Onko teistä normaalia, kun olen avioliitossa ja olen saanut
seksiä viimeksi toukokuun lopussa. Mieheni mielestä sille ei koskaan ole oikeaa hetkeä. Ikää minulla on 44 ja itse kokisin tarvitsemani enemmän seksiä. En kehtaa keneltäkään kysyä livenä ja kaikkihan vastaisivat, niin varmasti vastaisin itsekin, että juu kerran viikossa harrastamme.
Kommentit (72)
Halujen eriparisuus on yksi suurimpia syitä hakeutua seksuaaliterapiaan. Jos toinen haluaa vain vähän ja toinen paljon enemmän, niin sehän on melko hankala tilanne pitemmässä suhteessa. Asiasta pitäisi päästä puhumaan. Joskus takana voi olla sekin, että seks. suuntautuminen on toinen kuin puoliso luulee, jos tilanne on alusta asti ollut sama. Kulissiliittojakin on vielä.
Me olemme olleet yhdessä melkein 34 vuotta ja seksiä on kerran pari viikossa, harvemmin on parin viikon tauko, jos on kovasti kiirettä. Sama tahti ollut koko liiton ajan paitsi 40-50v. jolloin itselläni oli todella kiihkeä tahti. Mies ei millään meinannut pysyä tahdissa, joten turvauduin usein omiin käsiin. Se ei siis pidä lainkaan paikkansa, että pitkissä suhteissa seksi hiipuu aina. Seksi päinvastoin on muuttunut laadullisesti paremmaksi ja ei, miehellä ei myöskään ole tullut minkäänlaisia erektio-ongelmia.
Todella vähän on seksiä.
Meillä noin 40 v pariskunnalla on seksiä 3-5 kertaa viikko keskimäärin noin.
Ihan normaalia. Minäkin olen avioliitossa ja viimeksi saanut seksiä vaimolta puolitoista vuotta sitten, sitä ennen oli vuoden tauko ja sitä ennen noin kahdeksan kuukautta. Siitä taaksepäin ei ihan tarkkaan muista, mutta viimeisen kolmen vuoden aikana seksiä on ollut kokonaista kolme kertaa eikä näköpiirissä ole minkäänlaista muutosta asiaan.
Ei todellakaan hiivu seksi! Tai siis ei tarvitse hiipua. Nyt kun on aikaa niin jokapäivä on ja aivan ihanaa! Ens vuonna tulee 40 vuotta ensitapaamisesta.
Ja sitäpaitsi rakkaus kukoistaa. Mutta molemmat saavat erinomaista seksiä, se toki vaikuttaa. Ei tarvitse olla mikään panomatto, ei sinne päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Minäkin olen avioliitossa ja viimeksi saanut seksiä vaimolta puolitoista vuotta sitten, sitä ennen oli vuoden tauko ja sitä ennen noin kahdeksan kuukautta. Siitä taaksepäin ei ihan tarkkaan muista, mutta viimeisen kolmen vuoden aikana seksiä on ollut kokonaista kolme kertaa eikä näköpiirissä ole minkäänlaista muutosta asiaan.
Kuule, ehkä syynä on tuo "saanut seksiä vaimolta" asenne. Saikos vaimosi hyvää seksiä?
Jos sinusta ei tunnu hyvältä, asia ei ole kunnossa.
Olin itse suhteessa, jossa miestä ei kiinnostanut. Pääni tuntui hajoavan ja vatsaan sattui. Kysyin haluaako hän seksiä enemmän, vähemmän vai jonkun muun kanssa. Sanoi että enemmän minun kanssani, mutta käytännössä tämä ei toteutunut. En tiedä missä vika, mutta päättelin että en vaan jaksa kiinnostaa. Oli tietysti muutakin kitkaa.
Nyt minulla on mies, jonka kanssa ei ole seksivirtahepoa makuuhuoneessa. Kun toiveet ja toisen kunnioitus kohtaa, elämä sujuu muutenkin paljon kevyemmin. Mielestäni seksi kuuluu sekä terveyden-, että suhteen huoltoon. Ja joskus se halukin syntyy ihan ryhtymällä, kun on turvallinen partneri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kumminkin rakastat miestäsi? Itse oon joskus luonut tälläisen mieleentymän. Rakkaus on välittämistä vailla seksuaalisia haluja. Ajattele vaikka sisaruksia, vanhempia, lemmikkejä, ystäviä ja vaikka edesmenneitä itselle tärkeitä ihmisiä. Ei tule mieleenkään, että ikinä tekisi mieli heitä paneskella ja silti he ovat rakkaimpia, eikä vaihdettavissa mihinkään. Voin kyllä toki sanoa etten olisi yhdessäkään parisuhteessa ollut jollei seksiä olisi ollut... eli en ollut rakastunu, vaan enemmän tai vähemmän seksisuhteessa. Ehkä sitten oikeasti voi rakastua kun kun ei enää eteen ota ja voi keinutuolissa olla toisen kanssa onnellinen. M33
Rakkautta on montaa "alalajia", niinkuin itsekin olet huomannut.
Rakkaus lemmikkiisi, vanhempiisi, lapsiisi, puolisoosi, tunnet rakkautta jokaista heitä kohtaan,
mutta se muuttaa muotoaan jokaisen kohdalla.
Jos puolisoa kohtaan tuntee rakkautta siihen kuuluu yleisesti ottaen myös seksuaalinen halu, jota muita kohtaa harvemmin tuntee, on tietenkin myös poikkeuksia, kuten kaikki tiedämme.
Mutta jos ei tunne seksuaalista halua puolisoa kohtaan, ei se sulje pois sitä, etteikö häntä rakastaisi, rakkaus on silloin hyvinkin sellaista mitä tuntee perheenjäsentään kohtaan. Eli joskus paljon vielä vahvempaa, kuin ns. normaali miehen-naisen välinen rakkaus. Koska siihen ei kuulu odotus seksistä. Vaan rakkaus on silloin ehdotonta.Voiko puolisoiden välistä rakkautta sitten olla kahden miehen tai kahden naisen välillä?
Pahoittelut, etten huomioinut tekstissäni myös homoseksuaalisia suhteita.
Rinnastan nais- ja miesparit samaan rakkaudenlajiin, kuin mitä heterosuhteessa on.
Kaikkiin noihin suhteisiin liittyy olennaisena osana seksuaalinen halukkuus toista kohtaan, riippumatta siitä onko puoliso samaa vai erisukupuolta.
Sateenkaariväki toivoo, että heitä pidettäisiin samanlaisina, kuin muitakin. Nyt kun et erikseen maininnut vähemmistöjä, joku veti herneen nenään. Tämä väki itse haluaa tuoda itseään esiin. Vai miksi siellä paraatissakin pitää heilua, ja huutaa:Katsokaa, olen mies, ja panen miehiä. Ei minun tarvitse hillua kaupungilla korostamassa heterouttani.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa surulliselta jos tahti vaan hiljenee ikääntymisen myötä.
ap
Ei välttämättä. Täälläkin paljon pitkässä parisuhteessa olevia 60- ja 70- vuotiaita, joilla vähintään viikottaista seksiä/rakastelua. En tiedä sitten pitääkö suhteessa jommankumman vaan ottaa vetovastuu ja houkutella toinen mukaan, että saadaan myös seksuaalinen yhteys pidettyä hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhia. Vaikea ihan uskoa näitä. Tuo on aivan kiduttamista. Mielestäni vaimosi on selityksen velkaa omalle ihanalle miehelleen, miksei halua yhteyttä seksin kautta. Onko henkinen yhteytenne kunnossa...
Tuo oli oikeastaan hyvä lisäys, uskollisuus. Avioliitossa jaksaa niitä vähäseksisiä jaksoja, mutta kun alkaa mennä liian vähällä määrällä joka vuosi, siinä alkaa uskollisuus olla koetuksella. Siinä alkaa jo epäilemään, kun toinen suojelee puhelintaan kuin suurinta aarretta.
Ehkä siinä toisella tulee kyllästyminen, mutta sekin pitäisi ratkaista avioliiton sisällä tai ainakin ottaa puheeksi.
Meillä on ollut tota monta vuotta. Otin uskollisuuden esille. Nyt on jotain yritystä, mutta vaikea luottaa, kun oli vuosia tota vähäseksistä avioliittoa. Pakostakin alkaa katsomaan muualle, kun toinen ei huomaa. Ei hyvällä, eikä pahalla.
M47