Oletko jo huomannut ruoan hintojen nousun omassa arjessasi?
Jos olet, miten? Oletko karsinut jotain tuotteita, palveluita?
Kommentit (40)
En. En ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. No bensan hinnannousun olen huomannut, mutta ei sekään meidän talouteen mitenkään vaikuta.
Montakohan ketjua jo tästäkin aiheesta on 🤔?
Toki, koska seuraan hintoja kun rahaa on vain vähän. Toiseksi huomasin että hyllytt ammottivat tyhjyyttään paikallisessa s-marketissa, tosin todella kalliita tuotteita löytyi mutten ostanut niitä kun on pakko laskea rahat tarkkaan. Sähkölaskuja en pysty sitten maksamaankaan, en ole Kelan asiakas vaan pienituloinen joka maksaa kaiken itse.
Mielestäni kaupassa loppulasku on 5-10% suurempi kuin yleensä vaikka ostan samoja tuotteita kuin aina ennenkin.
Olen huomannut hintojen nousun, mutta mitään ei ole vielä tarvinnut jättää ostamatta.
Kasvatan perunat, porkkanat, kurpitsat, marjat ja nauriit ym.itse. Omenasadostakin näyttää tulevan kohtalainen. Kananmunat saan tutulta kanalanomistajalta liki ilmaiseksi.
Puutarhanhoito on mukavaa ja samalla hoituu kropankin kunto. Kauppaan en halua viedä rahaa turhasta.
Marjasadostakin tulee kohtalainen. Metsään vaan.
En, koska olen samaan aikaan, eli tänä keväänä ja kesänä, tehnyt lähes pelkästään itse ruokaa sekä käynyt itse kaupassa. Syynä terveellisyys.
Kun ei osta valmisaterioita eikä käytä kuljetuspalveluja, säästää aika paljon per kuukausi.
Jos seuraisin kilohintoja kaupassa, olisin varmaan huomannut sen siinä kohtaa, mutten ole koskaan pahemmin katsellut hintoja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei vaikuta arkeen vaikka nousisi 200%. Jäisi vain vähemmän säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Porkkanakilo maksoi tänään 2,19 euroa, en muista milloin olisin maksanut siitä yli kaksi euroa.
Ihan aina on tähän aikaan vuodesta kalliita. Kohta saat taas halvalla, kun uusi sato on pusseissa.
Olen jossakin määrin huomannut, mutta kulutukseen ei ole vaikuttanut, ainakaan vielä.
Ei ole vielä tämä noin 5% eli 25e/kk vaikuttanut.
Lähinnä sähkön hinta nyt närkästyttää, muuten en ole kiinnittänyt huomiota. Luultavasti vuodenvaihteessa kohoaa myös vuokra ja muut maksut.
Faith kirjoitti:
En, koska olen samaan aikaan, eli tänä keväänä ja kesänä, tehnyt lähes pelkästään itse ruokaa sekä käynyt itse kaupassa. Syynä terveellisyys.
Kun ei osta valmisaterioita eikä käytä kuljetuspalveluja, säästää aika paljon per kuukausi.
Jos seuraisin kilohintoja kaupassa, olisin varmaan huomannut sen siinä kohtaa, mutten ole koskaan pahemmin katsellut hintoja.
Entä kun ei koskaan ole hassannut rahoja valmisruokiin tai kuljetuspalveluihin? Kyllä minä silti huomaan hinnan nousun ja se on reippaamman puoleista. Olen jättänyt tuotteita ostamatta jo sen vuoksi, ihan pakosta.
Olen. Minimieläkeläisenä olen aina joutunut katsomaan hintoja.
En ole huomannut. En katso kaupassa hintoja, joten en osaa sanoa minkä hintaisia tuotteet ovat olleet aiemmin.
Olen huomannut hinnat ja olen alkanut karsia tuotteita pois. Kuohukerma jäi eilen hyllyyn, kun 2 dl purkki maksoi 1,39€. Ennen maksoi 0,89€.
Olen huomannut. Leipäjonosta haen säästöä ja puuroa keittelen useammin. Jätän hienompien ruokien syömisen sit ulkomaanreissuille.
No en sitten yhtään mitenkään. Miten köyhä pitää olla, että joku 25 % hintojennousu tuntuu yhtään missään? :D
Porkkanakilo maksoi tänään 2,19 euroa, en muista milloin olisin maksanut siitä yli kaksi euroa.