Kuinka pienet lapset ootte oottaneet mukaan metsään?
Kommentit (10)
Meillä mökillä isot metsäalueet ja odotin toista lastani, niin esikoinen 1v oli mukana. Maisteltiin puolukoita ja sitten mentiin kalliolle istumaan
Minä otin kuukauden vanhan jo mustikkaan mukaan, makoili vaunuissa ja minä poimin.
Ihan vauvasta asti tietenkin. Liinaan tai rintareppuun.
Vauva oli kantoliinassa ja 2,5 vuotias sisarensa keräsi omaan pieneen ämpäriin itse. Eväät mukana, niin istui välillä kivellä syömässä. Hyvä paikka niin eipä siellä tarvinnut tuntitolkulla olla.
Noh, talomme ympärillä on satoja hehtaareja metsää. Heti kun ulkoilu aloitettiin viikon ikäisenä, oltiin metsässä.
Joka vuosi tietty aina. Eka lapsi syntyi Tammikuussa eli otin 6kk ikäisenä ja toinen maalis eli sen otin 3kk ikäisenä. Ihmettelen lähinnä mistä tämä kysymys kumpuaa. Luulisi, ettei Suomi vielä ihan niin kaupunkilaistunut ole, ettei lapset metsässä kävisi.
Vasta 10v on saanut mennä metsään. Voi eksyä tai käärme puraista!
Olin tuollainen metsälapsi. Heti synnyttyäni elin metsässä, kantokopassa jo tutustuin metsään koska taloomme kuljettiin vähäistä ja kuoppaista polkua.
Kaikki päiväuneni nukuin keittiön ikkunan alla vaunuissa, nuo vaunut ovat ikkunan alla vieläkin, nyt niissä kasvaa kukkia!
Tuo metsä jatkuu Jäämerelle asti niin tiheänä että orava voisi loikkia kunnes viimeinenkin puu pohjoisessa katoaisi.
Samoin metsä jatkuu Alaskaan ja Venäjän kaukoitään, koko boreaaliselle alueelle. Olen siis jo vauvana haistellut tuota pohjoista havumetsää!
Rakastan metsää ja aina pettymyksiä kohdatessani haluaisin vaan painua metsään, mukaani ottaisin tulitikkuja ja tussarin!
Metsässä ei ole pelättävää, kaikki metsässä ovat ystäviäsi, tosin karhut ja sudet aika kiihkeitä elintilastaan ja poikasistaan, metsän rauhaa ei kannata pelätä!
Vieläkin minusta asfaltti tuntuu oudolta jalkojen alla ja kaipaan sammalmattoa, Hesessäkin pyrin vaivihkaa kulkemaan viheriöillä!
N34, luontotyöläinen
Mökille kuukauden ikäisenä. Metsää joka puolella.
Vuoden ikäisen