Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisy juttuja

Vierailija
16.07.2022 |

Olen syönyt 12v e pillereitä, koen että ne vaikuttavat mielialaani sekä itku kohtauksiin.

Päivittäin hormoneiden syöminen ei enään houkuttele.
Olen 28v nainen, normaali vuoto. Mietin mirena kierukkaa, onko muilla kokemuksia onko se hyvä vaihtoehto vai mikä olisi parempi. Sen kanssa kuukautiset eivät ole niin runsaat kuin kuparikierrukan?

Luin että mikäli haen mirena kierrukan apteekista, saan siitä kela korvauksen. Olisiko tämän jälkeen viisasta mennä mieluiten yksityiselle papa kokeeseen sekä asennukseen? Missä hinnoissa nämä pyörivät?
Paikkakunta on Tampere, mikäli joku osaisi suositella täältä paikkaa.

Kiitos neuvoista, tuntuu että on jo pää sekaisin kun sen verran olen nettiä pyöritellyt.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yksityiselle gynelle, niin saat asiantuntevaa palvelua. Kyllä he neuvovat siellä, miten toimit. Ota myös huomioon se, että kierukka kestää käytössä about 5v, joten olisit sen jälkeen 33v. Jos haluat tehdä lapsia, niin kovempi homma poistaa se kierukka kuin lopettaa e-pillerit ja haluatko niitä lapsia ennen kuin olet 33v?

Vierailija
2/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen hormonien syöminen ei enää houkuta, mutta silti haluat niitä ottaa toista kautta (kohtu) 24/7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet yksityiselle gynelle, niin saat asiantuntevaa palvelua. Kyllä he neuvovat siellä, miten toimit. Ota myös huomioon se, että kierukka kestää käytössä about 5v, joten olisit sen jälkeen 33v. Jos haluat tehdä lapsia, niin kovempi homma poistaa se kierukka kuin lopettaa e-pillerit ja haluatko niitä lapsia ennen kuin olet 33v?

Miten niin kova homma? Kierukan voi hätätapauksessa poistaa vaikka itse nykäisemällä naruista, eikä se ole lääkärissäkään kuin muutaman sekunnin homma, onnistuu kunnallisellakin.

Vierailija
4/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ovat yksi suuri huijaus, jolla naiset vuosien mittaan pilaavat terveytensä ja hyvinvointinsa.

Kuparikierukka on järkivalinta. Puheet joidenkin ylimääräisten veritilkkojen menetyksen "traagisuudesta" vs. itsensä kyllästämiseen hormoneilla perustuu mm. siihen, että lääkäreilke (myös yksityisille) on kannattavampaa, kun sinä vain syöt pillerit. Sinulle se tietysti kallista, työlästä, ja jopa vaarallista.

Eli kun pyydät mielipidettä, mieti, kenen näkökulmasta sitä pyydät.

Vierailija
5/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan käytä kortsua? Tai hanki lapsia? Hedelmällisyys alkaa laskea sinun iässäsi voimakkaasti.

Vierailija
6/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen hormonien syöminen ei enää houkuta, mutta silti haluat niitä ottaa toista kautta (kohtu) 24/7?

Onkohan ap se hormoni-palstahullu.

Vierailija
7/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vuosia hormoneja, kaikkine haittavaikutuksineen vain, koska exä sanoi, että tuntuisi paljon paremmalle. Onneksi nykyinen ottaa myös vastuuta ehkäisystä, eikä halua, että syön hormoneja tai tungen kehooni jotakin vierasta

Vierailija
8/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin vuosia hormoneja, kaikkine haittavaikutuksineen vain, koska exä sanoi, että tuntuisi paljon paremmalle. Onneksi nykyinen ottaa myös vastuuta ehkäisystä, eikä halua, että syön hormoneja tai tungen kehooni jotakin vierasta

Myös keskeytetty välillä käytössä. Meillä toimii!

Vierailija
9/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoneilla ei kannata lamata hedelmällisyyttä vuosikymmenien ajan. Se voi aiheuttaa mm. kystiä munasarjoihin, ja siitä taas voi seurata hedelmättömyyttä ennen, kuin hormoneille on liian vanha (35 v).

Vierailija
10/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ihan oikeasti ovat kusetusta.

Vierailija
11/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on paljon myös valveutuneita naisia, jotka eivät alistu hormonien syöntiin. Ne eivät ole mitenkään pakollisia ja toisekseen pilaavat myös luontoa, kun päätyvät sinne ulosteidesi ja virtsasi mukana.

Vierailija
12/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Luin juuri tästä asiasta, että meillä Suomessa määrätään enemmän nuorille e-pillereitä, mutta muissa Pohjoismaissa suositellaan kondomia

Vierailija
13/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään on paljon myös valveutuneita naisia, jotka eivät alistu hormonien syöntiin. Ne eivät ole mitenkään pakollisia ja toisekseen pilaavat myös luontoa, kun päätyvät sinne ulosteidesi ja virtsasi mukana.

Olen juurikin tällainen nainen.

Vierailija
14/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erimerkkisten valmisteiden kokeilun suosittelu henkilölle, jolle yksi e-pilleri -merkki ei sovi, on suorastaan TÖRKEÄÄ. "Kokeile kaikkea vuorotellen 2-3 kk" ja toisaalta "ne on kaikki sama ainetta", kehtaa myös sanoa että "pieniä määriä" (naisgyne yksityisellä) eli kusettaa nuoria naisia päin naamaa.

Vierailija
15/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Luin juuri tästä asiasta, että meillä Suomessa määrätään enemmän nuorille e-pillereitä, mutta muissa Pohjoismaissa suositellaan kondomia

Mä tein just vähän tähän liittyen aloituksen pari päivää sitten.

Ilmeisesti nyt poistettu.

Täällä terkat tuputtaa seiskaluokkaisista alkaen pillereitä.

Haitoista ei puhuta.

Sitten ihmetellään miksi nuorilla taudit leviää.

Suurin osa terkoista saa tietysti provikat kun pillereitä menee.

Ei ne kumeista mitään saa.

Vierailija
16/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan on tämä e-pilleri kusetus saanut jatkua.

Vierailija
17/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ja isät ei tajua varoittaa tyttäriään tästä laillisesta kusetuksesta.

Vierailija
18/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä luullaan normaaliksi. Varmaan se olikin sitä joskus... puoli vuosisataa sitten!

Vierailija
19/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka maksoi joskus 50 euroa. Sillä sain ainakin vuoden vuoden ehkäisyn. Mitä maksaa hormonit samalle ajelle?

Vierailija
20/40 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein just vähän tähän liittyen aloituksen pari päivää sitten.

Ilmeisesti nyt poistettu.

Täällä terkat tuputtaa seiskaluokkaisista alkaen pillereitä.

Haitoista ei puhuta.

Sitten ihmetellään miksi nuorilla taudit leviää.

Suurin osa terkoista saa tietysti provikat kun pillereitä menee.

Ei ne kumeista mitään saa.

Jep juurikin näin. Muistan kun olin terveydenhoitajan tarkastuksessa, hän olisi halunnut mulle määrätä e pillerit. En halunnut, olin onneksi tietoinen jo silloin hormonien haitoista. Hän oli sitä mieltä, että e-pilleri olisi luotettavampi ja epäili pysyykö kondomi meillä yhdynnässä hyvin paikallaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä