Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehden lööpissä, lääkärille syyte vauvan aivovauriosta

Vierailija
20.10.2006 |

onko tästä puhuttu.

Miten vaikeasti lapsi on vammautunut?

Milloin ja missä tapahtunut.

Harmittaa lapsen ja vanhempien puolesta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ollut avuton tumpula, joka ei ole kyennyt muuttamaan omaa virhearviotaan, vaan arvovallan takia juuttunut siihen. Varsinkin jos vielä on ollut huonoilla vuorovaikutustaidoilla varustettu, kuten monet ovat.

Tällainen on minun yleiskuvani lääkäreistä.

Vierailija
42/44 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttamista vammoista olisi ollut tehdä eri avaus. Tuomittavaa touhua.

Jos minun lapselle olisi käynyt vammautuminen lääkärin virheen takia olisi anteeksiantaminen vaikeaa.

Kun papereissa on lukenut tiedot väärästä asennosta ja herkästi sektioon miksi on imukuppiin turvauduttu - heti leikkaukseen olisi ollut oikea päätös.

Kuinkahan moni lapsi on vammautunut vastaavanlaisissa olosuhteissa.

Hoitokäytäntöä tulisi muuttaa ja määrittää max aika miten kauan naista pidetään synnytystuskissa jos homma ei etene. Riskien tiedossa ollessa leikkaukseen empimättä.

Lääkäreillä on valta mutta kokenut kätilö voisi mielestäni tehdä päätöksen itsenäisesti, he näkevät synnytyksiä ja osaavat tehdä arvion. Taidan tehdä tästä uuden avauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli iso, kaksi lääkäriä eri mieltä sektion tarpeellisuudesta, lopulta päädyttiin sektioon. Vauva oli vielä isompi kuin oli luultu ja tulossa avosuisena. Monesti on tullut mieleen, mitä olisi tapahtunut, jos olisin uskonut toista lääkäriä, joka painosti synnyttämään itse.

Vierailija
44/44 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että oman työni kautta olen nähnyt niin järkyttäviä juttuja, että näkökulma on vähän toinen. Lääkärin virhe oli vakava enkä pystyisi omankaan lapsen kanssa antamaan sellaista anteeksi. On vain kohtuutonta, miten suuren kohun voi aiheuttaa ihmisten hyväksi toimivan ammattilaisen virhe ja samaan aikaan joka puolella Suomea lentää lapsia seinään ihan tahallisen toiminnan seurauksena.

Olen sitten vastauksineni syvältä tai ei, niin näissäkin sellainen suhteellisuudentaju ja laajempi näkökulma olisi toivottavaa.