Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäero parisuhteessa

Vierailija
16.07.2022 |

Mulla ja miehellä ikäeroa 11 vuotta. Oon itse 30 ja mies 41. Ollaan oltu 10 vuotta pian yhdessä.

Edelleen huomaan, että joillekin naispuolisille ystävilleni meidän ikäero on ongelma. Mutta toisaalta taas mun ystävien puolisot (miehet) tulee hyvin juttuun mieheni kanssa vaikka ikäeroa olisi heilläkin joitakin vuosia.

Sitten kun katsotaan asiaa mieheni kaveripiirin kautta, niin miehille tämä ikäero ei ole ollut mikään ongelma. Heidän mielestä on jotenkin "hienoa" kun miehelläni on nuorempi vaimo. Mutta sitten näiden miehien puolisot , naiset. He eivät vieläkään hyväksy mua porukkaansa suurin osa. Muutama kelpuuttaa minut, mutta juhlissa saan istua joko yksin tai mieheni ja mieheni kavereiden kanssa , ennen kuin nämä minut hyväksyvät ihmiset tulevat paikalle.

Miksi näin? En koskaan mainosta olevani heitä muita naisia nuorempi tms. Olenko heille uhka? Jotenkin kurjaa, että aikuiset ihmiset käyttäytyy näin. Miksi nimenomaan naiset on jotenkin ennakkoluuloisia tästä ikäerosta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkää että omatkin miehet vaihtaa nuorempaan.

Vierailija
2/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse olen 40 ja minusta 30 on ihan aikuinen ihminen enkä pidä tuota ikäeroa mitenkään suurena. Toki muistan että kolmikymppisenä nelikymppinen tuntui ihan eri "sarjalta" mutta eipä kukaan kiinnitä huomiota sitten kun toinen on vaikka 50 ja toinen 60.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailen 11v nuorempaa miestä. Jostain syystä etenkin naispuoliset ystävät ja tuttavat koittavat kannustaa parisuhteeseen hänen kanssaan, vaikka ollaan kumpikin tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseen.

Miespuoliset taas suhtautuvat nuivemmin.

Miksei anneta kaikkien mennä valitsemallaan suhdepolulla ilman puuttumisia...

Vierailija
4/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailen 11v nuorempaa miestä. Jostain syystä etenkin naispuoliset ystävät ja tuttavat koittavat kannustaa parisuhteeseen hänen kanssaan, vaikka ollaan kumpikin tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseen.

syöt toisten kuormasta ja hajotat niiden maailmankuvaa.

Vierailija
5/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi menee

Vierailija
6/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ajattelevat että olet niin nuori ettet ymmärrä mistään mitään, "viisaus asuu vanhoissa naisissa" on varmaan heidän mottonsa. Miehet taas eivät niin usein välitä älykkyydestä, kunhan on kiva ja nätti.

Juu, karkeaa yleistämistä, mutta näin joissain porukoissa tapahtuu.

Vierailija
7/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ajattelevat että olet niin nuori ettet ymmärrä mistään mitään, "viisaus asuu vanhoissa naisissa" on varmaan heidän mottonsa. Miehet taas eivät niin usein välitä älykkyydestä, kunhan on kiva ja nätti.

On se kumma kun tuijotetaan vain numeroita

Vierailija
8/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älykkyys laskee ikääntyessä.

Vierailija
9/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syöt toisten kuormasta ja hajotat niiden maailmankuvaa.

Kenen kuormasta syön ja miten? Nämä parisuhdetta tuputtavat ovat itse parisuhteessa tai uusperheellisiä.

Itse olen jo pitkän avoliiton kokenut, lapset tehnyt eikä uusperheily kiinnosta.

Vierailija
10/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo parikymppisestä ajattelisin noin, mutta kolmekymppinen voisi olla periaatteessa vaikka jo isoäiti (saanut lapsen 15 v, tämä oman lapsen 15 v). Siis tottakai 30 v on nuori mutta ei nyt niin nuori että rupeaisin suhtautumaan eri tavalla kuin omanikäisiini nelikymppisiin, ellei tämä itse jotenkin korostaisi nuoruuttaan.

Vierailija
11/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti tuollaiseen ikäeroon suostuvaa naista ajatellaan tiettyjen arvojen kautta. Onko naimassa rahaa eli siksi huolii paljon vanhemman miehen koska mies paljon varakkaampi. Vai etsiikö vanhempaa miestä huonon isäsuhteen takia? Vai onko vaan tyhmä?

Anteeksi ap mutta näin osa ihmisistä ajattelee naisesta joka päätyy merkittävästi vanhemman miehen seuraan.

Naiset voivat kokea sinut uhaksi. Kuten itsekin totesit niin miehet kokevat että miehesi onnekas kun nuori nainen. Sehän tarkoittaa että nämä miehet vaihtaisivat pian omat vaimonsa nuorempaan jos tilaisuus tulisi sinä muistutat näitä naisia tästä uhasta. Ja tavallaan yllytät muita miehiä etsimään tätä vaihtoehtoa näyttämällä että kyllä vanhalla miehellä on saumaa nuoreen naiseen.

Toisaalta voi olla että teillä on vain erilaiset elämäntilanteet näiden naisten kanssa ja siksi ei löydy niin helposti yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Tai muuten kemiat ei kohtaa eikä asialla välttämättä ole mitään tekemistä ikäsi kanssa.

Vierailija
12/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti tuollaiseen ikäeroon suostuvaa naista ajatellaan tiettyjen arvojen kautta. Onko naimassa rahaa eli siksi huolii paljon vanhemman miehen koska mies paljon varakkaampi. Vai etsiikö vanhempaa miestä huonon isäsuhteen takia? Vai onko vaan tyhmä?

Anteeksi ap mutta näin osa ihmisistä ajattelee naisesta joka päätyy merkittävästi vanhemman miehen seuraan.

Naiset voivat kokea sinut uhaksi. Kuten itsekin totesit niin miehet kokevat että miehesi onnekas kun nuori nainen. Sehän tarkoittaa että nämä miehet vaihtaisivat pian omat vaimonsa nuorempaan jos tilaisuus tulisi sinä muistutat näitä naisia tästä uhasta. Ja tavallaan yllytät muita miehiä etsimään tätä vaihtoehtoa näyttämällä että kyllä vanhalla miehellä on saumaa nuoreen naiseen.

Toisaalta voi olla että teillä on vain erilaiset elämäntilanteet näiden naisten kanssa ja siksi ei löydy niin helposti yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Tai muuten kemiat ei kohtaa eikä asialla välttämättä ole mitään tekemistä ikäsi kanssa.

Vai, että yllytän muitakin tällaiseen. Ei ei ei... meidän suhteessa ei todellakaan ole tällaista ajatusta, että haluamme näyttää, että tämä on mahdollista.

Ja itseasiassa elämäntilanteet aika samoja, perheellisiä kaikki.

Vierailija
13/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa varsinkin noin että 30 ja 40v, sillä omassa läheisimmässä kaveriporukassa itse olen 32, vanhin 40 ja nuorin 30. Ja en näe mitään iän tuomaa eroa meidän jutuissa.

Vierailija
14/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen epävarma piilonarsistisuuteen taipuvainen nainen, joka kuvittelee olevansa hirveän merkittävä ihminen muidenkin elämässä, vaikka oikeasti ketään ei sen kummemmin kiinnosta hänen juttunsa, mikä on normaalia.

Janoaa valtavasti huomiota ja hyväksyntää, ja kun ihailua ei tipu, hän kehittelee ihmeellisen teorian hyväksymättömyydestä, kateudesta tms. Ja toki vielä tuo kliseinen "miehet on niin paljon kivempia ja rennompia, ihihii".

Vierailija
15/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen epävarma piilonarsistisuuteen taipuvainen nainen, joka kuvittelee olevansa hirveän merkittävä ihminen muidenkin elämässä, vaikka oikeasti ketään ei sen kummemmin kiinnosta hänen juttunsa, mikä on normaalia.

Janoaa valtavasti huomiota ja hyväksyntää, ja kun ihailua ei tipu, hän kehittelee ihmeellisen teorian hyväksymättömyydestä, kateudesta tms. Ja toki vielä tuo kliseinen "miehet on niin paljon kivempia ja rennompia, ihihii".

Hei ap tässä, en tunnista itseäni tästä sinun kuvailusta. Porukassa asiat kyllä ovat näin, että selkeästi mua ei hyväksytä ja Mitä todennäköisemmin iän takia

Vierailija
16/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-32 on about se väli, jolla nainen pystyy tehokkaimmin ulosmittaamaan seksuaalisen arvonsa.

Se että olet 10 vuotta nuorempi kuin muut naiset, tuntuu naisille samalta kuin miehille se, kun tavismiesten porukkaan tulee joku bodari, jonka haukkari on isompi kuin tavismiehen reisilihas.

M39

Tää oli hyvä

Vierailija
17/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on ollut oma kaveripiiri jo vuosia. Naiset ovat vähän tällaisia, että ei aina hyväksytä mukaan

Vierailija
18/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä ikäerolla jos muuten kaikki toimii

Vierailija
19/19 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan voi olla hyvinkin älykäs. Ikä ei lisää älykkyyttä, viisautta ehkä kyllä.

Ehkä kymmenen vuotta ikäeroa näiden vaimojen välillä on niin pieni ikäero, että mahdollinen ulkopuolelle jättäminen ei johdu siitä. Siis siinä mielessä, etteikö löytyisi yhteistä.

Jokin muu syy siis. Ovatko muut olleet mukana pidempään. Onko ap erityisen viehättävä, se saattaa aiheuttaa kateutta ja halua aiheuttaa aplle ikäviä tuntemuksia. Poikkeaako ap tyyliltään muista. Jne.

On myös mahdollista sellainen ikävä aika yleinen ilmiö, että joku porukassa jätetään ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi