Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kanssamammat, käytättekö vielä pillifarkkuja/jeggingssejä? Käyn vaatekaappia läpi

Vierailija
16.07.2022 |

Kahteen vuoteen en ole tarvinnut siistimpiä housuja. Onnekseni vanhat housut näyttävät istuvan hyvin, mutta onko aika ajanut näistä ohi?

Lisäsin kolmannen monissa vaateketjuissa suositun vastausvaihtoehdon, jotta sitä ei tarvitse erikseen kirjoittaa.

Vela-mamma 43 v kesäsiivouksen parista

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hankkimiani vaatteita kunnes hajoavat, ylikulutus ja muodin perässä rimpuilu on tuhlausta ja ylikulutusta.

Vierailija
2/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Näytän ihan kauhealta muodikkaissa jättihousuissa.

N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis yhdet halpisjeggingsit, jotka menisivät hyvin esim. pitkien neuleiden kanssa, ja parit vähän siistimmät kapeat elastaanifarkut.

Kai on vain pakko katsoa, miltä näyttää omaan silmään eri yläosien kanssa.

En tiedä kehtaako noita edes laittaa uffin laatikkoon, vaikka pitokertoja ei ole kuin pari.

Asun hipsterialueella, täällä ei näy kuin mutsifarkkuja.

Ap

Vierailija
4/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Tykkään löysistä paidoista ja niiden kanssa taas sopii tiukka alaosa. Venyvät pillifarkut ovat myös rennot jalassa. Kropassanikaan ei ole vikaa. Miksi piilottaisin timmin pepun ja kapeat jalkani. Muodista ei tarvitse kopioida aina ihan kaikkea. 

Vierailija
5/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uff ei ole ekologista, ne vaatteet päätyvät lopulta jätteeksi afrikan maaperään heikon jätehuollon takia. Jos ostat vaatteen, käytät swn itse puhki.

Vierailija
6/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän hankkimiani vaatteita kunnes hajoavat, ylikulutus ja muodin perässä rimpuilu on tuhlausta ja ylikulutusta.

En ole ostamassa uusia tilalle, mietin vain, olisiko näillä paikkansa kierrätyksessä vai kaapissani.

Tosin parhaat työhousuni hajosivat juuri, näistä ei oikein ole korvaajiksi.

Ap

Vierailija
7/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Tykkään löysistä paidoista ja niiden kanssa taas sopii tiukka alaosa. Venyvät pillifarkut ovat myös rennot jalassa. Kropassanikaan ei ole vikaa. Miksi piilottaisin timmin pepun ja kapeat jalkani. Muodista ei tarvitse kopioida aina ihan kaikkea. 

Eiväthän nykyfarkut mitään piilota? Itse asiassa vaativat aika paljon vyötäröltä.

Vierailija
8/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uff ei ole ekologista, ne vaatteet päätyvät lopulta jätteeksi afrikan maaperään heikon jätehuollon takia. Jos ostat vaatteen, käytät swn itse puhki.

Pikamuodin kaikki vaiheet pitäisi kieltää.

Vierailija
9/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muodista mitään. Kommentoin vaan että respektiä vastausvaihtoehdoista. 🤣

Vierailija
10/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Taidan säilyttää nämä.

Olen siirtynyt elastaanittomiin vaatteisiin kaikessa missä voin.

Ehkä pysyn alusvaatteiden ja farkkujen suhteen ylpeästi elastaanimammana.

Ap

Vierailija
11/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ja puoli tuntia sekä joitakin sovituksia myöhemmin on helppo todeta, että mammat ovat jälleen oikeassa:

- vuosikertapersekin näyttää hyvältä elastaanifarkuissa

- kaikki, oikeasti kaikki, vaatteeni kunnon vanhanajan mekkoja lukuunottamatta sopivat käytettäväksi noiden farkkujen kanssa. Topit, t-paidat, paitapuserot, takkimekot, kimonotakit, neuleet, kaikki sopii.

Lähin vaatekeräyslaatikkoni ei ole UFF:in, vien sinne hyvällä omallatunnolla muovikassillisen hylkäämiäni vaatteita. Lisäksi leikkiminen räsyiksi muutaman loppuunkuluneen paidan. Ovat elastaanittomia ja toimivat hyvin siivouksessa. Pesin lattiat ja kylppärin ihan siitä ilosta :D

Nostin kaapista vaatetangolle muutaman unohtuneen helmen. Siirsin yöpaitakäyttöön pari Noshista tilaamani erehdystä. Ei voi mitään, tunikat eivät ole minua varten.

Ja nyt on vaatekaappi tikissä EIKÄ TARVITSE OSTAA MITÄÄN.

Sori siitä, kapitalismi :)

Ap

Vierailija
12/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne sivuun, ne palaavat sitten joskus takaisin.

Kaduttaa että laitoin joitain vaatteita kirppikselle ihan siksi vaan että muoto ei ollut muotia, kun sitten heti taas jo olikin. Säästä ainakin lempparit ja kaikki hyväkuntoinen hyvinistuva.

Vierailija
13/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mikä on muodissa tuijottelu kannattaisi lopettaa viimeistään 35v ja käyttää näitä vaatteita, jotka itsellen sopii, joissa on hyvä olla tms. Jotkut suorat housutkin nyt pysyy klassikkona vuosikausia vaikka näitä ei perusarjessa tarvitsekaan. Käyvät hyvin kuitenkin alaosaksi juhliin, hautajaisiin tms ja miksei töihinkin vaikka jonkun neuleen kaveriksi, hyvin skarppaa olemusta mutta ei ole liian överivirallinen( ellei toki työnkuva sitä överia vaadi). Hipsterit saavat kulkea mutsifarkuissa ja parin vuoden päästä ovat dumpaamassa näitä uffiin, siksi klassikot rulettaa ja mielestäni pillifarkutkin sitä osittain ovat. Hyvä että sait kasattua itsellesi toimivan vaatekaapin olemassaolevista vaatteista :)

Vierailija
14/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän pillifarkkuja kun laitan "parempaa" päälle. Normaalisti on tuulihousut jalassa ulkona. Ihanaa asua täällä pikkukaupungissa, ei tarvitse pähkäillä joutavien pukeutumisongelmien kanssa.

Vierailija
15/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat Uffille jotain, mikä ei ole muotia, eli ei mene heidän secondhandsissa kaupaksi, se päätyy jätteeksi kehitysmaihin.

Vierailija
16/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on siis yhdet halpisjeggingsit, jotka menisivät hyvin esim. pitkien neuleiden kanssa, ja parit vähän siistimmät kapeat elastaanifarkut.

En tiedä kehtaako noita edes laittaa uffin laatikkoon, vaikka pitokertoja ei ole kuin pari.

Ap

Missä on joku hipsterialue? En ainakaan täällä Helsingissä tiedä sellaista aluetta

Vierailija
17/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini siivosi pillifarkut kaapistaan, kun ei enää kelvannut. Minä sitten otin hyvät ja sopivat omaan vaatekaappiin.

Vierailija
18/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeggingssejä voi ainakin käyttää. Sopii muidenkin farkkuvaatteiden farkkupaidan, farkkumekon, farkkutakin kanssa. Ainakin itse käytän. Usein ei kannata käyttää tiukkoja housuja.

Vierailija
19/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se mikä on muodissa tuijottelu kannattaisi lopettaa viimeistään 35v ja käyttää näitä vaatteita, jotka itsellen sopii, joissa on hyvä olla tms. Jotkut suorat housutkin nyt pysyy klassikkona vuosikausia vaikka näitä ei perusarjessa tarvitsekaan. Käyvät hyvin kuitenkin alaosaksi juhliin, hautajaisiin tms ja miksei töihinkin vaikka jonkun neuleen kaveriksi, hyvin skarppaa olemusta mutta ei ole liian överivirallinen( ellei toki työnkuva sitä överia vaadi). Hipsterit saavat kulkea mutsifarkuissa ja parin vuoden päästä ovat dumpaamassa näitä uffiin, siksi klassikot rulettaa ja mielestäni pillifarkutkin sitä osittain ovat. Hyvä että sait kasattua itsellesi toimivan vaatekaapin olemassaolevista vaatteista :)

Kyllä jotensakin näin itsekin ajattelen :)

Olen jo useamman vuoden pyrkinyt siihen, että ostan vain kestäviä, mieluiten kotimaassa tai ainakin Euroopassa valmistettuja vaatteita. Lempivaatteita parsin niin kauan kuin siitä on apua, ja suurin osa viime vuosina ostetuista on lempivaatteita.

Elastaanifarkuille olen etsinyt korvaajaa, turhaan.

Olen itsekin ilahtunut siitä, miten yhdisteltävä vaatevalikoimastani on tullut. En ehkä ihan ole kapselipukeutuja, mutta edes vähän sinnepäin :)

Ap

Vierailija
20/31 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä on joku hipsterialue? En ainakaan täällä Helsingissä tiedä sellaista aluetta

Etkö? En nyt ihan tarkkaan haarukoi, missä asun, mutta Kalliossa sellaisella alueella, jossa todella näkyy mutsifarkkua, viskoosipaitaa, tyttölippiksiä ja juuri oikealla lailla roikkuvaa kukkamekkoa ja järeitä klopoja.

Minusta on hauska katsella näitä nuoria pukeutuvia esimerkiksi Harju 8:ssa. En kuitenkaan koe tyyliä ihan omakseni.

Ap