imetystee
Kuinka paljon te juotte päivässä mammateetä? Niitä näytti olevan kahta eri merkkiä myynnissä. Kumpi on mielestäsi parempi vai onko se ihan sama kumpaa käyttää?
Kommentit (2)
Itse olen nyt juonut Vauvaniloa muutaman päivän - tuossa kun tuntui, että imetyskriisi pukkasi yhtäkkiä päälle! Rinnat tuntuivat ihan tyhjiltä ja vauva tuli kärsimättömäksi odottamaan herumista, meinasi oikein ruveta lakkoilemaan! Mutta vauva on kyllä vain lisännyt maidontuotantoa tiheämmillä syönneillä, erityisesti yöaikaan. No, kuitenkin, muutamassa päivässä rinnat tuntuvat palanneen taas entiseen " vauhtiinsa" , eli maitoa tulee jälleen runsaasti. En sitten tiedä, kuinka paljon teen juomisella on tämän kanssa tekemistä, mutta paljon olen kuitenkin sitä viime päivinä juonut, siis n. 2 litraa päivässä! Juttelin Bebes-liikkeessä imetystukihenkilön kanssa, joka sanoi, että " teestä on kyllä hyötyä, mutta että sitä pitää juoda kyllä aika paljon" . Enpäs silloin heti hoksannut kysyä, että mitä " aika paljon" tarkoittaa. Mutta itse siis juon aikamoisia määriä. Onneksi on hyvää!
Siitä hauduttamisesta vielä, kun tuota Vauvaniloa pitää siis hauduttaa 20-30min: minulla on melkein aina tee hautumassa. Vaikken heti sitä joisikaan, ei haittaa, kun sitä juo mielellään sekä kuumana että kylmänä.
Mukavia teehetkiä,
annelie
Olen juonut Mammateetä ja Vauvanilo-teetä molempia, vähän vuorotellen. Kovasti eroja en ole huomannut, Vauvaniloa suositellaan vain hauduttamaan pidempään, ja aina siihen ei ole aikaa.. Toisinaan juon pari mukillista päivässä, ja toisinaan menee päiviä, etten juo lainkaan. Mutta maitoa tulee nyt selvästi paremmin, kuin aiemmin. Eli uskon, että teellä on ollut ainakin jotain vaikutusta asiaan :)