Pahoitatko mielesi, jos ystäväsi ei tee jotain mitä suosittelet?
Esim. Ei lue jotain kirjaa, katso leffaa, käy jossain etc. Olen ihmetellyt närkästynyttä palautetta ystäviltäni tällaisista asioista. Minulle on esimerkiksi ehdotettu katsottavaksi leffaa, jonka genre ei kiinnosta yhtään. Kaveri sitten on ottanut henkilökohtaisesti, kun en ole ko. leffaa katsonut kun kysyy asiasta.
Kommentit (12)
En pahoita. Suositus on suositus, ei se ole mikään ainoa vaihtoehto.
No en pahoita enkä tunne ketään joka pahoittaisi jos en itse jotain katso/lue/tee.
Mulla on kylläkin sellainen kaveri joka vastaa jokaiseen suositukseen, ideaan tms ei 😅 En tiedä miksi hän tekee noin koska saattaa myöhemmin kuitenkin tehdä niin ja kertoa siitä omana ideanaan. En suutu tästä tietenkään mutta ihmettelen mielessäni.
En. Ihmettelen jos jotkut vaivautuvat.
No en. Yhden kaverini kanssa me jatkuvasti ehdotellaan toisillemme ristiin asioita, ei haittaa. Joskus kaveri toi kirjan ihan tapaamiseen, että lue tämä, mutta siitä kieltäydyin ihan siinä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Vähän saattaa ärsyttää, jos minulle suositellaan jotain, mitä alun perin olen itse ehdottanut tälle henkilölle.
Itse tein näin kerran, tajusin kyllä jonkun ajan päästä että hetkinen... No, vahinkoja sattuu, toivottavasti ei suuttunut pahasti.
En pahoita. Tunnen henkilön joka pahoittaa.
En yhtään. En oikeastaan suosittele koskaan mitään. Sanon vain, että itse pidin tosi paljon siitä ja siitä elokuvasta. Ystäväni tietävät elokuvamakuni ja päättelevät siitä haluavatko katsoa sen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä, jos on joku läheisempi kuin kaveri. Siis ystäviä ei ole, mutta tuntuu että olen aika usein neuvonut miesystäviä tekemään jotain, mutta ei voi edes kokeilla.
En pahoita, mutta pahoitan, jos ystäväni ei sano, että ei aio kokeilla tuota. Sen kokisin valehteluksi ja ehkä tulkitsisin, että ystävä on liian heikko, kun ei uskalla sanoa suoraan mitä ajattelee.
En, enhän itsekään tee kaikkea mitä minulle suositellaan.
Mitä?? :D AP:lla on outo kaveri :D
Tosin on myönnettävä, että minuakin hiukan ärsytti kun kävi sama tilanne kuin ekalla kommentoijalla. Suosittelin kaverilleni lukemaani huippuhyvää kirjaa ja puhuin hänelle kirjasta ummet ja lammet. Ja huom. hän kuunteli tosi innostuneen ja kiinnostuneen oloisena, molemmat kun ollaan lukutoukkia.
No parin viikon päästä hän suosittelee innoissaan minulle tätä samaa kirjaa :D Sittemmin olen ymmärtänyt, ettei hän muutenkaan oikein kuuntele minun juttujani. Esittää kuuntelevansa, muttei ikinä muista mitään mitä olen jutellut :D
En todellakaan. Vähän saattaa ärsyttää, jos minulle suositellaan jotain, mitä alun perin olen itse ehdottanut tälle henkilölle.