Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaselkäkipu, välilevyn pullistuma?

Vierailija
16.07.2022 |

Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavista oireista:
Venäytin alunperin selkäni salilla maastavetoa tehdessä. Pystyin kuitenkin palaamaan treenien pariin jo viikon päästä, en kuitenkaan tehnyt maastavetoa. Tuosta noin parin viikon päästä nostin kahvakuulaa lattialta ja tunsin, että taas alkoi kipu. Tuolloinkin pystyin tekemään kuitenkin treenin loppuun. Tuosta on nyt aikaa neljä päivää ja alaselkäni on ollut viimeiset pari päivää todella kipeä. Syön Panadolia ja Buranaa, silti tuntuu pistävää kipua alaselässä ihan vain kättä tai päätä liikuttamalla. Autossa istuminen sattuu, sinne ja sieltä pois on vaikea päästä. En voi kumartua, pehmeällä istuminen (esim sohva) sattuu ja ylösnouseminen on tuskallista.
Voiko selän venähtäminen aiheuttaa tärinäkipua (auto) ja esim.vaikeuttaa kallistamaan päätä alas? Vai onko tässä nyt joku välilevyongelma? Kipu ei säteile, on pienellä alueella, mutta todella voimakasta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin niin saat relaxantteja

Selkäkipu vetää myös ne lihakset selässä jumiin

Vierailija
22/25 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1 ja 2 ei tule normaalisti, niin heti päivystykseen - voi olla hermopinne ja sen jälkeen ei saata toimia enää koskaan. Itellä on selkärankavika, ja heti jos tuntuu epänormaalilta, niin lähden. 

Jalat lähtenyt muutaman kerran alta; arvatkaapa vttko kun työkkäri ei ota mua tosissaan. ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin niin saat relaxantteja

Selkäkipu vetää myös ne lihakset selässä jumiin

Ei missään nimessä kannata syödä esim. sirdaludia, jos kyseessä pullistuma. Suojajumia ei kannata avata myöskään hieromalla. Fysioterapiassa etsitään sopivat kuntoutusliikkeet ja lihakset alkavat löysäämään sitten ajan kanssa... kylmää voi laittaa kipukohtaan muutaman kerran päivässä.

Vierailija
24/25 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tuo sirdalud jumiin auttanut. Mutta nukutti kyllä

Vierailija
25/25 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy yksityislääkärin vastaanotolla, pyydä lähete magneettikuvaukseen. Saat varmuuden.

Ei niihin pääse ainakaan hyvinvointivaltion julkisella. Mulla ollut selkä, lonkka ja polvi kipeenä 7 vuotta ja mistään ei saa apua....ellei mene yksityiselle ja maksa itse.  Tärkeämpää tässä maassa on hoidattaa lähi itäläisten hampaat kuin 25 verojamaksaneen vaivat.