Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat, kuinka usein teitä kysellään jäämään pitkään päivään tai vaihtamaan vuoroa?

Vierailija
15.07.2022 |

Mua ärsyttää ja stressaa jatkuvasti töissä.

Kun joku sairastuu, se on maailman loppu. Tälläkin viikolla kaksi työntekijää on tehnyt 3 pitkää päivää putkeen peräkkäin, yks tulee ainoalta vapaalta töihin. Sen takia, ettei saa sijaisia. Ja ne ainoat keikkalaiset eivät tule, vaan vihaisesti kääntävät selkänsä pois, jos kuulevat, että joutuvat tekemään vajaalla. Eli pitkään päivään on pakko jonkun jäädä.

Tiimivastaava on jo tehnyt todella pitkiä päiviä, eikä edes muista, milloin on ollut vapaa.

Kun itse haluis tehdä ne vuorot, mitä listalla on. Se tuntuu kohtuuttomalta, kun muut raatavat. Heillä on lapsia ja päivät täynnä, ja itsellä ei ole mitään, mikä kotona odottaisi, mutta silti haluan pitää vuoroistani kiinni. No pakko se on joustaa, en halua, että muut eivät pääse kauan odottamiin hääjuhliin, ristiäisiin tai synttäreille.

Mitään ei voi suunnitella ku pelottaa, että mitähän taas ja mitähän taas. Jos sais tehdä ne suunnitellut vuoronsa, mitä listalla lukee, eikä tarvis koko ajan olla valmiudessa vaihtamaan omia aamuja pois, tehdä pitkiä tai vastaavia.

Onko muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa työpaikkaa? Muuten tykkään itse työstä ja työkaverit on kivoja, mutta ärsyttää, ku paletti ei kestä yhtä sairaslomaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda, äläkä valita.

Tämä mikään hoitsujen hypetyspalsta ole. Palkka on hyvä ja lisät vielä parennat, mutta jos ne eivät kelpaa, älä tee, lopeta työt ja vaihda alaa.

Vierailija
2/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

@1 toi on totta, että valitus on turhaa, siihen ei oikein vaikuttaa voi.

Palkasta en puhunut mitään, mulle riittää tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Pitkään päivään ei ole pakko jäädä. Itse jos olisin hoitaja jäisin ainoastaan kun haluaisin tai kun saisin kunnon ylityökorvauksen, esim. viisinkertaisen palkan. Jos kaikki tekisivät näin, oppisivat herrat ehkä jossain vaiheessa palkkaamaan tarpeeksi henkilökuntaa?

Vierailija
4/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää keikkalaiseksi. Tosin itseäkin vakikeikkalaisena syyllistetään jäämään, vaikka sanon että nyt en voi kun on sovittu meno.

Loputtomiin ei voi joustaa. Parempi vaan mitä nopeammin homma näkyy päättäjillekin asti ja on pakko reagoida.

Vierailija
5/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi.  Luulisi että kun on pula voi työnantajalle sanoa että hei lopetan nyt. 2 viikkoa irtisanomisaikaa ja syynä on huonosti hoidetut työlistat tai mikä sitten onkaan syy.  Ja koska pula on sitten vaan toiseen firmaan sisälle.

Vierailija
6/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n kuvailema tilanne on tuttua ja erityisen raskasta.

Olisi ihanaa mennä vuoroon, jos voisi luottaa että pääsee sillon pois, mitä listaan on merkitty. Vapailla hermostuttaa kun kokoajan tulee viestiä pääsetkö töihin.

Tietenkään ei ole pakko luvata, mutta raskasta se on kokoajan kieltäytyäkin, varsinkin kun toiset syyllistää suoraan ja toiset selän takana.

Vierailija
7/7 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa tai tee keikkaa.

Ite jouduin yhden kesän olemaan 2 palvelukodissa samaan aikaan töissä kun ei ollut tarpeeksi porukkaa. Päivät tyyliin 14-15 tuntia ja palkanmaksu tottakai sekasin, palkkaa sai ootella puolikin vuotta.

Lähin alalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme