Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivoisin, että tytär löytäisi oman kodin..

Vierailija
15.07.2022 |

ja mulla on tästä toiveesta huono omatunto.

Vähän taustaa. Kyseessä nyt 20v neito. Kirjoitti ylioppilaaksi vuosi sitten, mutta surkeilla papereilla. Tulevaisuuden suunnitelmat ovat sellaisia, ettei hän "tarvii papereita mihinkään". Suunnitelmat hurjan epärealistisia. Nyt on jäämässä toiseksi vuodeksi ilman opiskelupaikkaa. Töissä hän kävi koko viime vuoden määräaikaisella sopparilla. Nyt hän pitää kuukauden loman ja etsii sitten lisää töitä.

Mutta siis. Hän on tosi kiukkuinen suurimman osan ajasta. Äyskii, tiuskii ja nalkuttaa. Hän vaikuttaa koko kodin ilmapiiriin negatiivisesti eikä itse tunnu tajuavan sitä. Häntä on mahdotonta neuvoa, sillä ottaa kaiken arvosteluna. Minä selvästi ärsytän häntä eniten, mutta kyllä sisaruksensakin. Isosisko on kesän kotona töissä ja pikkuveli on vielä yläkoululainen.

Oma äitini savusti mua kotoa pois koko nuoruusikäni. En haluaisi samaa omalle lapselle. Tiedän, et tilanne helpottuisi heti, kun hän pääsisi opintoihin käsiksi, mutta sitä ei taas nyt hetkeen tapahdu. Hän itsekin puhuu omasta asunnosta, mutta ei osaa/pysty sitä itse hoitaa eikä auttaa saa. Vähän pattitilanne.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on tämä sukuperinne - savustaminen. Ei luultavasti mikään kiva lapsuus lapsillasi.

Vierailija
2/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 20 v on jo aikuinen

Muuttakoon omilleen

Anna aikaraja kun on muuten saamaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se selvästi ilman patistusta mitään tee

Vierailija
4/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meinaatko että on ok asua vuosikausia nurkissa? Maksaako asumisesta ja ruuat? Syyyä olisi

Vierailija
5/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaa tukea, apua ja hyväksyntää.

T kakskymppisen äiti

Vierailija
6/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan hän ryhdistäytyy. Voit keskustella hänen kanssaan asiasta ihan avoimesti!Jos asutte Helsinki alueet. Hän ottaisi netissä yhteys Helsinki mission.Saisi apua tilanteisin kuin niihin asioihin mitä ei sinulle pysty puhumaan.Sama on ihan sosiaalivirasto. Jotka auttavat kaikessa kaikkia ihmisiä kun solmussa asiat,vaikka olisi rikas!

Vierailija
7/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin auttaa muutossa ja toki avustin asunnon kalustamisessakin

Vierailija
8/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun pakko jatkaa suvun perinnettä savustamisella? Voisitko ihan ajatella että puhuisit sen tytön kanssa? Miten ihmisillä onkin niin vaikeeta saada tuo suuvärkki auki?? Autat häntä siinä asunnon hakemisessa.

Vierailija
9/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemaanhan voi alkaa vaikka heti avoimessa yliopistossa, työväenopistossa ja vaikka missä.

Vierailija
10/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan itse phu tytölle kiukkuisesti vaikka hän puhuu sinulle. Ehdota ammatinvalintapsykologia ja auta ja rohkaise lempeästi.

Vierailija
11/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan hän ryhdistäytyy. Voit keskustella hänen kanssaan asiasta ihan avoimesti!Jos asutte Helsinki alueet. Hän ottaisi netissä yhteys Helsinki mission.Saisi apua tilanteisin kuin niihin asioihin mitä ei sinulle pysty puhumaan.Sama on ihan sosiaalivirasto. Jotka auttavat kaikessa kaikkia ihmisiä kun solmussa asiat,vaikka olisi rikas!

Opettele kunnolla suomea.

Vierailija
12/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee sugardaddylle asumaan

Vierailija
13/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autat hankkimaan asunnon. Kyllä se hermoja kiristää kun aikuisena asuu vielä kotona mamman helmoissa.

Vierailija
14/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisella hetkellä sanot että etsitäänkin sulle oma kämppä ja olisiko aika muuttaa omilleen kun olet jo kohta 21

Vierailija
15/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on savustamista? Jos nuori käy töissä/opiskelee ja hänellä on omat aikataulunsa jotka häiritsevät muuta perhettä, ainakin minä olen ehdottanut omaan talouteen siirtymistä. Auttanut asunnon hankkimisessa, tehnyt muuton ja ostanut kodinkoneita, huonekaluja ja astioita.

Hyvät välit edelleen kaikkiin lapsiin.

Vierailija
16/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä omillaan asuminen ei ole tässä se ongelma. Nuori ehkä tiedä oikein, mitä elämältään haluaa. Olisi varmasti hyvä keskustella rauhassa nuoren tulevaisuuden ajatuksista. Vaikea sitä on asuntoa alkaa katsomaan, jos ei edes tiedä mitä elämällään tekisi. Asunto järjestyy sitten, kun muukin elämä.

Myöskään kotona ei ole hyvä pitää 5 tähden hotellin palveluja ilmaiseksi. Eli omilleen muuton täytyy olla nuoresta houkutteleva ja kiva vaihtoehto. Onko nuori masentunut eikä saa elämästä otetta?

Vierailija
17/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan itse phu tytölle kiukkuisesti vaikka hän puhuu sinulle. Ehdota ammatinvalintapsykologia ja auta ja rohkaise lempeästi.

On aika vaikeaa olla suuttumatta kun toinen on epäreilu ja valittaa koko ajan. Ei ap.

Vierailija
18/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintä mitä saa odottaa on asiallinen käytös aikuiselta ihmiseltä. Onko teidän suhde ollut aina tuollainen vai katosiko positiivinen luottamussuhde jossain kohtaa? Tapahtuiko silloin jotain erityistä? 

Tyttö varmasti itsekin toivoo itsenäistyvänsä, mutta ehkä epäilee omia kykyjään. Keksitkö tapoja, jolla buustata itseluottamusta?

Vierailija
19/19 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässynlässyn! Äiti taas likakaivoksi? Mistä näitä lässyttäjiä syntyy??

Aikuinen 20-v kiukuttelee ja äidin pitää niellä se? Mitä pirun logiikkaa tässä on? Äiti lyö seuraavasta kiukuttelusta kämmenen pöytään niin että seinät soi ja karjaisee: Suu kiinni NYT, eihän tuota jaksais arkkienkelikään kuunnella!!! Mene pois minun silmistäni ja tule takaisin kun osaat olla ihmisiksi!!!