Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jo huomannut ruoan hintojen nousun omassa arjessasi?

Vierailija
15.07.2022 |

Jos olet, miten? Oletko karsinut jotain tuotteita, palveluita?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanakilo maksoi tänään 2,19 euroa, en muista milloin olisin maksanut siitä yli kaksi euroa.

Vierailija
2/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. No bensan hinnannousun olen huomannut, mutta ei sekään meidän talouteen mitenkään vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan ketjua jo tästäkin aiheesta on 🤔?

Vierailija
4/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, koska seuraan hintoja kun rahaa on vain vähän. Toiseksi huomasin että hyllytt ammottivat tyhjyyttään paikallisessa s-marketissa, tosin todella kalliita tuotteita löytyi mutten ostanut niitä kun on pakko laskea rahat tarkkaan. Sähkölaskuja en pysty sitten maksamaankaan, en ole Kelan asiakas vaan pienituloinen joka maksaa kaiken itse.

Vierailija
5/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaupassa loppulasku on 5-10% suurempi kuin yleensä vaikka ostan samoja tuotteita kuin aina ennenkin.

Vierailija
6/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut hintojen nousun, mutta mitään ei ole vielä tarvinnut jättää ostamatta.

Vierailija
7/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan perunat, porkkanat, kurpitsat, marjat ja nauriit ym.itse. Omenasadostakin näyttää tulevan kohtalainen. Kananmunat saan tutulta kanalanomistajalta liki ilmaiseksi.

Puutarhanhoito on mukavaa ja samalla hoituu kropankin kunto. Kauppaan en halua viedä rahaa turhasta.

Marjasadostakin tulee kohtalainen. Metsään vaan.

8/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen samaan aikaan, eli tänä keväänä ja kesänä, tehnyt lähes pelkästään itse ruokaa sekä käynyt itse kaupassa. Syynä terveellisyys.

Kun ei osta valmisaterioita eikä käytä kuljetuspalveluja, säästää aika paljon per kuukausi.

Jos seuraisin kilohintoja kaupassa, olisin varmaan huomannut sen siinä kohtaa, mutten ole koskaan pahemmin katsellut hintoja.

Vierailija
9/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta arkeen vaikka nousisi 200%. Jäisi vain vähemmän säästöön.

Vierailija
10/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkanakilo maksoi tänään 2,19 euroa, en muista milloin olisin maksanut siitä yli kaksi euroa.

Ihan aina on tähän aikaan vuodesta kalliita. Kohta saat taas halvalla, kun uusi sato on pusseissa.

Vierailija
11/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossakin määrin huomannut, mutta kulutukseen ei ole vaikuttanut, ainakaan vielä.

Vierailija
12/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tämä noin 5% eli 25e/kk vaikuttanut.

Vierailija
13/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnitänyt huomiota.

Vierailija
14/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sähkön hinta nyt närkästyttää, muuten en ole kiinnittänyt huomiota. Luultavasti vuodenvaihteessa kohoaa myös vuokra ja muut maksut.

Vierailija
15/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En, koska olen samaan aikaan, eli tänä keväänä ja kesänä, tehnyt lähes pelkästään itse ruokaa sekä käynyt itse kaupassa. Syynä terveellisyys.

Kun ei osta valmisaterioita eikä käytä kuljetuspalveluja, säästää aika paljon per kuukausi.

Jos seuraisin kilohintoja kaupassa, olisin varmaan huomannut sen siinä kohtaa, mutten ole koskaan pahemmin katsellut hintoja.

Entä kun ei koskaan ole hassannut rahoja valmisruokiin tai kuljetuspalveluihin? Kyllä minä silti huomaan hinnan nousun ja se on reippaamman puoleista. Olen jättänyt tuotteita ostamatta jo sen vuoksi, ihan pakosta.

Vierailija
16/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Minimieläkeläisenä olen aina joutunut katsomaan hintoja.

Vierailija
17/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. En katso kaupassa hintoja, joten en osaa sanoa minkä hintaisia tuotteet ovat olleet aiemmin.

Vierailija
18/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut hinnat ja olen alkanut karsia tuotteita pois. Kuohukerma jäi eilen hyllyyn, kun 2 dl purkki maksoi 1,39€. Ennen maksoi 0,89€.

Vierailija
19/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Leipäjonosta haen säästöä ja puuroa keittelen useammin. Jätän hienompien ruokien syömisen sit ulkomaanreissuille.

Vierailija
20/40 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sitten yhtään mitenkään. Miten köyhä pitää olla, että joku 25 % hintojennousu tuntuu yhtään missään? :D