Helsingin ydinkeskustan Forum tyhjenee liikkeistä
HS: "Helsingin keskustassa kauppakeskus Forumissa ostoksilla käyvät asiakkaat saavat nyt todistaa autiota näkyä."
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008945206.html
Kommentit (251)
90-luvulla tuli vielä käytyä Forumissa, mutta vuosi vuodelta se vain muuttui tylsemmäksi, kunnes lakkasin käymästä kokonaan. Viimeksi kävin siellä Mäkissä, joskus 5v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kamppi on se joka selviää ja on kiinnostava
Bussit
Ravintolat
Liikkeet
Muji
Mitä Mujissa muka on? Ylihinnoiteltua perustavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Me maalaiajärjellä varustetut mainitsimme jo vuosikausia sitten tästä kauppakeskuskuplasta. Noita hirvityksiä on noussut ympäri Suomen kuin sieniä sateella ja nyt ne sitten tyhjenevät. Olen vahingoniloinen. :D
Säälittävää ja sairasta olla vahingoniloinen tuosta asiasta. Siellä on kuitenkin töissä ihmisiä. jotka tarvitsevat palkkansa.
Rakentakaa nyt ne ihanat VIHREÄT BULEARDIT KÄVELYKATUINEEN!
,,,,varoittiko joku tästä vihreitä?
Kunnon basaari vaan. Lisää huumeidenkäyttöhuoneita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamppi on se joka selviää ja on kiinnostava
Bussit
Ravintolat
Liikkeet
MujiMitä Mujissa muka on? Ylihinnoiteltua perustavaraa.
Onneksi sinä voit aina käydä naapurissasi sijaitsevassa pelto-Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Me maalaiajärjellä varustetut mainitsimme jo vuosikausia sitten tästä kauppakeskuskuplasta. Noita hirvityksiä on noussut ympäri Suomen kuin sieniä sateella ja nyt ne sitten tyhjenevät. Olen vahingoniloinen. :D
Olet vahingoniloinen? Miksi ihmeessä? Olen aina ihmetellyt pikkusieluisia ihmisiä, jotka saavat iloa muiden epäonnesta. Outoa minusta.
Hauskin kohta on jutun lopussa oleva oikaisu: Forum ei sijaitse Mannerheiminkadulla vaan Mannerheimintiellä 😅
Hyvä Hesari!
Tosiasiassa ostovoima ja kulutus on vähentynyt jo 10-15 vuotta. Kun näitä uusia shoppailukeskuksia nousee koko ajan ympäri maata, asiakkaat jakautuvat niin paljon, että väkisinkin kalliimpien vuokrien tilat täytyy lopettaa.
Valitettavasti kaupan/palvelualan työpaikat vähenee lähivuosina. En tiedä miten asia pitäisi ratkaista, mutta kaupunkikeskustat autioituvat väistämättä, jos mitään ei tehdä.
Toisaalla hyvä, että ketjuliikkeiden tuottama kiinakrääsä on menettänyt hohtonsa, ja ihmiset panostavat laatuun ja kierrätykseen/ kirppareihin.
Stadin (ja muihinkin) keskustoihin jää enää laitapuolen kulkijat, keskenään rähisevät nistit, ma_mulaumat, ohikulkijat, ihmettelevät turistit ja julkiset/ hallintorakennukset.
Ongelmaa pitäisi avata maantiedon ja kauounkisuunnittelun, sekä poliittisen päätöksenteon avulla. Talouden ja kaupan vaikutusvirroille (sijoittajat) emme mahda mitään.
Arvaan, että Tukholman malliin. Luin aikoinaan jutun, jossa ostarista tehtiin jättikirppari. Siis ihan tyylikäs, erityyppisiä kauppoja. Forumiin tulee siis jokin kahvilaviritelmä ja kirppareita. Siinä toteutuu vihreä unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vahingoniloinen? Miksi ihmeessä? Olen aina ihmetellyt pikkusieluisia ihmisiä, jotka saavat iloa muiden epäonnesta. Outoa minusta.
Olen vahingoniloinen siksi, koska olen aiheesta jauhanut jo aikapäiviä sitten ja koko ajan, mutta silti tämä jo ajat sitten tiedossa ollut asia on nyt sitten muka jokin yllättävä juttu. Ei ole ollut yllätys minulle ainakaan kymmeneen vuoteen mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää ja sairasta olla vahingoniloinen tuosta asiasta. Siellä on kuitenkin töissä ihmisiä. jotka tarvitsevat palkkansa.
V--tu mikä toope. Aina on hyvä että ahneille porvareille käy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vahingoniloinen siksi, koska olen aiheesta jauhanut jo aikapäiviä sitten ja koko ajan, mutta silti tämä jo ajat sitten tiedossa ollut asia on nyt sitten muka jokin yllättävä juttu. Ei ole ollut yllätys minulle ainakaan kymmeneen vuoteen mitä tuleman pitää.
Ja miksi se siis tuottaa sinulle iloa? Koska olit oikeassa ja tunnet itsesi nyt paremmaksi/fiksummaksi kuin muut? Olet varmaan sitä tyyppiä, joka iloitsee myös, kun tupakoitsija sairastuu keuhkosyöpään tai ilman kypärää pyöräillyt kuolee jäädessään auton alle? "minähän sanoin!"
Vierailija kirjoitti:
Kalliit vuokrat pieni myynti
Tämä on totta. Isä aikanaan oli vuokralla siellä ja kertoi että vuokrat on todella isot. Kuitenkin hänellä tieto oli kun pitkä kokemus johtajana ja yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa ostovoima ja kulutus on vähentynyt jo 10-15 vuotta. Kun näitä uusia shoppailukeskuksia nousee koko ajan ympäri maata, asiakkaat jakautuvat niin paljon, että väkisinkin kalliimpien vuokrien tilat täytyy lopettaa.
Valitettavasti kaupan/palvelualan työpaikat vähenee lähivuosina. En tiedä miten asia pitäisi ratkaista, mutta kaupunkikeskustat autioituvat väistämättä, jos mitään ei tehdä.
Toisaalla hyvä, että ketjuliikkeiden tuottama kiinakrääsä on menettänyt hohtonsa, ja ihmiset panostavat laatuun ja kierrätykseen/ kirppareihin.
Stadin (ja muihinkin) keskustoihin jää enää laitapuolen kulkijat, keskenään rähisevät nistit, ma_mulaumat, ohikulkijat, ihmettelevät turistit ja julkiset/ hallintorakennukset.
Ongelmaa pitäisi avata maantiedon ja kauounkisuunnittelun, sekä poliittisen päätöksenteon avulla. Talouden ja kaupan vaikutusvirroille (sijoittajat) emme mahda mitään.
Hesan voisi siirtää Heinolaan. -Valtaa pitävä vanhan rahan mätä pysäyttaa kehityksen.
Jutun hauskinta antia on ostarin pomon tai mikälie se nyt olikin tsemppiviestit itselle, että kaikki on hyvin.
Luuleeko se oikeasti, että hommat hoituu, kun selittää vaan asiat paremminpäin vai pitäiskö ihan oikeasti miettiä, että mistä kauppakeskuksen tyhjeneminen johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Sinne tulee suurmoskeija ja ihania bössybasaareja. Vihreiden puoluetoimisto tulee myös.
Hyvä, pysyypä persulit poissa.
Tietyistä merkeistä huomaa että kyseessä on persulina -ketju.
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, että Tukholman malliin. Luin aikoinaan jutun, jossa ostarista tehtiin jättikirppari. Siis ihan tyylikäs, erityyppisiä kauppoja. Forumiin tulee siis jokin kahvilaviritelmä ja kirppareita. Siinä toteutuu vihreä unelma.
Missä tuollainen on, onko vielä pystyssä? Kävisin mielelläni.
Autolla pääsee, asiointi on mukavaa helppoa. Jotain erikoisostosta varten voisin lähteä julkisilla Foorumiin.
Minusta siihen voisi rakentaa jotain kuntoilujuttuja, vaikka tenniskenttiä.