Sain töitä, palkka 2100 euroa/kk
Olen kahden teinin yh. Uuden työn palkka on pieni, eikä riitä 3-henkisen perheen elättämiseen, mutta on se parempi kuin että olisin työttömänä. Toivon että työyhteisö on mukava, sillä muuten en jaksa sinnitellä pienellä palkalla. Tulisitko sinä toimeen ko. palkalla?
Kommentit (36)
Kyllä sä pärjäät. Usko vain. Taloudellinen toki joudut olemaan ja jättämään kaiken turhan pois. Mutta, jos lapsilla on isä, niin ethän sä ole velvollinen maksamaan kaikkea lapsiin liittyvää. Jos esim. 18-v tarvitsee uuden puhelimen, niin menköön jakamaan mainoksia ja säästää sitten niistä tuloista. Tai pyytäköön isältään.
Mun bruttopalkka on 2000€. Se on aika vähän yksinelävällekin. Mitään tukia en saa.
Mutta, siksi en lähde etsimään uutta paremmin palkattua työtä, koska pidän nykyisestä työstäni todella paljon. Sunnuntaisin ei ahdista yhtään alkava työviikko. Jokainen työaamu tuntuu mukavalta. Vaikka matala palkkaus välillä tuntuukin epäreilulta, niin sitten taas ajattelen kuinka paljon kuitenkin pidän työstäni.
Huh huh. Pärjäsin yksin oikein hyvin samalla palkalla joskus 2000 luvun puolivälissä. Kaksi teiniä... Kyllähän sillä jotenkin pärjää mutta joustava saa olla, koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teet tuota mutta hae myös paremmin palkattuja hommia. Nimittäin kun olet töissä sut palkataan muuallekin todennäköisemmin
Että tää on alkupalkka - ajattele niinMutta hae sitten tosissaan
Olin ensin harmissani kun palkka kerrottiin, mutta nyt olen ollut kiitollinen että sain paikan. Opin siinä työssä uusiakin asioita ja ajattelinkin hakea jossain vaiheessa muualle. Lapset ovat 15 ja 17, eli kulut tulevat nousemaan vielä nykyisestä ja lapsilisät ja minimielatusmaksut jää kohta pois kokonaan. Ap
Et siis tiennyt palkkatasoa edes suunnilleen ennen kuin päätit ottaa paikan vastaan? Kyllähän sitä voi kysyä.
Ap, pidä tuota ponnahduslautana parempiin töihin. Koeajan päätyttyä ja kokemuksen kerryttyä uutta duunia hakuun. Teinitkään eivät ikuisesti asu himassa.
Muista tarkistaa ettet maksa liikaa veroja tänä vuonna.
Onnea työpaikasta!
Itse en ole koskaan saanut noin korkeaa palkkaa. Olen keski-ikäinen perheellinen minäkin.
Saat siis olla ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis bruttopalkka? Tulisin toimeen lasten kanssa kun saa päälle vielä elarit, mutta eipä tuolla leveästi eletä.
Onnea työstä! Toivottavasti on mukavat työkaverit.
Bruttopalkka juu ja kiitos. Haasteita tuleekin, kun vanhempi täyttää ensi vuonna 18v ja elarit loppuu, mutta opinnot ja elatusvelvollisuus on 21v asti. Mutta eiköhän tämä tästä, jos vaikka siihen mennessä saan parempipalkkaisen työn. Ap
Ap teini toi hakea etävanhemmalta koulutusavustusta vaikka oikeusteitse. Elatusvelvollisuus 21 ikävuoteen kun koskee kumpaakin huoltajaa. Muista myös opintotuen mahdollisuus.
Missä päin asutte? Itse pk-seudulla ja tuntuu että pitää antaa toinen lapsi pois lopullisesti isälleen kun kummatkin teinejä ja tarvitsevat omaa tilaa. Onneksi ei ihan vielä niin jotenkin mahdutaan elämään.
Saan bruttona 2200€/kk ja asumistukea 250€/kk. Tässä juuri tänään ihmettelin millä minä sähkölaskun maksan eli en voi väittää että tulisin toimeen satasta vähemmällä.
Ap. 18-vuotias voi hakea itselleen ilta- ja viikonlopputyötä sekä kesäksi vaikka kokopäivätyötä. Niin meillä on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teet tuota mutta hae myös paremmin palkattuja hommia. Nimittäin kun olet töissä sut palkataan muuallekin todennäköisemmin
Että tää on alkupalkka - ajattele niinMutta hae sitten tosissaan
Olin ensin harmissani kun palkka kerrottiin, mutta nyt olen ollut kiitollinen että sain paikan. Opin siinä työssä uusiakin asioita ja ajattelinkin hakea jossain vaiheessa muualle. Lapset ovat 15 ja 17, eli kulut tulevat nousemaan vielä nykyisestä ja lapsilisät ja minimielatusmaksut jää kohta pois kokonaan. Ap
Et siis tiennyt palkkatasoa edes suunnilleen ennen kuin päätit ottaa paikan vastaan? Kyllähän sitä voi kysyä.
Palkka kerrottiin haastattelussa ja samassa yhteydessä he päättivät että paikka on minun, jos kiinnostaa. Asia tuli yllättäen eteen, mutta koska halusin töitä, niin otin paikan vastaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis bruttopalkka? Tulisin toimeen lasten kanssa kun saa päälle vielä elarit, mutta eipä tuolla leveästi eletä.
Bruttopalkka juu ja kiitos. Haasteita tuleekin, kun vanhempi täyttää ensi vuonna 18v ja elarit loppuu, mutta opinnot ja elatusvelvollisuus on 21v asti. Mutta eiköhän tämä tästä, jos vaikka siihen mennessä saan parempipalkkaisen työn. Ap
Ap teini toi hakea etävanhemmalta koulutusavustusta vaikka oikeusteitse. Elatusvelvollisuus 21 ikävuoteen kun koskee kumpaakin huoltajaa. Muista myös opintotuen mahdollisuus.
Ei sitä voi hakea pelkästään etävanhemmalta, vaan sitä haetaan molemmilta vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asutte? Itse pk-seudulla ja tuntuu että pitää antaa toinen lapsi pois lopullisesti isälleen kun kummatkin teinejä ja tarvitsevat omaa tilaa. Onneksi ei ihan vielä niin jotenkin mahdutaan elämään.
Saan bruttona 2200€/kk ja asumistukea 250€/kk. Tässä juuri tänään ihmettelin millä minä sähkölaskun maksan eli en voi väittää että tulisin toimeen satasta vähemmällä.
Etelä-Suomessa, pk-seudun ulkopuolella. Kuluja on jo ennestään pienennetty niin pieneksi kuin mahdollista, mm. asumme kolmiossa ja autoa ei ole, toistaiseksi mahdumme asumaan saman katon alla. Verotus on aika kova pienituloisillakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotukea oli tarkoitus hakea. Ap
Riippuen vuokrasta, asumistuesta jne. Haette toimeentulotukea jos jää alle rajan. Sitten kannattaa lapset laittaa omaan kämppään kun saavat itse asumistuet ja toimeentulotuet.
Saat varmasti asumistukea myös, jos tuo on kokonaisuudessaan bruttopalkka. Hae!
Vierailija kirjoitti:
Saat varmasti asumistukea myös, jos tuo on kokonaisuudessaan bruttopalkka. Hae!
Juu saan asumistukea. Mutta oishan se kiva että ihminen pärjäisi palkalla, ettei tarvitsis hakea tukia. Ap
Minä tulen toimeen pienemmällä, teen jatko-opintoja. Teinit 16 ja 19 v. Vanhempi aloitti juuri armeijan, mutta hänestä ei ole enää tullut lapsilisää tai elatusmaksua. Asumislisän saan. Tiukoilla kyllä ollaan nyt kun kaikki hinnat nousee. Muutan pienempään asuntoon nuoremman kanss kun poika lähtee opiskelemaan vuoden päästä.