Mies valittaa rahapulaa mutta ostelee kaikenlaisia herkkuja ja härpäkkeitä
Ja totta on, että meillä on rahasta juuri nyt todella tiukkaa. Itse en asiasta jaksa valittaa, koska mitä se auttaisi, mutta olen karsinut kaikki ostoni minimiin. Perunut netflixit, lehtitilaukset, en juuri vaatteitakaan ostele. Herkkuja noin kahden tarjouksessa olevan puolentoista litran limun verran kuukaudessa. Mutta mies valittaa ja valittaa miten ei ole rahaa edes vesilaskuun ja silti ostelee (itselleen) herkkuja ruokakaupasta koko ajan ja kaikenlaisia pikkuhärpäkkeitä kuten uusia puutarhahanskoja vaikka vanhojakin olisi jne. Tämä oli nyt tällaisen avautuminen, en edes tiedä mitä vastauksia toivon, kunhan piti päästä purkamaan.
Kommentit (6)
Minulla samanlainen. En rajua miksi aina pitää ostaa jotain uutta.
Mullakin oli tollanen valittava tuhlarimies, jätin sen kun en jaksanut sitä nihkeilyä, kuinka aikuinen mies ei tajua tehdä mitään joka kuukausittaisen ongelman eteen. Valittamalla ei ongelmat ratkea.
Kas kun et tullut ajatelleeksi purkautua aiheesta miehellesi.
Koyhäillessä tavaroiden ostelu voi tuottaa dopamiinia. Tästä syystä moni köyhä tuhlaa rahansa turhuuksiin. Eli miehen pitää löytää toinen mielihyvää tuottava juttu. Mutta nopeammin ongelmasta pääsee kun JSS.
Tuttua, mies on aivan käsi raha-asioissa ja impulssiensa viemä. Meillä tämä ratkaistiin niin, että antaa mulle n. 75 % palkastaan, tästä hoidan yhteistalouden menot ja säästöt. Loppuosansa saa sitten tuhlata mihin haluaa. Muuten aivan ihana mies, mutta ennen tätä järjestelyä oli kyllä hermot tiukalla ja ero lähellä.
Myy torissa sen auto.