Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevaa sähkökriisiä varten olen tehnyt kaiken mahdollisen

Vierailija
16.07.2022 |

Olen alikellottanut pöytätietokonettani, säätänyt näyttöjen kirkkaudet minimiin ja jättänyt useiden lamppujen valaisimiin vain yhden sähköpihin led-lampun. Jääkaappia ja pakastinta aloin pikkuhiljaa täyttelemään tyhjillä muovirasioilla, jotta vähemmän viileää ilmaa karkaisi harakoille aina kun avaan oven. Sammuttelen aina kaiken turhan mitä en käytä. Saunomisen lopetin ja pesutilan lattialämmitys pienimmällä säädöllä. Sitten vaan toivomaan että selviää jotenkuten siedettävillä sähkölaskuilla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunomisen ja pesutilan säästötoimenpiteitä lukuun ottamatta säästät noilla toimilla ehkä pari euroa vuodessa. Kannattiko?

Vierailija
2/6 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunomisen ja pesutilan säästötoimenpiteitä lukuun ottamatta säästät noilla toimilla ehkä pari euroa vuodessa. Kannattiko?

Kyllä luulen että näillä ja tulevilla sähkönhinnoilla säästää vähän enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen itsekin. Tämä tietokone lähtee ensi viikolla jollekin, kuka tarvitsee.

Mökkiäni lämmitän koivuhaloilla. Puhelinta en tarvitse. Jos jollakin on asiaa niin tulkoot käymään.

Vierailija
4/6 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydensin puuvarastot talvea varten. Talvella annan huoneiden lämpötilan laskea 18-19 asteeseen. Käyn suihkussa vain työpaikalla.

Tavoite on pitää kuukausikulutus 1500 kWh:n alla kylmimpäänkin aikaan. Hinta mulle tällä hetkellä 15 senttiä kWh, joten siirtoineen ja veroineen olisi odotettavissa noin 300 sadan euron laskuja talvella. Se olisi ok. Viime talvena suurin oli 180.

Toivottavasti tulee lauha talvi.

Vierailija
5/6 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pistetään yläkerta peruslämmölle ja nukutaan alakerrassa. Käyn suihkussa harvemmin ja lämmintä vettä yritetään säästää. Muuten elellään suht normaalisti.

Vierailija
6/6 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pistetään yläkerta peruslämmölle ja nukutaan alakerrassa. Käyn suihkussa harvemmin ja lämmintä vettä yritetään säästää. Muuten elellään suht normaalisti.

Talveksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan