Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on syödä ravintolassa?

Vierailija
15.07.2022 |

Suomessa on ehkä muutama ravintola, jossa ruoka on hintansa arvoista. Mutta nämä ketjuputiikit tarjoavat ylihintaista ja huonosti valmistettua geneeristä mättöä. Ei tarvitse olla kummoinenkaan kokki niin kotona valmistaa paljon parempaa ruokaa murto-osalla hinnasta. Esimerkiksi harvemmin ravintolassa saat oikein paistetun pihvin. Huonoa jälkeä sitten peitellään jollain pussista vatkatulla valmismausteella. Vieressä lilluu ylikeitettyjä juureksia. Kotiin saat lähteä 50e köyhempänä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seura. Kotiin ei aina halua kutsua kuutta syöjää, helpommin pääsee ravintolassa.

Vierailija
2/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä päin on kehnot raflat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ihan perus ketjujen ruoasta. Pihvi on aina paistettu hyvin.

Vierailija
4/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut voi olla syy. Myös se että joku tekee jossain jotain hyvää ja ehkä erilaista ruokaa mitä ei itse tekisi ja kiva käydä jossain missä joku tekee sitä ruokaa eikä aina tarvi tehdä itse. Myös se että käy jossain missä muitakin eikä aina vain yksikseen.

Vierailija
5/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä teoriassa se järki, että joskus pääsee helpommalla, ja oma keittiö voi joskus olla kaukana.

Usein kuitenkin tulee mieleen, että ruokaa laittaa ravintolassa jokin muu kuin alan ammatti-ihminen.

Jo menyyt ovat sellaisia, että niihin ei tarvita koulutettua kokkia, pizza, pasta burgeri.

Vierailija
6/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö särkeä, se kasvattaa järkeä.

Vierailija
7/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsii nimenomaan laadukasta ruokaa, miksi pitää mennä sinne ketjupaikkaan? Niissä on kyllä yksi hyvä puoli: vaikka itse tekemällä saisi parempaa, ei tarvitse tehdä itse. Ei tarvitse kokata, ei tarvitse tiskata, ei tarvitse laittaa jämiä jääkaappiin, ei tarvitse siivota.

Vierailija
8/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi käydä kaupassa, kokata ja lopuksi vielä siivota jäljet. Tämän kaiken voin välttää käymällä ravintolassa. Miksi en siis tekisi niin?

Vierailija
9/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

McDonalds taitaa olla ainoa, jossa saa hintansa arvoista ruokaa Suomessa. Sielläkin hinnat noussut, että vain tarjous-/kuponkituotteet kannattaa.

Vierailija
10/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuule väännät kätevänä kokkina sitä gourmettiasi useamman kymmentä vuotta, alkaa kyllästyttämään ja tekee mieltä muitten tekemää ruokaa. 

Onhan sillä, että syö ravintolassa työllistävä vaikutus.

Mitä järkeä on syödä aina kotona?

Vierailija
11/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina kotona, niin uskomattomalta kuin se voi kuulostaakin.

Vierailija
12/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä jaksa kotona mitään parsarisottoa tehdä enkä esim. voi edes tehdä itse pastaa tai vaikka kiviuunipizzaa.

Vierailija
13/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintolaruoan suhteen vähän kuin bulkkituotetun iskelmämusiikin kuluttaja: minulle se "geneerinen mättökin" on yleensä hieno elämys, kun en paremmastakaan tiedä.

Vierailija
14/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi ravintola ruuasta 50 euroa jostain mini annoksesta kun saan sillä viikon ruuat ja sillä rahalla syö ihan terveellisesti vielä kun katsoo kilohintoja tehden keittoja ja laatikoita uuniin niin ettei osta eineksiä. 

Vierailija
15/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kuin silmäillä aloitustekstin narinaa, mutta vastaan otsikkoon.

Sitä järkeä on syödä ravintolassa, että voi syödä sellaisia ruokia mitä kotona ei voi tehdä. Tykkään esimerkiksi uppopaistetuista ruoista (maltillisissa määrin) mutta en todellakaan osta mitään rasvakeitintä kotiini käryämään, joten syön ne ilolla sitten jossain ravintolassa. Ranskalaisia lähinnä.

Vierailija
16/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä itse.

Saa uusia ideoita omaan ruokaan (ja töihini myös).

En kovin usein jaksa tehdä yhtä monta komponenttia kuin pitäisi hyvään ateriaan. Ne ovat usein niin työläitä, ettei viitsi. Tämä tietysti vain hyvissä ravintoloissa, ei ketjuissa. Toisaalta syön joskus ketjuravintoloissakin, kun pitää työn vuoksi niitäkin pitää silmällä.

Vierailija
17/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa satsata perusmausteisiin 

https://meira.fi/yhdeksan-perusmaustetta-jokaiseen-maustehyllyyn/

Minulla on vielä Rose pippuri, valkosipulijauhe ja grillimauste ja oregano on ihan kaikkein käytetyin mauste ja laitan sitä makarooni laatikkoonkin. 

Sitten jos on huono kokki niin makua saa näillä fondeilla.

https://bongtouchoftaste.fi/tuotteet/fondimme/?gclid=EAIaIQobChMIzNvmpv…

Vierailija
18/18 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuissakin on eroja. Olen syönyt jopa huoltoasemalla oikeasti helkutin hyvää ruokaa, jollaisesta ei ole mitään toivoa toisen ketjun ravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä