Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku tappaa kyykäärmeen?

Vierailija
16.07.2022 |

Joillakin on älytön pakkomielle tappaa jokainen kyy mitä eteen tulee, vaikka kyseessä on ehdottomasti hyödyllinen eläin. Kyy ei ketään vaani ja pyrkii välttämään itseään isompia otuksia parhaansa mukaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kyykäärmeitä takapihalleni, jossa pienet lapset ja koira leikkii.

Vierailija
22/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on sairaita. Toivottavasti karma kostaa.

nyt on viherhipit siirtyneet susiensuojelusta kyidensuojeluun, kun kumpiakaan ei ole omassa lähipuistossa, mutta kaikki hanhet pitää tappaa, kun ne kakkivat cityhippien puistoon ja uimarannalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyn purema vaatii aina lääkärissä käynnin oli sitten koira tai ihminen kyseessä. Kiva lähteä vaikka viikonloppuna mökiltä käsin etsimään jotain päivystävää eläinlääkäriä...

Vierailija
24/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsena näytettiin, miltä kyy näyttää. Ihan yksinkertainen homma selittää asia ja opittiin varomaan niitä. Myös neuvottiin, ettei mennä metsään ilman saappaita ja jos tulee lämpimiä kallioita pitää tömistellä kyyt karkuun. Sovittiin myös alueet, joissa leikitään. 

Ehkä silloin joskus vanhemmilla oli aikaa selittää, olla läsnä ja neuvoa luonnossa olemaan. Nythän luonto hoidetaan pois alta.

Vierailija
25/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveelle ei kyyn purema ole vaarallinen. Mutta yhdellä jos toisella on piileviä sairauksia.

Vierailija
26/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä vielä ole kostanut, vaikka vuosien varrella tullut kyitä tapettua. Syyt mm. lapset, lemmikkieläimet.

Vierailija
27/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsena näytettiin, miltä kyy näyttää. Ihan yksinkertainen homma selittää asia ja opittiin varomaan niitä. Myös neuvottiin, ettei mennä metsään ilman saappaita ja jos tulee lämpimiä kallioita pitää tömistellä kyyt karkuun. Sovittiin myös alueet, joissa leikitään. 

Ehkä silloin joskus vanhemmilla oli aikaa selittää, olla läsnä ja neuvoa luonnossa olemaan. Nythän luonto hoidetaan pois alta.

No ei varmasti selitetty 2-3 vuotiaille. Kyy kuolee ja sillä hyvä.

Vierailija
28/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienikään koira tai pikkulapsi ei kyyn puremaan kuole. Vastaa suunnilleen parin ampiaisen pistoa.

Toiset kuolee yhdenkin ampiaisen pistoon (jos apu ei ole lähellä).

Minä tapan kaikki ampiaisetkin, jotka tulevat lähelle asumustani, jossa ne voisivat pistää omia elukoitani. Ei ole nimittäin halpaa lystiä lähteä eläinlääkäriin, kun ampiainen on pistänyt tai käärme puraissut kissaa tai koiraa.

Vierailija
29/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan mökkinaapurin haukkuvia koiria joten olen yrittänyt tehdä mahdollisimman hyvät olosuuhteet käärmeille. Mm kasa kivilohkareita joista käärmeet tykkää. Olen myös houkutellut hiiriä linnunsiemenillä jotta käärmeille olisi syötävää.

Toiveena että purisivat naapurin koiria.

Vierailija
30/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa meille opettamaan koiralle miltä kyy näyttää ja varomaan sitä. Tuletko heti huomenna?

Vierailija
31/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeet ja kissat tapetaan aina jos liikkuvat luonnossa. Molemmilla samanlaiset pahuuden silmät.

Vierailija
32/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin suhtautuvat ihmiset voisivat itse tulla näyttämään, miksi käärmeen purema ei ole vaarallinen puretuttamalla matelijalla itseään. Esimerkillä voisi näyttää eikä huudella sieltä kerrostalon ylimmän kerroksen turvasta suuren asutuskeskuksen keskeltä.

Omalla kohdallani kyyt kokevat loppunsa, jos tulevat pihalle silloin, kun alttiita kotieläimiä tai lapsia on paikalla. Muutoin käärme hätistellään pois ja piha-alueen ulkopuolella ne saavat liikuskella vapaasti.

Otuksista on jopa hyötyäkin, kun pitävät pihan takaisten laita-alueiden kivikoissa myyräkannat kurissa, mutta eivät nämä vaarattomia otuksia ole. Yleensä nurmikon pitäminen lyhyenä on pitänyt riittävä

Vierailija
33/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihaan mökkinaapurin haukkuvia koiria joten olen yrittänyt tehdä mahdollisimman hyvät olosuuhteet käärmeille. Mm kasa kivilohkareita joista käärmeet tykkää. Olen myös houkutellut hiiriä linnunsiemenillä jotta käärmeille olisi syötävää.

Toiveena että purisivat naapurin koiria.

Toivottavasti olet provo, tai sitten olet sairas.

Sen sijaan että toivot eläimen vahingoittavan toista eläintä, sinä et voi mennä naapuriin ja kertoa, että sessen haukkuminen häiritsee?

Vierailija
34/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tappaa käärmeen, niin saa Jumalalta seitsemän syntiä anteeksi, sillä juuri käärme houkutteli ihmiset syntiinlankeemukseen ja siksi käärme on maailman viheliäisin eläin.

Tarinan mukaan ei käärme vaan käärmeeksi tekeytynyt paholainen. Muut elukat ei olisi päässyt kielletyn hedelmän omenapuuhun.  Mutta tyhmiin ihmisiin nuokin jutut tekee vaikutuksen ja milloin mikäkin elukka on vainottu. 

Vierailija
35/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyitä olen nähnyt elämäni aikana kymmenet kerrat ja niistäkin kerroista usea on tapahtunut meidän pihassa. Jotenkin saa sen vaikutelman omista muistoistaan tällä paikalla asumisesta, että kyitä oli suorastaan kuhisemalla. Mahtoiko niitten reviirin keskusta sitten olla juuri meidän navetanperustan alla ja siihen aina seuraavatkin sukupolvet sitten jäivät kiemurtelemaan.

Kaksi henkilöä meidän perheestä listi joka ikisen kyyn jonka havaitsivat tappoetäisyydellä. Jokunen ehkä pääsi karkuun. Niitä tapettiin myös heinäpellolla, joka oli metsän ympäröimä alue kaukana pihasta.

Olen nyt asunut 15v samalla paikalla. En ole kymmeneen vuoteen nähnyt kyyn kyytä. Jotenkin kaipaisin nähdä, koska haluaisin tietää miten siihen reagoisin nykyään. Aiemmin juoksin kiljuen karkuun (vaikka mitään vaaraa ei ollut kyyn taholta, se ei ollut minusta yhtään kiinnostunut). Nyt kun minusta on tullut kaikkien mönkiäisten ystävä, toivoisin etten enää hätkähtäisi kyytäkään, vaan alkaisin sille rauhallisesti ja (ehkä) matkan päästä jutella niitä näitä. Minulla on se vakaumus, että eläimet yrittävät ymmärtää että keitä hittoja me ihmiset oikein ollaan. Että onko muita tapoja olla suhteessa kahdella jalalla kävelevään ja yhdellä kädellä huitovaan olentoon kuin se että aina sen kohdattuaan pelkää viimeisen hetkensä koittaneen.

Vierailija
36/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon houreiden takia.

Vierailija
37/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan kyykäärmeet joka kerta, vaikka kohtaisin sellaisen ihan keskellä korpea. En tykkää niistä ja mitä vähemmän niitä on, niin sitä onnellisempi olen.

Vierailija
38/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärmeet ja kissat tapetaan aina jos liikkuvat luonnossa. Molemmilla samanlaiset pahuuden silmät.

Parasta on että kyy tappaa kissan ja sitten ihminen tappaa kyyn.

Vierailija
39/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa meille opettamaan koiralle miltä kyy näyttää ja varomaan sitä. Tuletko heti huomenna?

Eiköhöhän ole aika helppo kouluttaa vaikka muovikäärmeellä.  Tietysti pitää olla ensin tottelevaisuuskoulutus ja hyvät ohjausvälit koiraan.  Sama kuin metsälenkilläkin.

Vierailija
40/42 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapan kyykäärmeet joka kerta, vaikka kohtaisin sellaisen ihan keskellä korpea. En tykkää niistä ja mitä vähemmän niitä on, niin sitä onnellisempi olen.

Siinä on ihminen isolla iillä.  Kun on tuollaisia on turha haikailla luonnon säilymisen perään.  Onnellisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän