Vaatimatonta elämää kaipaavia 30-40v naisia
Onko olemassa, ja jos on niin miten löydän tällaisen?
Olen itse teknisen alan asiantuntija, en mitenkään kovin isosti palkattu ja nyt jäin vielä työttömäksi, että naisen etsiminen täytyy varmaan toteuttaa sitten, kun on löytynyt uusi työpaikka. Uskon kyllä löytäväni uuden työn, ei siinä, olen hyvä ammatissani.
Haluaisin elää vaatimatonta ja rauhallista elämää jonkun naisen kanssa. Asuminen jossain kaupungin liepeillä, 40 kilsaa Helsingistä tai 30 kilsaa Turusta tai Tampereelta. Joku vanha puutalo tai joku pieni 80-90-luvun omakotitalo rempattavaksi. Harrastuksina kasvimaa, marjastus, sienestys, sekä mainittu remppaaminen. Naiselle harrastukseksi vaikka ompelu tai joku paikallinen jumppakerho. Lapsen tekeminen, jos onni on myötä. Omassa ammatissani voi tehdä etätöitä, joten etäilyä puolet viikosta ja pari kolme päivää toimistolla. Minun puolestani okei sekä se, että nainen olisi uranainen, että se, että nainen haluaisi olla kotiäiti. Kunhan vain ymmärtää molemmissa tapauksissa tilanteen rajoitteet, esim. jos kotiäitinä niin että sitten eletään niukasti.
Onko tällaisia toiveita ja arvoja mahdoton löytää naisten keskuudesta? Onko yleensäkään naisia, jotka tällaisesta unelmoivat? Tuntuu, että varsinkin koulutetuilla naisilla - niin amk kuin yo - on useimmilla jotain varsin korkealentoisia haaveita, melkeinpä sanoisin voimafantasioita, siitä että ovat jotain johtajia tai johtajan vaimoja ja pyörivät seurapiireissä ja emännöivät hienoja juhlia IG-yhteensopivassa asunnossa, mahdollisten IG-standardoitujen lasten asettuessa sopivaksi taustaksi kuvia varten. Tai sitten jotain juntti edition voimafantasioita, joissa ollaan IG-yhteensopivassa paljussa ottamassa kuvia, ja sen jälkeen mennään sisään nauttimaan IG-yhteensopiva rakennusmestari äijjjä puolison ostamasta 80 tuuman tauluTV:stä, josta streamaa Temppareita 24/7.
Kommentit (71)
Vaikutit mukavalta ja fiksulta mieheltä, mutta toi naisen harrastuksen suunnittelu oli turnoff.
Muuten kyllä hyviä ajatuksia sulla.
Osaako AP remontoida? Tällä hetkellä tarvikkeista on pulaa eikä ole ilmainen harrastus. Myös noissa taloissa on isot sähkölaskut ellet ala takkaa polttelemaan. Itseasiassa omakotiasumisesta on tulossa rikkaiden harrastus.
Jumppakerho kuulostaa minun korvissani melko ylimieliseltä ilmaisulta. Kuusikymppinen isäni käyttää vastaavanlaisia ilmaisuja, kuten "Hammaslääkärin työ on mukavaa pientä puuhailua tytöille". Mikäli kaikki naiset sinusta on edustusrouvia, niin etsit väärästä kohderyhmästä. Niitä naisia on muuallakin, et ehkä ole kiinnittänyt huomiota heihin.
Olet siis jäänyt äskettäin työttömäksi, sinulla on mielenterveysongelmia ja haluat muuttaa jonnekin keskelle korpea ränsistyneeseen murjuun nikkaroimaan? Haukut naisia ja uhriudut. Et kerro ikääsi, mutta naiselle keksit eläkeläismummoille tyypillisiä harrastuksia.
Miksi kukaan haluaisi jakaa elämänsä tuollaisen henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies korjausompelee omat vaatteensa. Hän myös pääsääntöisesti siivoaa. Minä teen ruuat. Ei hän kuitenkaan sitä vaadi, vaan sopeutuu kyllä, jos jonain päivänä en teekään ruokaa.
Mitään harrastuksia hän ei myöskään minulle määrää. Saan lähteä vaikka ulkomaanmatkalle, jos haluan.
No en minä halua, kun on niin hyvät olosuhteet kotona.
Mun hommia on vaatepesukoneen täyttö ja ruuanlaitto sekä koirien hoito. Mies tekee melkein muut asiat kotona.
Miltä kuulostaa?
Unohdin mainita petivaatteiden vaihdon, joka on myös minun hommia. Myös makutuomarina olen miehen vaateostoksilla. Siellä haen esim. sopivan kokoisia housuja sovitettavaksi sovituskoppiin.
Marjojen poimintaa harrastaa mies. Hän onkin kova poimimaan. Ei hän sitä minulta vaadi.
Niin. että minulla on melkoisen leppoista tämä kotielämä.
Mitä mieltä tämmöisestä työjaosta olette?
Ymmärsinkö oikein, että aapee haluaa jonkun remppakohteen asumukseksi naisensa kanssa?
Onko aapee kirvesmies, vai miten? Ei taida kuule joka pojalta onnistua rempat.
Meidän talossa on aiempi asukas teettänyt ammattitaidottomilla vähän remppaa. Pieleen meni.
Talo maalattu sopimattomalla maalilla. Lähtee liuskoina irti seinästä. Uusi huopakatto vuotaa.
Kaakelit on kuin pikkulapsen askartelemat pesutiloissa, ja niin edelleen.
Enpä olisi suostunut tätä ostamaan, ellei mieheni olisi taitava korjausrakentaja. Tekee ihan harrastuksenaan kotona remontteja, ja näyttää pitävän niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että aapee haluaa jonkun remppakohteen asumukseksi naisensa kanssa?
Onko aapee kirvesmies, vai miten? Ei taida kuule joka pojalta onnistua rempat.
Meidän talossa on aiempi asukas teettänyt ammattitaidottomilla vähän remppaa. Pieleen meni.
Talo maalattu sopimattomalla maalilla. Lähtee liuskoina irti seinästä. Uusi huopakatto vuotaa.
Kaakelit on kuin pikkulapsen askartelemat pesutiloissa, ja niin edelleen.
Enpä olisi suostunut tätä ostamaan, ellei mieheni olisi taitava korjausrakentaja. Tekee ihan harrastuksenaan kotona remontteja, ja näyttää pitävän niistä.
Mutta "teknisen alan asiantuntijat" ovat joka alan asiantuntijoita. Siellä sitten istutaan etätöissä asbesti- ja muun rakennuspölyn kanssa, jos nettikään tuvassa toimii.
Omakotitalon rakentaminen tai vanhan remontointi uutta vastaavaksi on eräs merkittävimmistä avioeroon johtavista syistä.
Ap unohti mainita, että naisen pitää olla myös hoikka, kapeavyötäröinen, ja rasva saa kertyä vain peppuun ja reisiin. Mitkään yksinhuoltajat eivät tietenkään kelpaa.
Ap on vanha tuttu tyyppi palstalta. Sinulle on jo monesti selitetty, että harva nykynainen haluaa elää vaatimatonta (korutonta, ankeaa, köyhää, kurjaa) elämää. Se on naisten luontoa vastaan, koska nainen miettii (alitajuisesti) aina myös jälkeläisten selviytymistä.
Korkeakoulutetut naiset etenkin haluavat hyväpalkkaisen työn ja myös nauttia työnsä hedelmistä. Hippinaisissa voi olla enemmän tuollaisia minimalismin ja ekologisen elämäntyylin kannattajia. Mikset sinä kelpaa heille?
Vaatimattoman miehen ja elämän voi ottaa, mutta pihiä ei.
Pihi on yleensä pihi kaikilla elämän osa-alueilla.
Mä elän noin, mutta sinkkuna. En hirveemmin innostu miehistä, jotka kauhistelee IG-naisia. Eikä mulla oikein synkkaa teknisen alan miesten kanssa.
Tykkään elää pienessä mummonmökissäni kahden kissani kanssa, kokata puuliedellä, sienestää, marjastaa, hoitaa puutarhaa ja lukea kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu Ok. Mut ompelu ja jumppakerho. Ei ikinä. Siksikö nää nykyajan ihmiset ei löydä parisuhdetta. Joku hemmetin vaatimuslista pitää täyttää. Jos listat ei kummallakaan natsaa etsitään puolisoa vanhainkotiin asti.
Okei, ei ompelu eikä jumppakerho olisi mitenkään välttämättömiä. Mikä näissä muuten niin paljon herätti närää? Tuon muutamaa kommenttia ylemmän kommentin peukuista voisi päätellä, että ompelu ja jumppakerho erityisesti ärsyttivät naisia.
Suunnittelit puolisollesi sopivat harrastukset, vaikket ole häntä vielä tavannutkaan. Kaikki tutkat hälyttää persoonallisuushäiriöstä tai kirjolla olemisesta.
Näinpä. Niitä miehiä, joille ei sopisi, et sitä naista kiinnostaakin se halkojen hakkuu.
Ihanan misogynisistä. Uranainen ei haittaa, mutta johtajana toimiminen nähdään voimafantasiana. Mikä on ap:n ajatusmaailmassa naiselle urahuippu? Sen jumappakerhon vetäjänä toimiminen?
Itse olen talousjohtaja joka viettää aikalailla aloittajan kuvaamissa puitteissa elämäänsä. Mulla on syrjemmässä hiljalleen kuntoon rempattu okt, lähiluonto, keräily ja kalastus kuuluvat oleellisesti elämään. Lapsia ei tule, mutta ura on.
Hitto vaan, kun mulla on näitä voimafantaisioita johtajuudesta.
Niin että toimisiko tuleva nainen aputimpurina tälle aloittajalle?
Kuule suuret on luulot monilla amatööreillä remonttitaidoistaan.
Pysyykö se porakone edes kädessäsi? Oletko koskaan kokeillu?
Miten on, löytyykö työvälineitä nimeksikään entuudestaan? Ne on aika kalliita ostaa. Ei remontteihin riitä vaan kaksi kättä ja luulot omista taidoista. Työttömänä sulla ei ole edes varaa ostaa mitään sähköisiä koneita, kuten sirkkeliä. Osaatkos käyttää sirkkeliä? Jos et osaa, niin älä käytä. Naapuri sirkkelöi sormensa irti ja yks ukko kätensä ranteesta poikki.
Mun mies on ostanut käytännössä kaiken taloremonttiin käytettävät välineet 40 vuoden ajassa. Ammattitaitoa on kertynyt samalta ajalta timpurina.
Tämmöselle miehelle, joka osaa, sopii remppakohdekin.
Ompeluhan ei ole mikään pienituloisten harrastus enää nykyään. Tiesitkö sitä, ap?
Hyvät kankaat voivat maksaa 30 - 50 euroa metri. Siihen vielä langat, napit, vetoketjut ym. päälle. Ja saumuri pitää ehdottomasti olla!
Kaukana ovat ne ajat, jolloin itse tehtyjen vaatteiden käyttäminen oli merkki köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sinun pitäisi päättää naisen harrastus?
Eihän aloittaja halunnut päättää naisen harrastuksista, vaan laittoi esimerkkejä. Tosin niistä ilmeni, että haluaisi naisen harrastavan jotain perinteistä, eikä luultavasti esim. somevaikuttamista.
Itse olisin sopiva nainen tuohon kuvioon monella tavalla, mutta en sovi ikähaarukkaan.
Puutarha, vanhan talon laittaminen, kasvivärjäys, sienestäminen, marjastaminen, lintujen bongaus, tähtitaivaan ihmetteleminen, retkeily, neulominen, ompeleminen, virkkaaminen, luonnon ihastelu, kirjojen lukeminen, istuminen hämärässä tuvassa takkatulen räiskyessä. Mahtavaa elämää.
Mun mielestä kuulostaa ihan tavalliselta elämältä.
Ainoa että ilmeisesti tässä fantasiassa halutaan se omakotitalo halvalla ja silti pk-seudun työmahdollisuudet. Eli pitkät työmatkat ja kaksi autoa seuraa.
Aika monet elävät siitä rennon tavallista elämää pk-seudun kerrostaloissa, parvekkeella kukkia kasvatellen.
Itse muuttaisin kokonaan pois Uudeltamaalta, jos haluaisin omakotitalon ja pihan.
Ilmeisesti ap tutustuu naisiin instan ja ehkä Tinderin kautta. Sen verran yksipuolinen kuva naisista.
Vierailija kirjoitti:
Ompeluhan ei ole mikään pienituloisten harrastus enää nykyään. Tiesitkö sitä, ap?
Hyvät kankaat voivat maksaa 30 - 50 euroa metri. Siihen vielä langat, napit, vetoketjut ym. päälle. Ja saumuri pitää ehdottomasti olla!
Kaukana ovat ne ajat, jolloin itse tehtyjen vaatteiden käyttäminen oli merkki köyhyydestä.
Sinkkuna minulla oli ompelukone. Naapuri kiikutti minulle haisevia housujaan lyhennettäväksi pariin otteeseen. Loppu siihe, kun annoin koneen pois. Hän tuli leveä hymy naamallaan kertomaan, että olisi mulle taas ommeltavaa. Luuli, että riemusta pomppien tottakai hoidan homman. Mikä idiootti.
Siihen aikaan löysin aviopuolisoni, joka muutti luokseni.
No mun miehellä on uudempi ompelukone, niin annoin omani pois.
Tämä on ohis, mutta kirjoitinpahan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuulostaa ihan tavalliselta elämältä.
Ainoa että ilmeisesti tässä fantasiassa halutaan se omakotitalo halvalla ja silti pk-seudun työmahdollisuudet. Eli pitkät työmatkat ja kaksi autoa seuraa.
Aika monet elävät siitä rennon tavallista elämää pk-seudun kerrostaloissa, parvekkeella kukkia kasvatellen.
Itse muuttaisin kokonaan pois Uudeltamaalta, jos haluaisin omakotitalon ja pihan.
Ilmeisesti ap tutustuu naisiin instan ja ehkä Tinderin kautta. Sen verran yksipuolinen kuva naisista.
Hups, oli Turku ja Tampere myös vaihtoehtona. No, sama juttu silti. Miksi ei samantien johonkin pikkukaupunkiin?
Millaisissa piireissä liikut, kun naiset haaveilevat IG-elämästä ja Temppareista?
Tunnen useita naisia ikäluokasta 20-30, mutta vain yhden tiedän haluavan IG-elämää ja katsovan sinkut puolialastomana ensialttarilla tempation edition -tyylisiä sarjoja ja sekin on sukulaiseni.
Varmaan monet naiset karkoittaa asenteesi, joka huokuu sellaista, että sinulle on ihan sama millainen tai kuka se nainen on, kunhan sinä saat ilmaiseksi työvoimaa keittiöön, puutarhaan ja makuuhuoneeseen. Ja vielä se, että sinä päättäisit, missä asutaan, miten asutaan, mitä harrastetaan yms. voi olla ongelma joillekin. Kuulostaa siltä, että tarjoat vain työmaan (olipa se remontti tai poimimasi sienet, joista pitäis tehdä jotain) ja pihiyttä. Ehkäpä pihistelijä rahojen ja rakkauden suhteen sopisi sulle?