Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa aivan hirveästi alkava syksy.

Vierailija
15.07.2022 |

Aivan kuin ei kaikissa hinnannousuissa, koronassa, mahdollisissa sähköongelmissa ja sotatilanteessa (koen, että sodan uhka myös Suomessa) olisi tarpeeksi niin sitten vielä oma työnkuvan muutokseni raskaammaksi ja epämieluisemmaksi, asia jolle en mitään voi, koska ei todellakaan ole edellytyksiä vaikkapa irtisanoutua. Ja työ vieläpä lähikontaktityötä eikä edes kunnon maskeja tarjolla paitsi jos itse kustantaa, siis uusi lisäkulu entisestään heikosta palkkatulosta, ja senkin käyttö liki 8h ajan päivässä aiheuttaa hengitys-ja päänsärkyä+silmäoireita. En haluaisi kuitenkaan tautia uudelleen saada, ensimmäinen kerta oli jo tarpeeksi voimakas ja raskas kokemus.

Sanoinko, että ahdistaa? On sellainen olo kuin olisi mustassa putkessa joka on niin kapeakin, etten mahdu siinä olemaan, kuristaa ja puristaa joka puolelta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota, sairaus, vaivat, koettelemukset, ne ovat ihmisen osa. Nisäkkäitä kuitenkin vain ollaan. Elämä on pohjimmiltaan arvaamatonta ja hallitsematonta, sattumien kauttahan tämä etenee. Pyrin itse hyväksymään asian ahdistuksineen päivineen, flippaan mukaan suureen virtaan ja katson hetki kerrallaan. Kaikki muuttuu ja menee ohi ajallaan, sitten uudet haasteet kehiin :D

Toivottavasti löydät omat tapasi käsitellä asioita. Voimia ja jaksamista, toivottaa nettirandomi.

Vierailija
2/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon harjoitellut tietoisuustaitoja ja elämään tässä hetkessä. Se on auttanut todella paljon ja vähentänyt ahdistuta ja stressiä huimasti! Kun olen tässä hetkessä ja ajattelen pelkästään siihen liittyviä ajatuksia ja kuulostelen tuntemuksia ja keskityn yhteen asiaan kerrallaan, aivot saavat levätä. Se on ihmeellistä miten ongelmat alkavat siitä, että ajattelen mennyttä tai tulevaa. On ollut ällistyttävää tajuta kuinka paljon olen pyöritellyt mielessäni automaatiolla kaikenlaisia kauhuskenaarioita ja pelkoja ja ahdistuksia, vaikka mitään ei ole todellisuudessa edes tapahtunut. Ei edes siellä tulevaisuudessa. Olen vain tuhlannut arvokasta aikaa elää ja kokea maailma kaikilla aisteilla, kun olen pyörittänyt ahdistavaa ajatusten kehää kaiken tekemisen rinnalla. Nyt on enää aikaa tehdä asioita juuri tässä hetkessä. On se sitten työtä, syömistä, kirjan lukemista tai tulevaisuuden suunnittelua. Tämä on myös muuttanut suhtautumistani kipuihin ja sairasteluun. Suosittelen lämpimästi uudenlaista lähestymistapaa elämään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Vierailija
5/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu kuulla tuota. Ensimmäinen mieleen tuleva ajatus: kaiken tuon vastapainoksi kehittele nyt jo kesän aikana jotain, josta tykkäät ja jota voit tehdä jos ei joka päivä niin ainakin pari kertaa viikossa. Onko jokin lapsuuden harrastus, piirtäminen, ompelu/neulominen, jokin tiettyyn aiheeseen keskittyvä harrastus tai kiinnostuksen kohde, suosikkisarja, jota et ole katsonut pitkään aikaan. Jotain, jota voit odottaa joka päivä töissä ollessasi. "Kotiin mentyä teen hyvää ruokaa, jonka syön ja sitten teen asiaa x." Sodanuhalle et voi mitään, inflaatioon voit varautua vain tietyssä määrin, korona on ja saattaa paheta, mutta hyvä käsihygienia ja ffp2-maskit (voi käyttää useampanakin päivänä) auttavat sen, minkä voivat. Se, mihin voit itse vaikuttaa, sen pitäisi nyt olla mahdollisimman mukavaa, rentouttavaa ja ajatukset noista ikävistä asioista poisvievää. Lähtökohdaksi kannattaa ottaa se, että kunhan vuoden loppuun selviää, sitten helpottaa. Tsemppiä paljon! Voi hyvin!

Vierailija
6/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
7/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se oli tänä vuonna 15. päivä heinäkuuta kun alkoi syksy-hullu ryömii kolostaan. Yleensä se on ollut 20. päivä, eli hiukan myöhemmin. Noh, entiseen tapaan toivoisin keskustelua mm. seuraavista:

- koulujen alkaminen pian

- ilmojen kylmeninen

- iltojen pimeneminen ja lisävalojen laitto autoon

- talvirenkaiden vaihto

- syysmuoti

En ole vielä tänä kesänä ehtinyt käydä edes uimassa, ja nyt kun syksy on ehditty julistaa niin enpä taida päästä ollenkaan. Noh ensi vuonna sitten. Menenkin tästä vaihtamaan jo nastarenkaita alle.

Vierailija
8/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/9 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lopputulos, omaa fyysistä ja pitää terveyttä ei kannata työn takia menettää. Töitä löydät varmasti muualta kuin vaan haet ahkerasti.