Jos lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa
140 000€, niin miten esim Julianna Kovasen perheellä on varaa lapsiin? 13 lasta tekee silloin 1 820 000 euroa.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tarvi itse maksaa.
Mutta, kun heillä mies käy töissä, on asuntolainaa, niin ei sitä rahaa sossusta niin vaan saa.
Tää 140 000e on jonkun yläkanttiin laskettu arvio.
Ja moni taitaa unohtaa, ettei se lapsi tarvitse niitä uusimpia vaunuja sähköllä tai sitteriä keinuttavalla ominaisuudella. Tai taaperolle ei tarvitse vuoteen ostaa kenkiä 20 paria, viittä toppahaalaria tai sitä viittä välikausi asua! Tarvitseeko se pipo ja haalari olla juttu Metsolaa ja gugguuta?
Ja Entäs ne tulit, harsot, vaipat ja vauvan maidot ja ruuat. Niitäkin saa edullisemmin kuin just ne kalleimmat muumivaipat! Tai puuron voi keittää hiutaleista itse kuin ostaa kaupasta niitä valmispuuroja klp hintaa 2e jolla hinnalla saa hiutaleita kokonaisen paketin!
Ihmiset rakastaa laskea yläkanttiin!
Vierailija kirjoitti:
Ja moni taitaa unohtaa, ettei se lapsi tarvitse niitä uusimpia vaunuja sähköllä tai sitteriä keinuttavalla ominaisuudella. Tai taaperolle ei tarvitse vuoteen ostaa kenkiä 20 paria, viittä toppahaalaria tai sitä viittä välikausi asua! Tarvitseeko se pipo ja haalari olla juttu Metsolaa ja gugguuta?Ja Entäs ne tulit, harsot, vaipat ja vauvan maidot ja ruuat. Niitäkin saa edullisemmin kuin just ne kalleimmat muumivaipat! Tai puuron voi keittää hiutaleista itse kuin ostaa kaupasta niitä valmispuuroja klp hintaa 2e jolla hinnalla saa hiutaleita kokonaisen paketin!
Tarvitseehan lapset harrstuksia, ei tietenkään mitään kallista mutta jotain. Sitten kouluun tarvitsee kännykän, monesti läppärinkin kotitehtäviin
Polkupyörän koulumatkoihin. Kenties joku haluaa mopon, mopokortin. Vaatteet maksaa, samoin ruoka. Asuntokin pitää olla sopivan iso ja siitä on kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni taitaa unohtaa, ettei se lapsi tarvitse niitä uusimpia vaunuja sähköllä tai sitteriä keinuttavalla ominaisuudella. Tai taaperolle ei tarvitse vuoteen ostaa kenkiä 20 paria, viittä toppahaalaria tai sitä viittä välikausi asua! Tarvitseeko se pipo ja haalari olla juttu Metsolaa ja gugguuta?Ja Entäs ne tulit, harsot, vaipat ja vauvan maidot ja ruuat. Niitäkin saa edullisemmin kuin just ne kalleimmat muumivaipat! Tai puuron voi keittää hiutaleista itse kuin ostaa kaupasta niitä valmispuuroja klp hintaa 2e jolla hinnalla saa hiutaleita kokonaisen paketin!
Tarvitseehan lapset harrstuksia, ei tietenkään mitään kallista mutta jotain. Sitten kouluun tarvitsee kännykän, monesti läppärinkin kotitehtäviin
Polkupyörän koulumatkoihin. Kenties joku haluaa mopon, mopokortin. Vaatteet maksaa, samoin ruoka. Asuntokin pitää olla sopivan iso ja siitä on kuluja.
Noitakin saa halvalla ja myös kierrätettynä. Aina ei pidä ostaa kalleinta. Nykyajan lapset on oppineet liian hyvälle, ja sitten masentaakin isompana kun pitäisi itse tienata ja ansaita kaikki tavara.
650€/kk, 18v ajan. Joo o, aika keskiarvoa tuo kai on. 300€ maksaa jo päiväkoti kuussa, siihen muu eläminen ja romppeet päälle. Sitten isompana päivähoitomaksun sijaan mm. suurempi kulutus (ruoat, tarvikkeet, sähkö, vesi, harrastukset, puhelin, netti, vaatteet yms). Teininä niitä kk-kuluja varmasti onkin.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisen tilastotieto.
Eihän sitä tarvi itse maksaa.