Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin ydinkeskustan Forum tyhjenee liikkeistä

Vierailija
16.07.2022 |

HS: "Helsingin keskustassa kauppakeskus Forumissa ostoksilla käyvät asiakkaat saavat nyt todistaa autiota näkyä."
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008945206.html

Kommentit (251)

Vierailija
61/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon ja Vantaan kauppakeskukset ovat paljon parempia. Iso Omena, Sello, Ainoa, Jumbo. Näissä on paljon liikkeitä ja viihtyisämpiä kuin Helsingissä.

Vierailija
62/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta Forumiin pääsee, on ensin karkoitettava kerjäläiset, sitten maahan muuttajat ja lopulta feissarit ja juopot. Sitten pääsee soppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kesäturistina Triplassa ja yllätyin, kun siellä oli Reserved liike. Olen netissä selannut tarjontaa aiemmin. Ale 70% ja löysin edullisia mekkoja😊

Vierailija
64/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailu on niin last season. Valistuneet kuluttajat haluavat Pohjoismaissa tuotettua ekologista vaatetta. Kestävää ja eettistä.

Joku baari siihen viereen, jossa tarjoillaan kotimaista olutta ja muita virvokkeita.

Loput neliöt asunnoiksi.

Vierailija
65/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Forum ole ehkä ensimmäinen ostari ikinä stadin ydinkeskustassa? Kaipaisi uuden ilmeen ja perusteellisen remontin.

Ei hitossa mitään "uutta ilmettä" ja remonttia! Vanhat ostoskeskukset on valoisia ja kodikkaita. Uudet ja rempatut harmaita ja tyhjiä putkihelvettejä. Lisäksi remppa karkoittaa loputkin asiakkaat, eivät palaa takaisin sitten kun tusinaremontti on valmis.

Forumin ongelma on valikoima. Ei siellä ole mitään erityistä. Victorias Secret ehkä, muuten kauheaa rytkyä ja roinaa.

Vierailija
66/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole jo tarpeeksi tavaraa nurkissa! Aika itsekeskeistä ajatella, että kun minä olen shoppaillut ja elänyt kulutusjuhlaa riittävästi, tarjonta voidaan lopettaa kaikilta.

Verkko-ostaminen on ihan pe r seestä. Haluan nähdä ja tunnustella tavaraa ennen ostamista. Erikoisliikkeitä tarvitaan edelleen!

Vierailija
67/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisimmat tavaraliikkeet on netissä. Kauppakeskuksissa kiinnostaa lähinnä ruoka jos on hyvää seuraa.

Vierailija
68/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähitisin Helsingin ydinkeskustaan? En pääse sinne omalla autolla, tai jos pääsenkin, parkkimaksu on liian korkea, eikä oikeastaan huvita shoppailla niin, että koko ajan pitää miettiä kellosta milloin parkkiaika loppuu. Bussilla matkaan menee edes takaisin liian kauan, on muutakin tekemistä, enkä jaksa raahata ostoksia ahtaassa kusenhajuisessa bussissa. Keskusta on täynnä epämääräistä porukkaa. Ja ennen kaikkea, vihreä puolue on tehokkaasti viestinyt ja toiminnallaan osoittanut, ettei minua kaivata Helsingin keskustaan, koska tykkään liikkua omalla autolla ja omalla aikataulullani. Siispä suuntaan ostosmatkani Turkuun, Lahteen tai Tampereelle tai vaikka lentäen viikonloppureissulle Tukholmaan. Päivittäisostokset hoituvat netissä tai asuinalueen lähikaupoissa. Helsingin keskustassa ei ole minulle mitään. Pistäkööt vihreät pystyyn vaikka viljelypalstan keskelle kauppatoria ja hippikommuunin sinne Forumiin.

Vierailija
69/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole jo tarpeeksi tavaraa nurkissa! Aika itsekeskeistä ajatella, että kun minä olen shoppaillut ja elänyt kulutusjuhlaa riittävästi, tarjonta voidaan lopettaa kaikilta.

Verkko-ostaminen on ihan pe r seestä. Haluan nähdä ja tunnustella tavaraa ennen ostamista. Erikoisliikkeitä tarvitaan edelleen!

No miksi et ole käynyt ostoksilla niin ahkerasti, että liikkeitä ei tarvitsisi lopettaa?

Vierailija
70/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähitisin Helsingin ydinkeskustaan? En pääse sinne omalla autolla, tai jos pääsenkin, parkkimaksu on liian korkea, eikä oikeastaan huvita shoppailla niin, että koko ajan pitää miettiä kellosta milloin parkkiaika loppuu. Bussilla matkaan menee edes takaisin liian kauan, on muutakin tekemistä, enkä jaksa raahata ostoksia ahtaassa kusenhajuisessa bussissa. Keskusta on täynnä epämääräistä porukkaa. Ja ennen kaikkea, vihreä puolue on tehokkaasti viestinyt ja toiminnallaan osoittanut, ettei minua kaivata Helsingin keskustaan, koska tykkään liikkua omalla autolla ja omalla aikataulullani. Siispä suuntaan ostosmatkani Turkuun, Lahteen tai Tampereelle tai vaikka lentäen viikonloppureissulle Tukholmaan. Päivittäisostokset hoituvat netissä tai asuinalueen lähikaupoissa. Helsingin keskustassa ei ole minulle mitään. Pistäkööt vihreät pystyyn vaikka viljelypalstan keskelle kauppatoria ja hippikommuunin sinne Forumiin.

Vali vali. Keskustan alla on valtavia parkkihalleja mihin saa auton aina eikä se pysäköinti niin kallista ole

Vierailija
71/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali vali. Keskustan alla on valtavia parkkihalleja mihin saa auton aina eikä se pysäköinti niin kallista ole

Mulla ei ole edes autoa ja kotoani Helsingin rajalle on vain noin 3 km, mutta en minäkään käy Helsingin keskustassa. Ei siellä ole mulle mitään. Kaiken tarvitsemani ja haluamani saan muualtakin. 

- eri

Vierailija
72/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vihervassarit!

Ole hyvä! Me maksamme isoilla veroilla sinunkin lorvimisen.

Vierailija
73/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ollut puolityhjä jo noin 2010 lähtien. Se pilattiin niillä tunneleilla jotka teki siitä metroaseman näköisen. Tuntuu että jokainen oviaukko johtaa junaan, puuttuu vaan joku lipuntarkistuspuomi. 

Olen tarpeeksi vanha muistamaan kuinka Forum rempattiin ja kuinka se oli hauska. Alakerrassa oli hyviä ruokapaikkoja. Nyt siellä on kellarigigantti, tai onko sitäkään enää.

Vierailija
74/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi vähän ysärimeininkiä kun tavarat mentiin varta vasten ostamaan Forumista/Stokkalta/Aleksanterinkadulta.

Vierailija
75/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Eipä olekaan tullut käytyä siellä pitkään aikaan... Ei ole ollut mitään asiaa...

Kävin noin puoli vuotta sitten. Se oli kummallinen, suurin osa liikkeistä peitetty kivannäköisillä mainosseinillä, "tähän on ihan kohta tulossa jotain". Mutta mitään ei ole siis tulossa. Ehkä sen voisi muuttaa asunnoiksi. Tai hotelliksi. Tai kylpyläksi.

Vierailija
76/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbosta on tullut uusi keskusta. Ja Tikkurilasta. Eiraan jää miljonäärimummot ja lähetystöt.

Vierailija
77/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyisin ole enää muodikasta koko ajan ostaa lisää krääsää ja vaatteita. Ihmisillä on kaapit ja komerot jo täynnä muutenkin. Kaikki jotka tunnen, haluavat päästä kamasta eroon, eivät haalia sitä lisää. Krääsäparatiisien aika oli ja meni - ja hyvä niin!

Tämä. Nyt on kierrätyksen ja säästäväisyyden aika. Vastuullisin vaate on se, joka löytyy omasta kaapista.

Vierailija
78/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kyllä koko Helsinki on nyt tungokseen asti täynnä väkeä kaupoissa

Jopa rasittavan paljon tänäänkin

Vierailija
79/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Forum ole ehkä ensimmäinen ostari ikinä stadin ydinkeskustassa? Kaipaisi uuden ilmeen ja perusteellisen remontin.

Ei hitossa mitään "uutta ilmettä" ja remonttia! Vanhat ostoskeskukset on valoisia ja kodikkaita. Uudet ja rempatut harmaita ja tyhjiä putkihelvettejä. Lisäksi remppa karkoittaa loputkin asiakkaat, eivät palaa takaisin sitten kun tusinaremontti on valmis.

Forumin ongelma on valikoima. Ei siellä ole mitään erityistä. Victorias Secret ehkä, muuten kauheaa rytkyä ja roinaa.

Valikoima ja valikoima.

Valikoima on just sellainen, mikä niissä liikkeissä on, jotka ovat sieltä myyntitilaa vuokranneet.

Ei Forum rakennuksena tai muutoinkaan päätä, mitään mistään valikoimista..

Se vuokraa myyntitilaa kaikille brändeille ja liikkeille, jotka sinne haluaa tulla.

Niin kauan tyhjiä tiloja riittää.

Mutta kun liikkeillä ei kauppa kannata, ei ole tarpeeksi asiakkaita, he irtisanovat vuokrasopimuksen ja lopettavat liikkeen.

Tuollaissa Forumin kaltaisissa kauppakeskuksissa in paljon eri ketjujen myymälöitä, mutta nekin lähtee, jos kauppa ei käy, sillä vuokrat ovat hulppeita.

Vierailija
80/251 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Ab lipulla pääsee isoon omenaan

Menen sinne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi