Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia essitalopraamista

Vierailija
16.07.2022 |

Olen ollut pitkään ahdistunut monista syistä. Työpaikkakiusaaminen, läheisen kuolema, ero ja muutto uudelle paikkakunnalle ovat kuormittaneet. Lisäksi sosiaaliset tilanteet ahdistavat. Lääkäri määräsi essitalopraamia (10 mg) sekä psykologilla olen käynyt. Kohta kaksi viikkoa lääkitystä takana mutta en ole huomannut vaikutusta. Tiedän että aloituksesta voi mennä pitkään ennen kuin vaikuttaa. Millaisia kokemuksia muilla on essitalopraamista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt oireille yhtään mitään, seksi hommat lakkasivat toimimasta. Parani useita viikkoja käytön lopettamisen jälkeen.

Vierailija
2/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kyseisen lääkkeen käytön kuormittavassa elämäntilanteessa jossa olin jatkuvasti ärtynyt. Meni pari viikkoa, ja sitten aivoissa tapahtui tietynlainen rentoutuminen. Kun tuli vastaan tilanne, jossa olisin aiemmin raivostunut, niin en enää jaksanut suuttua. Elämänlaatu parani merkittävästi, kun pienet vastoinkäymiset alkoivat tuntua siedettäviltä. Mutta ihan sormia napsauttamalla se muutos ei siis tapahtunut, vaan vaati jonkin aikaa lääkkeen käyttöä. Takapakkeja tuli aina jos jätin yhtenäkin päivänä lääkkeen ottamatta, joten kannattaa päättää jokin kellonaika (esim. klo 12) ja ottaa se joka päivä siihen aikaan. Itse aloin pitää välipäiviä lääkkeestä siinä vaiheessa kun elämäntilanteeni alkoi helpottua, ja lopulta pystyin lopettamaan lääkkeenkäytön kokonaan ilman että jatkuva ärsytys on enää palannut.

Kovasti tsemppiä elämäntilanteeseesi! Toivotaan että lääke alkaa pian vaikuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi minua useita vuosia jaksamaan työelämässä ja muutenkin. Annos tuo 10mg. Lopetin vime vuonna, oli aika räväkät lopetusoireet.

En aloita uudestaan, mutta aikansa siis auttoi.

Vierailija
4/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi mutta vasta n. kuukauden käytön jälkeen.

Vierailija
5/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi hyvin ahdistuneisuuteen mutta s*ksihalut menivät nolliin.

Vierailija
6/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin kyseisen lääkkeen käytön kuormittavassa elämäntilanteessa jossa olin jatkuvasti ärtynyt. Meni pari viikkoa, ja sitten aivoissa tapahtui tietynlainen rentoutuminen. Kun tuli vastaan tilanne, jossa olisin aiemmin raivostunut, niin en enää jaksanut suuttua. Elämänlaatu parani merkittävästi, kun pienet vastoinkäymiset alkoivat tuntua siedettäviltä. Mutta ihan sormia napsauttamalla se muutos ei siis tapahtunut, vaan vaati jonkin aikaa lääkkeen käyttöä. Takapakkeja tuli aina jos jätin yhtenäkin päivänä lääkkeen ottamatta, joten kannattaa päättää jokin kellonaika (esim. klo 12) ja ottaa se joka päivä siihen aikaan. Itse aloin pitää välipäiviä lääkkeestä siinä vaiheessa kun elämäntilanteeni alkoi helpottua, ja lopulta pystyin lopettamaan lääkkeenkäytön kokonaan ilman että jatkuva ärsytys on enää palannut.

Kovasti tsemppiä elämäntilanteeseesi! Toivotaan että lääke alkaa pian vaikuttaa!

Kiitos! Itselläni on myös ongelmia mm. siinä että jatkuvan, taustalla olevan ärtymyksen takia saatan suuttua kohtuuttomasti pienistä asioista. Hienoa kuulla että on auttanut!

Vierailija
7/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pilleri noita asioita muuta. Lisäks siittä on kuulemma vaikea päästä eroon ku lopettaa.

Vierailija
8/8 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pilleri noita asioita muuta. Lisäks siittä on kuulemma vaikea päästä eroon ku lopettaa.

Ei se ongelmien syitä muutakaan mutta voi auttaa vaikeassa elämäntilanteessa jaksamaan arjessa ja sitä kautta auttaa myös ongelmista yli pääsyyn. Psykologikäynnit tukena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä