Älylampun rasiakiinnitys. Voinko opetella itse?
Kun katossa pistorasia ja sellainen kruunu - mikä olikaan, että katkaisimet on useammille lampuille. Jos maksaa ammattilaiselle menee 130-170e eikä mulla ole siihen varaa.
Katon pistorasiajuttu pitäisi siis poistaa ja vaihtaa sokeripalaksi, koska lampussa ei ole töpseliä vaan ruskea sokeripala, jossa ilmeisesti kahdelle johdolle paikka. Katon systeemissä näyttäs olevan 3. Onko näitä mahdollista opetella itse netissä olevien ohjeiden perusteella? Yksi sähkömies sanoi, että kiinnitystöitä voi itse tehdä, jos osaa.
Kiitos jo etukäteen mahdollisista asiallisista vastauksista! :)
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jos on kerran älykäs lamppu, niin kai se osaa itsensä kattoon kytkeä?
Osaispa.
Käyttäjä41268 kirjoitti:
miesten hommia tuollaiset sähköhommat - jos aviomies ei ole tosi mies niin palkkaa sähkömies
Ei ole mitään aviomiestä eikä sähkäriin ole opiskelijalla varaa.
Itse poistin valaisinpistorasian ja liitin valaisimen kruunukytkentäiseen paikkaan ihan itse ilman minkäänlaista aiempaa osaamista. Lähdettiin siis ihan siitä, että isä opetti ensin nollan ja vaiheen eron ja sitten googlailin kun piti saada kruunukytkentäinen lamppu tavalliseen kytkentään ja tavallinen lamppu kruunukytkentään. 😄 Ensimmäinen oli itelle huomattavasti vaikeempi.
Kun kerran sanot että osaat kyllä lampun kytkeä ja olet pistotulpankin osannut laittaa, niin mihin sulla tökkää se pistorasian vaihto sokeripalaan? Siihenkö että siinä on se yksi ylimääräinen johto?
Ite tein muistaakseni jokseenkin tällaisella ohjeella:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10380869/kuva-kuinka-kytketaan-lamppu-(…
Eli sen ylimääräisen virtajohdon/vaiheen ruuvailin ite kiinni sokeripalan tyhjään reikään.
miesten hommia tuollaiset sähköhommat - jos aviomies ei ole tosi mies niin palkkaa sähkömies
Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com