Perheen kesäloma
Tekeekö kaikki muut koko ajan jotain? Me ollaan vain kotona, mökille mennään silloin kun mies haluaa. Mies tekee koko aika omia juttujansa ja itse hoidan lapsia ja teen ruokaa. Loma tuntuu arjelta. Jos ehdotan jotakin yhteistä reissua, ei kuulemma ehditä. Pitää saada valmiiksi sitä, tätä ja tota. Kaipaan jo arkea.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yhdessä nyt 25 vuotta miehen kanssa jonka kanssa olemme tehneet näinä vuosina 2 yhteistä lomamatkaa.
Viimeisin 15 vuotta sitten lasten ollessa pieniä. Tämän reissun jälkeen noin 10 vuotta mies vetosi siihen, ettei jatkuvasti ole varaa lomailla. Sitten muutaman vuoden ajan ilmoitti, ettei jaksa jatkuvasti rampata jossain.
Tuon jälkeen oivalsin että meidän yhteiset reissut on tehty ja tein muutamia pieniä kotimaanmatkoja lasten kanssa.. nämäkin reissut jäivät, kun ne kuulema rasittivat yhteistä taloutta (vaikka meillä on eri tilit ja kaiken maksamme puoliksi)
Lopulta elämämme on kaventunut niin pieneksi (etenkin Koronan jälkeen) että missään, ei missään saisi käydä, koska kaikki maksaa ja liikehdintä on levotonta.
Meillä mies tekee edelleen etätöitä, ja kotoa ei poistu toisinaan viikkokausiin.Hän rajoittaa minunkin menoja vetoamalla rahatilanteeseen jonka vuoksi hankin itselleni lisätyön ja kuvittelin noiden rahojen olevan minun omaa ns ylimääräistä rahaa!
Eivät olleet, hän motkottaa minulle jo noiden rahojen holtittomasta käytöstä. Holtiton käyttö on mm kampaajareissu tai meikkivoiteen osto.Minulle viime vuosina lomaa on ollut kun pääsen kirjastoon tai ajelemaan kaupungin ympäri bussilla.
Miten jäät tuollaiseen suhteeseen? Kai sinä omat rahasi saat laittaa mihin huviin lystää. En katselisi tuollaista. Mitä järkeä olla yhdessä?
Miksikö olen jäänyt tähän suhteeseen? Vuosia pelkäsin yksinjäämistä.. minulle on lapsesta saakka ilmoitettu etten ole mitään jne
Koulu -ja kotikiusattu lapsi. Takerruin ilmeisesti mieheeni, kun en muutakaan osaa.Nyt elämä lipunut ohi ja menneitä vuosia kun katselen, en voi kuin ihmetellä tyhmyyttäni.
Tässä suhteessa on varmasti tehty Suomen ennätys mm mykkäkoulun ja alistamisen suhteen?
Kun jokin tekemäni asia tai sanomiseni ei ole miehen mieleen hän aloittaa puhumattomuuden.
Saattaa olla kuukausia puhumatta.Mitä tästä suhteesta saan? En tiedä, kai se on tunne jostain normaalista (lapsuudesta saakka tunne) kun pidetään kynnysmattona tai jotain
Okei. Oma on tietysti valintasi, mutta näkisin, että voisit olla hieman onnellsiempikin. Ehkä voisit elää sellaista elämää kun sinä haluat. Lähteä etelään ilman, että kukaan motkottaa rahasta jne. Puhumattomuus on huono asia.
Ei tee. Meillä mies haluaa viettää suurimman osan lomastaan kotikaupungissa jolloin yleensä tehdään yhdessä joku muutaman päivän reissu ja sitten tehdään fiiliksen mukaan yhdessä mitä ikinä tehdäänkään. Käydään ulkona syömässä, katsomassa jalkapalloa, uimassa jne. Kumpikaan ei halua että koko loma menee ravatessa paikasta toiseen niin että töihin palatessa on väsyneempi kuin lomalle jäädessä.
No ap tässä . Makuuhuoneessa kyllä sujuu.