Mitä syödä kun on nälkä mutta MITÄÄN ei tee mieli. Ei yhtikäs mitään. Harvinaista. En ole syönyt tänään lainkaan.
Tässä antaisin itselleni luvan vaikka tilata ruokaa jostain grilliltä. Ihan mitä vain koska en ole syönyt mitään, en ole ehtinyt.
En kuitenkaan halua mitään. En suolaista, en makeaa.
Olen ollut töissä ja tullut juuri kotiin. Yleensä tekisi mieli vaikka mitä ja joudun tappelemaan itseni kanssa, että ajatukset pysyy terveellisessä ruoassa tai että ostaisin edes huonoista vaihtoehdoista terveelisempää jos en jaksa ruokaa tehdä. Olen ylipainoinen tunnesyöppö pääosin ja aina ongelmissa ruokahaluni kanssa kun sitä on liikaa.
Nyt ei tee mieli mitään. Ei minkäänlaista ruokahalua vaikka nälkä kyllä vaivaa hieman enkä tiedä saanko nukutuksi kunnolla jos en syö. Tämä on positiivista, mielenkiintoistakin.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
No et syö sitten.
En niin, oli kuitenkin pakko tulla hehkuttamaan. On niin harvinaista, että minulta menee ruokahalu.
Olen syönyt probiootteja jonkin aikaa, yrittänyt vaalia suoliston bakteerikantaa maustamattomilla jogurteilla ja noilla maitohappobakteereilla. Lisäksi syön nyt väliaikaisesti voxraa, ehkä sekin vaikuttaa.
Outoa, mitä ruokaa vain ajattelen, niin ei nouse ruokahalua.
Ap
Mäkin olen tunnesyöppö, mutta välillä olen vuorokaudenkin syömättä kun ei vaan tee mieli. Säännöllisempi ruokailurytmi olisi varmaan paikallaan.
Mulla on yleensä rasvatonta piimää jääkaapissa. Juon sitä lasin tai kaksi rauhoittamaan vatsaa ennen nukkumaanmenoa, tai just tuossa tilanteessa että on våhän huono olo eikä tee mieli mitään, vaikka maha kurnii.
Voxra voi vaikuttaa noin, ap. Minulla menee Venlafaxin, ja sama homma: etenkään helteillä ei maistu ruoka, joskus menee pari päivää näkrimällä riisikakkuja kun ei kiinnosta mennä ruokaostoksillekaan. Samoin ruoka tai syöminen ei tuota minkäänlaista mielihyvää, poistuu vaan ärsyttävä kipu vatsasta eli nälkä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Voxra voi vaikuttaa noin, ap. Minulla menee Venlafaxin, ja sama homma: etenkään helteillä ei maistu ruoka, joskus menee pari päivää näkrimällä riisikakkuja kun ei kiinnosta mennä ruokaostoksillekaan. Samoin ruoka tai syöminen ei tuota minkäänlaista mielihyvää, poistuu vaan ärsyttävä kipu vatsasta eli nälkä lähtee.
Juu ilmeisesti voxra nyt vaikuttaa. Alkuun ei ollut mitään muutosta, ainoastaan olen kokenut itseni aika hajamieliseksi ja väsyneeksi. Nyt viikon jälkeen lääkkeen aloittamisesta huomaan, ettei oikein tee mieli ruokaa ainakaan. Mikään helle tai muu ei ole koskaan vaikuttanut ruokahaluun. Ainoastaan ketogeeninen ruokavalio ja nyt tämä. En ole nyt ketolla tai edes vhh:lla. Tämä on itselleni ihan positiivista.
Kupin teetä voisi juoda ja sitten nukkumaan, aamulla taas töihin.
Ap
Ei tarvitse syödä jos ei ole nälkä. Sun keho on käynnistänyt rasvanpolton (näemmä ekaa kertaa elämässäsi), joten se kuluttaa rasvavarantoja siihen asti kun seuraavan kerran syöt.
Ja siis yksikään läski ei kuole nälkään vaikka olisi kuukauden syömättä. Älkää pelätkö.
Kunhan muisrat nestettä. Syö jotain neutraalia vaikka kurkkua ja salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse syödä jos ei ole nälkä. Sun keho on käynnistänyt rasvanpolton (näemmä ekaa kertaa elämässäsi), joten se kuluttaa rasvavarantoja siihen asti kun seuraavan kerran syöt.
Olen pudottanut nuorena ihmisenä elämäni aikana yhteensä n. 50kg. Lihonnut välillä kymmenen tai kaksi ja taas pudottanut. Kyllä on kokemusta rasvanpoltosta. Ei kuitenkaan pitkään aikaan ja aina vaatinut kovasti psykologista työtä laihduttaminen. Sellaista perkelettä huulet purren ja nälkää useasti tuntien. Eipä siinä kun alkuun pääsee mutta kyllä minulla tahdovoimaa on. Ongelmani ovat kuitenkin syvemmällä ja joskus masennun niin, etten puoleen vuoteen pysty mitään tekemään ja olen järkyttävän ahdistunut. Sitten taas nousen ja elän. Aina toivoo, että ei masennus palaisi.
Ap
No et syö sitten.