Siivouspäivä! Vitsit miten hyvä fiilis
Kun koti puhdistuu. Olen hangannut kylppärin lattiaa taikasienellä, pyyhkinyt pölyjä, seiniltäkin, pyyhkiny listat, ovet, pessyt kylppärin kokonaan, samoin saunan. Roskiskaapin jynssäsin. Jo eilen tuuletin pakkasessa sohvatyynyjä ja vilttejä. Ja paljon paljon muuta jo puuhaillut tässä pikkuhiljaa. Vielä olis ns. Perussiivous, imurointi ja lattioiden pesu tehtävänä.
Ja meillä ihan siisti koti. Vaan aina löytyy jotain likasta kohtaa mitä ei ole hetkeen jynssännyt.
Mukava puuhata rauhassa ja miten hyvä fiilis kun alkaa näyttää siistille.
Kommentit (10)
Hullulla on halvat huvit. Vedättekö röökiä sisällä vai miksi pitää seiniä pyyhkiä?! Eka kommentoija on oikeassa, pilaat pinnat tuolla menolla hyvin nopeasti ja sitten ne näyttää vaan entistäkin likaisemmilta ja lika tarttuu rikottuun pintaan helpommin. Ja mitä kuvittelet, että niille sohvatyynyille maagisesti tapahtuu kylmässä? 😂
Joo. Joskus sitä innostuu ja alkaa huomaamaan että tuon ja tuonkin vois vielä pyyhkiä. Ja sit tulee hyvä mieli kun on puhdasta.
Asun vuokra-asunnossa, jossa moni asunut jo ennen minua, ja täällä muoviset kylppärin lattiat. Lattiaan jää mustia jälkiä, esimerkiksi pyykinkuivaustelineen kohdalle. Ne jynssäsin pois. Ei lähde peruspesulla.
Täällä myös kertyy paljon pölyä, seinät pyyhin ihan pölyhuiskalla niistä pölyisimmistä paikoista.
Sohvatyynyt tuulettuu ja raikastuu ulkona. Mulla on koira joka makailee tyynyjen päällä. Koiran haju lähtee pois tuulettamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan.
Siivous on parasta terapiaa. Sopisi teidän sottapyttyjenkin välillä kokeilla. Siisti koti, terve mieli. - eri.
Siivoaminen just silloin kun on semmonen fiilis, että nyt siivoan, on parasta. Ei minkäänlaista pakkoa. Ja kyllähän puhdas siisti koti palkitsee.
Sohvapäivä kiva katsoa kun ainoa liikkuva on tv kuva.
Kannattaako todella pilata kaikki pinnat jynssäämällä ja naarmuttavilla sienillä hankaamalla? Nyt en enää ihmettele miksi lähes kaikissa asunnoissa pinnat on naarmuisia ja pilalla, kun ihmisten käsitys siivouksesta on jynssääminen.