Onko teistä normaalia, kun olen avioliitossa ja olen saanut
seksiä viimeksi toukokuun lopussa. Mieheni mielestä sille ei koskaan ole oikeaa hetkeä. Ikää minulla on 44 ja itse kokisin tarvitsemani enemmän seksiä. En kehtaa keneltäkään kysyä livenä ja kaikkihan vastaisivat, niin varmasti vastaisin itsekin, että juu kerran viikossa harrastamme.
Kommentit (72)
Meillä viimeksi viime syksynä.
Asioista puhuminen ei oikein onnistu, tuntuu ettei meillä ole enää mitään muuta yhteistä kuin lapset ja elukat.
Ratkaisu olisi kai molempien yrittää haluta tosissaan olla toisen kanssa tai sitten luovuttaa ja erota.
En tiedä haluanko enää yrittää..
Tuntuu kummalliselta että edes yhteisellä kesälomalla ei toisella herää se puoli eloon.
ap
Luulen, että tämä on yleisempääkin mutta naiset eivät valita seksuaalisesti haluttomista miehistään kavereilleen samalla tavalla kuin miehet naisista. Sen takia se tuntuu olevan aina haluton nainen muka parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kummalliselta että edes yhteisellä kesälomalla ei toisella herää se puoli eloon.
ap
Ei meilläkään kesäloma auttanut. Olen jotenkin luovuttanut. Yhteen aikaan mies antoi ns velvollisuudesta, nykyään ollaan kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Jos edes ehdottaisin hänen olevan haluton niin hän loukkaantuisi. Se on sellainen iso vaiettu salaisuus välilllämme että hän ei ole kovinkaan innokas seksin harrastaja.
ap
Tiedän niin tunteesi. <3
Mieheni "paljastui" aseksuaaliksi. Olemme tulleet siihen tulokseen, koska hän ei itsekään tiedä syytä haluttomuudelleen. Takana siis huomattavasti pitempi seksitön aika kuin sinulla.
Rakastamme kuitenkin toisiamme ja muu elämä sujuu hyvin.
Olemme ratkaisseet asian avoimella suhteella, siis minä saan hakea seksin muualta.
Koska mieheni ei halua kieltää seksiä minulta.
Ota ap. reippaasti asia puheeksi miehesi kanssa. Saatat yllättyä iloisestikin.
Itse odotin liian kauan, että asia ehti jo nakertaa itsetuntoani, mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.
Jos hän rakastaa sinua, hän haluaa, että olet onnellinen eikä kiellä sinulta omaa seksuaalisuuttasi, jos itse ei sitä sinulle voi tarjota/antaa.
Olen niin pahoillani puolestasi! Ei ole normaalia saada noin harvoin. Meillä on joskus taukoja arjen kiireiden takia, muttei koskaan noin pitkää taukoa ja taukojen jälkeen höntsitään kuin kanit päiväkausia. Olen itse 39, mieheni on 42.
Meillä kans ei seksiä ole juuri lainkaan. Ja kyllä se vaivaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei kyllä saa enää mitään kysyä tai saa ilkeitä vastauksia. Miksi te ilkeät vastaajat olette itse täällä?
ap
Seksipalsta on erikseen jos et sattumalta tiennyt.
Miksi tästä miesten haluttomuudesta kirjoitetaan niin vähän? Siitäkin on syyllisyys langetettu naisten niskaan.
Meillä oli jopa vuosien tauko miehen puolelta. Nyt hieman parempi tilanne riitojen ja keskustelujen jälkeen, mutta yhdyntäkeskeinen seksi kyllä hieman näin naisena epätyydyttävää. Olen itse aika halukas ollut aina, joten tilanne ajoi minut nettiseksin pariin. Puolisoni ei siitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miehellä voi olla toinen nainen tai toinen mies.
En halua v ittuilla teille, mutta eikö elämässä ole muitakin asioita kuin seksin määrän miettiminen? Eri juttu sitten jos koko käytös on kumppania kohtaan mennyt sellaiseksi kylmän välinpitämättömäksi mutta jos kaikki on muuten hyvin, on läheisyyttä ja yhdessä viihtyy niin mitä väliä sillä on onko seksiä kerran vai kaksi kertaa viikossa. Itse en ainakaan pidä mitään kirjaa siitä että "koskas on tullut saatua viimeksi, täytyy laittaa muistutus kalenteriin ettei vaan tule liian pitkät välit". Seksin määrähän menee vähän aalloittainkin. Ei kaikki ihmiset ole koneita jotka vaan automaattisesti haluaa saman verran koko elämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Toi normaali on kyllä ihme juttu. Kaikilla kauhea hinku selvittää mikä on normaalia. No, vastataan nyt sitten. Kyllä, on täysin normaalia (=yleistä), että suhteissa ei ole seksiä pitkiin aikoihin.
Onko nyt hyvä?
Ei ole normaalia että suhteessa ei ole seksiä pitkiin aikoihin, jos sitä on ollut ennemmin. Toinen asia jos suhteessa ei ole koskaan ollut seksiä.
On tietysti miljoona muuta syytä pysyä suhteessa, mutta useimmat sitoutuvat suhteeseen mm. seksuaalisuuden jakamisen takia.
Jos yhteiseen seksuaalisuuteen tulee ongelmia, niin luonnollisesti ongelmia lähdetään poistamaan.
Suhde on yhteinen hanke ja tiimi, jossa ei voi valitettavasti poistua suhteesta, yksipuolisesti. Toinen asia on jos siihen päädytään mutta useimmat sopinevat suhteen alussa että yhdessä hoidetaan pulmat, kukaan ei luo seksipulmaa yksinään vaan se on aina molempien aikaansaannosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä miesten haluttomuudesta kirjoitetaan niin vähän? Siitäkin on syyllisyys langetettu naisten niskaan.
Kipeä asia monessa suhteessa. Vaiettu salaisuus ja vuosi vuodelta sattuu enemmän. On ajattelemattomuutta ja henkistä väkivaltaa eliminoida suhteen toiselta osapuolelta täysin mahdollisuus läheisyyteen ja seksiin. Jos on kohtuullisen nuori eli alle 50-vuotias niin silloin kannattaa kyllä toimia itsensä hyväksi ja lähteä. Mitä kauemmin tuollaisessa tilanteessa viipyy sitä lyttääntyneempi on itsetunto ja lopulta ei uskalla edes ajatella, että joku muu mies kenties saattaisi halutakin
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei koskaan ole ollut ihan megapaljon, mutta edes nyt kerran kahteen viikkoon. Nyt useamman vuoden menty sellaisella 5-6 kertaa vuodessa tahtiin.
ap
Jos se riittää sinulle, silloin se on normaalia. Jos se ei riitä sinulle, lähdet ratkaisemaan asiaa yhdessä miehesi kanssa, että mistä kiikastaa. Jos mies ei ole halukas ratkaisemaan asiaa lainkaan yhdessä kanssasi, silloin sinun pitää päätätä haluatko elää tällaisessa liitossa, jossa on x määrä seksiä, ja riittääkö se sinulle.
Parisuhteen tulee parantaa elämänlaatua, ei huonontaa sitä. Joissakin asioissa kompromissi on OK, joissakin ei, ja tämän jokainen joutuu määrittelemään henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa surulliselta jos tahti vaan hiljenee ikääntymisen myötä.
ap
Tämä on syy, miksi en ole parisuhteessa. Kun se intohimo haihtuu ilmeisesti todella usealla pitkässä suhteessa, niin sen jälkeen ollaan vaan ystäviä ja kämppiksiä. Ystäviä on jo muutenkin. Mukavampi pitää siis sellaisia määräaikaisia rakastajia, niin säilyy se intohimo ja sitten on vapaa menemään kun sitä intohimoa ei enää ole tai joku toinen kiinnostaa enemmän.
Suurimpia syitä tutkimusten valossa miesten haluttomuuteen on:
aikuisviihde
por non käyttö.
Masennus ja ahdistuneisuus ja parisuhteen vaikeuksien myötä erek-häiriöt ja kummppanin seksuaaliset vaikeudet.
Valitettavasti miehiä syytetään (lähes aina) vaikka ongelma on alkanut naisesta.
Jos edes ehdottaisin hänen olevan haluton niin hän loukkaantuisi. Se on sellainen iso vaiettu salaisuus välilllämme että hän ei ole kovinkaan innokas seksin harrastaja.
ap