Jännittää hemmetisti. Aion ehdottaa tänään puolisolleni avointa suhdetta
Ollaan oltu kimpassa 15v. Seksi loppui kuin seinään kahden vuoden jälkeen, joten 13 vuotta ollaan rakasteltu alle 10krt vuodessa. Viimeksi yli vuosi sitten.
Meillä toimii arki loistavasti. Ei riidellä, meillä on hauskaa, käydään matkoilla, ravintoloissa, keikoilla ym.
Nyt olen kuitenkin alkanut kaipaamaan jotain muutakin.
Platoninen suhde riittäisi jos saisin toisenlaista huomiota muualta. Minä olen siis nainen ja puolisoni mies.
Hän on aika vanhanaikainen mitä tulee suhteisiin ja varmasti vierastaa ajatusta. Mut jos vaihtoehtona olisi kokonaan ero, niin valitsisiko sitten sen...sitä lähden nyt selvittämään.
Onko teillä jollain kokemusta avoimesta suhteesta? En nyt haluaisi petettyjen ja loukattujen ihmisten tuomioita.
Kommentit (52)
Yritä olla naisellisempi, niin ehkä miehesikin kiinnostuu sinusta. Eihän se ole varma, että muutkaan miehet kiinnostuvat sinusta, jos ei miehesikään. Tosin varmaan yhden illan juttuja riittää, niissä ei ole niin väliä, minkälainen se nainen on. Miksi haluat lähteä mukaan tähän kammottavaan avoin suhde -muotiin? Eikö se ole noloa? Vähän niinkuin parinvaihto tunkkaisella 70-luvulla. Yäk.
Olen miettinyt samaa. Meillä mies 54 ei enää ole kauhean innostunut seksistä. Sanoo olevansa vanha. Muuten suhde hyvä, enkä haluaisi erota.
Vierailija kirjoitti:
Yritä olla naisellisempi, niin ehkä miehesikin kiinnostuu sinusta. Eihän se ole varma, että muutkaan miehet kiinnostuvat sinusta, jos ei miehesikään. Tosin varmaan yhden illan juttuja riittää, niissä ei ole niin väliä, minkälainen se nainen on. Miksi haluat lähteä mukaan tähän kammottavaan avoin suhde -muotiin? Eikö se ole noloa? Vähän niinkuin parinvaihto tunkkaisella 70-luvulla. Yäk.
Onnittelut palstan typerimmästä kommentista tänään. 👍
Se on näissä tapauksissa se mies, jonka pitäisi ryhtyä miehekkäämmäksi. Usein vaimo on naisellinen ja hyväkuntoinen ja muut miehet osoittavat kiinnostusta, paitsi se oma mies.lisäksi seksi eiole ole noloa eikä kammottavaa.
Tuo parinvaihtorinnastus oli muuten hyvä siinä mielessä, että ehkä ap voisi pehmentää ehdotusta avoimesta suhteesta ehdottamalla myös parinvaihtoa.
Minusta avoin suhde on hyvä idea tuossa tilanteessa jos ei halua erota. Olen itse 52 vuotias nainen ja olen puhunut mieheni kanssa että jos toinen ei enää haluaisi seksiä niin olisi kohtuutonta vaatia toiselta ettei tämäkään saa koskaan seksiä. Toivottavasti miehesi ottaa asian hyvin ja pääsette sopimukseen.
Kannattaisiko ensin miettiä mitä itse voi tehdä seksin määrän lisäämiseksi? Pitää vaikka itsestään huolta ja itsensä kunnossa.
Ai niin, sitä ei voi ulkoistaa toiselle niin ei tietty parisuhteessa käy.
Minä olin parisuhteessa seitsemän vuotta miehen kanssa, joka oli tosi haluton koko ajan. Jotenki ajattelin, että kaikkea ei voi saada, turvallisuutta, luottamusta ja sitten intohimoa ja kiihkoa :) Yritin puhua asiasta, mies lupasi aina että sitä tulisi, tekisi aloitteita, mutta ei. Kertoja oli ihan muutama mun aloitteesta (ehkä 4-8 vuodessa) ja se oli surkeaa. Sanoin, että haluan olla muiden kanssa, kun häneltä en saa sitö mitä tarvitsen. Sanoin, että jos hänen mielestä on pettämistä, niin yhtä lailla hän on pettäny minut joka ikinen kerta kun on luvannut että asia muuttuu, eikä ole liikuttanut sormeakaan. Oli vaiheita, milloin ajattelin, että voin luopua intohimosta, mutta kun mies oli vähän vätys välillä, niin silloin erityisesti alkoi tuntua, että nyt kyllä jään jostain paitsi. Mies halusi sitten erota. Huh! Olen puhjennut kukkaan, olen tavannut aivan ihanan miehen ja olen onnellinen tässä ja nyt. Tsemppiä AP, ehkä teillä on lapsia tai asuntolaina tai joku muu liima, joka pitää yhdessä. Meillä ei ollut, onneksi, ja vaikka on vaikea eron jälkeen asettua yksin, niin nyt kyllä nautin täysin siemauksin ja kauhistuttaa ajatella mistä olisin jäänyt paitsi.
miehesi taitaa olla niinsanottu vanhapoika ja veijari. muista mainita että myös hän saa tässä tilanteessa poikaystävän.
Mä olin parikymppisenä avoimessa suhteessa. Perinteinen suhde meillä oli 1,5 vuotta ennen sen avoimeksi muuttamista, minun ehdotuksesta. Mulla oli yksi pidempi suhde taustalla, silloisella kumppanilla ei yhtään. Olin myös hänen ensimmäinen seksikumppaninsa ja suhteen alkuaikoina totesi, että haluaa kokea joskus myös muiden kanssa. Koin sen silloin loukkaavana, vaikka toisaalta ymmärsin täysin.
Meidän suhde päättyi mun aloitteesta 1,5 vuotta avoimen suhteen aloittamisesta. Ymmärsin, että rakastin silloista kumppania enemmän ystävänä. En kokenut hänen tyydyttävän henkisiä tarpeitani enkä kokenut tulevani arvostetuksi suhteessa, jossa koin olevani sekä pienen lapsen että kumppanini huoltaja, jonka piti pitää kaikki langat käsissä koko ajan (eli siis ihan tyypillinen työnjako parisuhteissa).
Nyt kolmekymppisenä ja tällä elämänkokemuksella en ainakaan tällä hetkellä avointa suhdetta kaipaa. Paitsi avointa keskusteluyhteyttä, joka on mun mielestä jokaisen toimivan ihmissuhteen perusta. Nykyisen kumppanin kanssa olen seurustellut vuoden, ja olen avoin ajatukselle kolmenkimpasta tai parinvaihdosta joskus hamassa tulevaisuudessa. Mulle on kuitenkin tärkeää, että seksuaaliset kokemukset jaetaan kumppanin kanssa (paitsi itsetyydytys, sanomattakin selvää). Tällä hetkellä ei ole kyllä tarve kolmansille osapuolille, seksielämä tyydyttävää näinkin.
On kuitenkin ihmisiä, joilla avoin suhde toimii. Kyseessä on kuitenkin aika pieni prosentti, joka on valmis antamaan toiselle samat oikeudet kuin itselle. Pettäminen on paljon yleisempää, kuin toimivat avoimet suhteet. Varaudu siihen, että miehesi ei tosiaan avoimeen suhteeseen suostu. Sitten sinulle jää pohdittavaksi, että kuinka tärkeää seksi sun elämässäsi on. Mulla olis kyllä suhde, jossa noin vähän seksiä, muuttunut ystävyyssuhteeksi ensimmäisen vuoden kohdalla. Seksi ei ole tärkein asia elämässä tai parisuhteessa, mutta sen verran nautinnollinen ja kumppanin välistä suhdetta vahvistava asia, että lähes seksitön parisuhde ei olis mua varten. Mieti tarkkaan, mitä sinä itse elämältäsi haluat ja toimi sitten sen mukaan.
Pari tuttavapariskuntaa on tuota kokeillut. Vuoden sisään on tullut ero. Kummallakin kerralla johtuen siitä, että sillä avosuhteen haluajalla oli jo se kolmas pyörä valmiiksi katsottuna ja vähän jo koeajettunakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on näissä tapauksissa se mies, jonka pitäisi ryhtyä miehekkäämmäksi. Usein vaimo on naisellinen ja hyväkuntoinen ja muut miehet osoittavat kiinnostusta, paitsi se oma mies.lisäksi seksi eiole ole noloa eikä kammottavaa.
Tuo parinvaihtorinnastus oli muuten hyvä siinä mielessä, että ehkä ap voisi pehmentää ehdotusta avoimesta suhteesta ehdottamalla myös parinvaihtoa.
Kiitos. Mistä tiedät, että juuri ap on naisellinen ja mies ei ole miehekäs? Yleensä miesten seksihalut hiipuu, kun nainen ei enää ole naisellinen. Ja naisellisuudeksi ei riitä se, että käy kuntosalilla ja on normipainossa. Naisellisuus on ennen kaikkea käytöksessä.
Mutta vaikea ottaa vakavasti ihmisiä, jotka ovat avoimissa suhteissa tai parinvaihtoa harrastavat. Aivan käsittämättömän noloa. Parinvaihtajista on veistetty niin paljon vitsejä, ettei juuri mistään muusta. Eikä mikään ihme, siihen on sisäänrakennettuna sellainen kämäinen tyylittömyys. Mutta ei siinä mitään, kukin autuaaksi tyylillään, vaikka sitten ahkerasti n a i m a l l a mahdollisimman monen kanssa, ettei keski-ikä vaan saa kiinni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa minkä ikäisiä olette. Oliko jotain tiettyä syytä miksi seksi loppui kuin seinään?
Mies 55, minä 45. En tiedä miksi loppui. Joskus hän on sanonut syyksi laiskuuden.
Ap
Vaihda nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta avoin suhde on hyvä idea tuossa tilanteessa jos ei halua erota. Olen itse 52 vuotias nainen ja olen puhunut mieheni kanssa että jos toinen ei enää haluaisi seksiä niin olisi kohtuutonta vaatia toiselta ettei tämäkään saa koskaan seksiä. Toivottavasti miehesi ottaa asian hyvin ja pääsette sopimukseen.
Onhan niitä nykyään niitä tekopeeniksiä, turha ketään ihmisiä häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ei-niin-komeana miehenä en innostuisi, koska käytännössä se tarkoittaisi että puolisollani olisi seksiä, itselläni ei, edes sitä vähää mitä nykyään.
Meillä ei ole ollut seksiä v.2021 kevään jälkeen enkä edes sitä häneltä enää halua. Hänkään ei ole tehnyt mitään lähentely yritystä. Me ei edes anneta suukkoja enää. Nukutaan eri huoneissa.
Ap
Ei tuo nyt kovin hyvältä kuulosta. Mekin nukutaan mieheni kanssa eri huoneissa, mutta pussaillaan monta kertaa päivässä ja seksiä on aina kun haluan. Mies ei tee aloitteita kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Huorraaaa.
Niin, tässä keskustelija antaa ihan hyvän vaihtoehdon. Tämä voimaannuttaisi ap:n myös nopeasti. Ehkä jopa nopeammin, kuin pelkkä avoin suhde. Oletko tätä harkinnut? Voisit samalla saada vähän taskurahaa siitä avoimuudestanne. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
AP on viimeistään ensiviikon lopulla jossain deittipalvelussa haku päällä. Joko tuoreesti eronneena tai "seikkailuseuraa" hakemassa.
Avoin suhde tarkoittaa jo sitä, että suhde on loppu. Avoimessa suhteessa ei enää rakasta puolisoaan. Kun tuollaiset ajatukset pyörii päässä, on parempi laittaa kantapäät vastakkain ja sanoa, nähdään seuraavassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono ehdotus tuo parinvaihto. Vieläkin kuvottavampi kuin avoisuhde. Harvinaista että parin molemmat osapuolet kummassakin parissa olisivat niin kuumia että kiihottaisivat tarkoitettua vaihtoparia.
Ainakin itse haluaisin jonkun kehen tuntisin vetoa.
Meillä ei ole ollut seksiä v.2021 kevään jälkeen enkä edes sitä häneltä enää halua. Hänkään ei ole tehnyt mitään lähentely yritystä. Me ei edes anneta suukkoja enää. Nukutaan eri huoneissa.
Ap