä jälkeenpäin ajateltunakin oli viisas päätös.

Mun oma kokemus partiosta on kyllä ihan toisenlainen. Myös hyvin erilainen kuin mitä tuo partio nykyään näyttää olevan. Ei sillin huudatettua musiikkia metsässä keskellä yötä.

Vierailija
27/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meininki nykyään kouluissa ja päiväkodeissa.

Lapset jää nälkäisiksi kun kalapuikotkin lasketaan.

Vierailija
28/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjoilla ja sienillä joutuu pärjäämään. Kala ja liha on nykyään kiellettyjä partiolaisilta

Onhan tää vitsi?

Eipä ollut

https://www.partio.fi/partiomedia/kasvisruoka-partioleirilla-jakaa-miel…

Vierailija
29/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää vitsi?

Eipä ollut

Väärä linkki, piti olla

https://www.partio.fi/ajankohtaista/suomen-partiolaisten-tapahtumissa-s…

Vierailija
30/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain juuri tietää että lapseni yksityisessä päiväkodissa maitoa saa ruuan kanssa "vain viivaan asti". Jäin näitä lapsen sanoja miettimään ja vilkaisin seuraavalla kerralla kun lapsen aamupala-aikaan hoitoon vein. Lasin ns viiva on noin puolessa välissä. Eli puolikas lasillinen per lapsi aterialla. Aika nihkeää.

Vierailija
31/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinaa, huumeita ja tupakkaahan lapset haluavat. Rippileireillä on ihan sama juttu. Partiot ja ripit ovat vaan tekosyitä päästä sekoilemaan vanhempien valvovan silmän alta sosiaalisesti hyväksyttävällä verukkeella.

Juuri näin.

Vierailija
32/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä on joku tuhat partiolaista sullottu samaan metsikköön, niin ei sieltä luonnosta ehkä ihan kaikille ruokaa löydy. Varsinkin kun metsästys ja kalastus ovat luvanvaraista toimintaa.

Noin 13.500 partiolaista. Ei taida mistikat riittää.

Vierailija
33/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on siellä ja viihtynyt oikein hyvin viiden kaverinsa kanssa. Ruokaa on kuulema tarpeeksi ja se on hyvää. Yleensä poika ei paljon partuoreissujen ja -leirien ruokia kehu, joten tämä "ruoka on hyvää" -kehu tarkoittaa sitä, että se on ollut oikeasti hyvää.

Kiusaamisesta en tiedä, mutta jokaisen piti ennen sinne menoa tehdä moodlessa joku aihetta käsittelevä tehtävä. Tottakai tuollaisessa ja pienemmässäkin porukassa joku kokee tulevansa kiusatuksi, se nyt on selvä. Aika paljon on ihmisestä kiinni miten sen asian ottaa ja mitä jää märehtimään. Reippautta tuolla kuitenkin tarvitaan rutkasti ja jos sitä ei ole, niin sieltä voi tulla kotiin. Tässä on melkein viikko leiriä jäljellä vielä, joten turha sinne on jäädä, jos ei viihdy.

Vierailija
34/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain juuri tietää että lapseni yksityisessä päiväkodissa maitoa saa ruuan kanssa "vain viivaan asti". Jäin näitä lapsen sanoja miettimään ja vilkaisin seuraavalla kerralla kun lapsen aamupala-aikaan hoitoon vein. Lasin ns viiva on noin puolessa välissä. Eli puolikas lasillinen per lapsi aterialla. Aika nihkeää.

Voit aloittaa asiastasi uuden keskustelun.

Vierailija
35/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.500 partiolaista metsässä, niin toki sielläon eriöaisia kokemuksia. Oma lapsi on ainakin tähän asti viihtynyt hyvin.

Vierailija
36/38 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnollinen vanhempi lastaan sellaisiin pilviorgioihin päästä.

Vierailija
37/38 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää vitsi?

Eipä ollut

Väärä linkki, piti olla

https://www.partio.fi/ajankohtaista/suomen-partiolaisten-tapahtumissa-s…

Ja jos luit tuon lattamasi jutun, niin siinä sanotaan, ettei koske tätä nyt käynnissä olevaa leiriä

Vierailija
38/38 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat tykkää panoleireistä, tytöt ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi